21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

קרב רב קרית גת

אמש הקרב הוכרע, אבירם דהרי ירוץ תחת מטריית הליכוד.

מאבקי הכוחות בתוך הליכוד: כך חשפו הבחירות לראשות עיריית קריית גת את השסעים במפלגה. 

בעיר קריית גת התחולל לאחרונה מאבק כוחות פוליטי שחשף מחלוקות בתוך מפלגת השלטון הליכוד. במרכז הדרמה עמדו ראש העיר המכהן אבירם דהרי והמתמודד כפיר סויסה, שניהם חברי מפלגת הליכוד. המצב הסלים כאשר בית המשפט ביטל את החלטת הליכוד בוועדה המוניציפלית של הליכוד כי סויסה יתמודד לראשות העיר, מה שהוביל לבחירות מקדימות בין דהרי לסויסה. ככל שהסיפור התפתח, התברר שהמרוץ הוא לא רק על ראשות עיריית קריית גת – זה היה גם קרב פרוקסי בין מחנה מירי רגב למחנה מיקי זוהר בתוך הליכוד. מאמר זה יסקור את הרקע, האירועים וההשלכות של עימות פוליטי זה בקריית גת והשפעתו על הליכוד.

התערבות בית הדין

הסיפור החל כאשר ועדה מוניציפלית בליכוד בחרה בכפיר סויסה כמועמד המפלגה לראשות עיריית קריית גת. עם זאת, החלטה זו לא הייתה נטולת מחלוקת, ועד מהרה התערב בית הדין והפך את החלטת הוועדה. התערבות בית הדין היוותה התפתחות משמעותית במרוץ, שכן היא כפתה בחירות מקדימות בין ראש העיר המכהן אבירם דהרי לבין המתמודד כפיר סויסה.

כדי להבין את הרציונל של בית הדין לביטול החלטת הוועדה, חיוני להתעמק בהליכים המשפטיים שהובילו לתוצאה זו. בית הדין קבע כי הוועדה המקומית פעלה באופן פסול בהליך החלטה שלה תוך הפרה של הנהלים הפנימיים של מפלגת הליכוד ושל העקרונות הדמוקרטיים העומדים, מנגד יש טענה נגד בית הדין שבית הדין חרג מסמכותו, כאשר יש לוועדה המוניציפלית סמכויות , להחליט על מועמד מתוך אינטרס המפלגה.

החלטת בית הדין עוררה תגובות שונות מצד שחקני המפתח שהיו מעורבים במרוץ. לדהרי, סויסה, רגב וזוהר היו דעות בנושא, וכך גם מפלגת הליכוד כולה. היו שראו בהתערבות בית הדין הזדמנות להליך הוגן ודמוקרטי יותר, ואחרים ראו בה חדירה בלתי מוצדקת לענייניה הפנימיים של המפלגה. ללא קשר לדעות האישיות, החלטת בית המשפט הכשירה את הקרקע לבחירות מקדימות סוערות בין דהרי לסויסה.

הבחירות המקדימות

עם החלטת בית המשפט שכפתה בחירות מקדימות, גם דהרי וגם סוויסה לא בזבזו זמן בהשקת הקמפיינים שלהם. שני המועמדים השתמשו באסטרטגיות שונות כדי לפנות לבוחרים, תוך הסתמכות על הרקע האישי והפוליטי שלהם ופרשו את חזונם לעתידה של קריית גת.

דהרי, כראש העיר המכהן, התמקד ברקורד שלו בתפקיד ובהישגיו בשיפור התשתיות, החינוך והשירותים הציבוריים בעיר. הוא הדגיש את ההמשכיות והיציבות, וטען כי יש לו את הניסיון והידע להוביל את קריית גת לעתיד משגשג.

מנגד, סויסה הציג את עצמו כפנים חדשות וכאלטרנטיבה חדשה לתושבי העיר. הוא הדגיש את הרקע שלו בעסקים ובשירות הציבורי, והבטיח להביא רעיונות חדשניים ופרספקטיבה רעננה להנהלת העיר. סויסה הדגיש גם את קשריו עם הליכוד, ומיצב את עצמו כמועמד הרשמי של המפלגה וכיורש החוקי לראשות העיר.

ככל שהתקדם הקמפיין, התברר יותר ויותר כי המרוץ אינו רק על שני המועמדים אלא גם על הסיעות התומכות בהם בתוך הליכוד. מחנה מירי רגב תמך בדהרי, ואילו מחנה מיקי זוהר תמך בסויסה. שתי הסיעות מילאו תפקיד משמעותי בבחירות, וגייסו את תומכיהן ומשאביהן כדי לחזק את מועמדיהן.

בסופו של דבר, תוצאות הפריימריז חשפו מרוץ צמוד, כאשר ראש העיר אבירם דהרי ניצח עם 660 קולות, בעוד כפיר סויסה גרף 571 קולות. הפרש הניצחון הצר יחסית הדגיש את עוצמת הקמפיין ואת הפילוג בתוך הליכוד.

ההשפעה על קריית גת

עם שקיעת האבק מבחירות מקדימות, חיוני לבחון את השפעת תוצאות הבחירות על העיר קריית גת ותושביה. כראש העיר שנבחר מחדש, עומדת בפני אבירם דהרי המשימה לממש את הבטחות הבחירות שלו ולהמשיך את העבודה בה החל בקדנציה הקודמת שלו.

דהרי התווה כמה תוכניות לעיר, המתמקדות בשיפור התשתיות, הרחבת הזדמנויות החינוך ושיפור השירותים הציבוריים. הוא גם התחייב לפעול למשיכת השקעות ולטיפוח צמיחה כלכלית בקריית גת, עיר הידועה במגזרי התעשייה וההיי-טק שלה.

בינתיים, כפיר סויסה נאלץ להשלים עם תוצאות הבחירות ולהחליט על צעדיו הבאים. בעקבות המרוץ הביע סויסה הכרת תודה על התמיכה שקיבל מתומכיו וממחנה מיקי זוהר. הוא אמנם לא השיג את מטרתו להיבחר לראשות העיר, אך הופעתו החזקה בבחירות העלתה את הפרופיל שלו בתוך הליכוד ועשויה לפתוח בפניו הזדמנויות חדשות בעתיד.

לתוצאות הבחירות עשויות להיות השלכות גם על הפוליטיקה המקומית בקריית גת. המרוץ הצמוד והפילוג בתוך מפלגת הליכוד עשויים לעודד פלורליזם פוליטי ותחרות רבה יותר בעיר, מה שעשוי להוביל לנוף פוליטי תוסס ודינמי יותר.

מחנות מירי רגב ומיקי זוהר

כדי להבין לעומק את ההשלכות של הבחירות לראשות עיריית קריית גת, חשוב לבחון את התפקידים שמילאו מחנות מירי רגב ומיקי זוהר בתוך הליכוד. המרוץ לא היה רק על דהרי וסויסה, אלא גם קרב פרוקסי בין שני הזרמים המשפיעים הללו בתוך המפלגה.

מחנה מירי רגב, שתמך בדהרי, מזוהה עם הגורמים המסורתיים והשמרניים יותר בליכוד. רגב, קצינת צבא לשעבר ושרת התחבורה בהווה, ידועה בדעותיה הלאומיות החריפות ובמחויבותה לשמירה על טוהר אידיאולוגי של המפלגה. תמיכתה בדהרי נתפסה כביטוי לרצונה לשמור על הסטטוס קוו בקריית גת ולהשאיר את העיר תחת שליטתו של מנהיג אמין ומנוסה.

לעומת זאת, מחנה מיקי זוהר, שתמך בסויסה, מייצג אגף רפורמיסטי ופרגמטי יותר בתוך הליכוד. זוהר, שר הספורט והתרבות צעיר וכריזמטי, צבר מוניטין בזכות נכונותו לקרוא תיגר על הנורמות המקובלות במפלגה ולדחוף לשינוי. תמיכתו בסויסה התפרשה כניסיון לזעזע את הנוף הפוליטי בקריית גת ולהזרים רעיונות ואנרגיה חדשים להנהלת העיר.

עם ניצחונו של דהרי בבחירות המקדימות, רשם מחנה מירי רגב ניצחון משמעותי על מחנה מיקי זוהר. עם זאת, המרוץ הצמוד והתמיכה הגבוהה בסויסה מצביעים על כך שהקרב בין שתי הסיעות הללו בתוך הליכוד רחוק מלהסתיים.

השלכות רחבות יותר על הליכוד

הבחירות לראשות עיריית קריית גת מהוות מיקרוקוסמוס למאבקי הכוחות בתוך הליכוד, ומבליטות את השסעים בין מחנה מירי רגב למחנה מיקי זוהר. ככל שהמפלגה מתמודדת עם דינמיקה פנימית זו, יציבותה והנהגתה של הליכוד עלולות להיפגע, עם השלכות אפשריות על עתיד המפלגה.

המרוץ הצמוד בקריית גת חשף את קווי השבר בתוך המפלגה, ומעלה שאלות לגבי אחדות הליכוד ויכולתו לשמור על מצע פוליטי מגובש. אם ימשיכו להעמיק השסעים בין מחנה רגב למחנה זוהר, הדבר עלול להוביל להיחלשות המבנה הפנימי של המפלגה ולאובדן אמון הציבור בהנהגתה.

יתר על כן, למאבקי הכוחות בתוך הליכוד עשויות להיות השלכות על אחדות המפלגה בעתיד, במיוחד בכל הנוגע לבחירת מועמדים לבחירות מוניציפליות וארציות אחרות. הניסיון בקריית גת מצביע על כך שמחנות רגב וזוהר עשויים לנסות יותר ויותר לקדם את המועמדים המועדפים עליהם, מה שעלול להוביל לפריימריז שנויים במחלוקת ולהגברת התחרות הפנים-מפלגתית.

מסקנה

הבחירות האחרונות לראשות העיר קריית גת סיפקו הצצה מרתקת למאבקי הכוחות בתוך הליכוד, כמו גם לדינמיקה הרחבה יותר של הפוליטיקה הישראלית. הבחירות המקדימות בהוראת בית המשפט בין אבירם דהרי לכפיר סויסה היו לא רק מרוץ לראשות העיר, אלא גם קרב פרוקסי בין מחנה מירי רגב למחנה מיקי זוהר בתוך הליכוד.

כשהאבק ישקע מהבחירות, הן קריית גת והן מפלגת הליכוד צריכות להתמודד עם ההשפעות המתמשכות של העימות הפוליטי הזה. עבור קריית גת, האתגר יהיה להתקדם תחת הנהגתו של דהרי ולטפל בסוגיות הבוערות העומדות בפני העיר. מבחינת הליכוד, המשימה תהיה לנהל את השסעים בין מחנה רגב למחנה זוהר ולשמור על חזית אחידה אל מול נוף פוליטי תחרותי יותר ויותר.

בסופו של דבר, האירועים בקריית גת משמשים תזכורת לדינמיקה המורכבת והמשתנה ללא הרף של הפוליטיקה הישראלית. בעוד המדינה מנווטת בעתיד לא ברור, מאבקי הכוח והפלגנות בתוך מפלגת השלטון שלה ימשיכו ללא ספק לעצב את הנוף הפוליטי של המדינה.

הדבר הבולט בקרית גת שני מועמדים חזקים, הם מהליכוד.

תגובת כפיר סויסה

כפיר סויסה: ״אני מודה עומק הלב למאות החברים והחברות בסניף הליכוד שבחרו בי. על אף התגייסות של כל הכוחות נגדי, כמעט 50% מהחברים בסניף בחרו בשינוי ועל כך תודתי הגדולה. נמשיך בדרך שלנו, יחד עם אלפי הפעילים והתומכים וננצח ב-31.10 כי תושבי העיר רוצים שינוי אחרי 20 שנה״.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

במעלה אדומים מחממים מנועים לקראת הפריימריז

מערכת ליכודניק

סוף תקופה בליכודניק : אלי חזן פורש מהעריכה. איציק הלל יחליף אותו

אלי חזן

בית הדין של הליכוד השתגע

הרויזיוניסט

יואב קיש משיב: ״יש אנשים שלא הפנימו שאנחנו במלחמה״

רועי אזולאי

כנס פוליטי של חברת הכנסת מירי רגב בתל אביב

אריק זיו ויזר

ברכת שוש סבג לרעיית ראש הממשלה – שרה נתניהו

אלי חזן
דילוג לתוכן