22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

פערי שכר ופערי מחיה

ד”ר אביגדור הדר על השכר במשק ועל השלכותיו

השכר הממוצע במשק בישראל מורכב מהממוצע של שכר ברוטו. השכר הממוצע לשכיר בישראל עמד בחודש אוגוסט על 9,904 שקל – על פי הודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ומכך, ירידה של 1.2% לעומת הנתון לחודש יולי. שכר המינימום הועלה בראשית אוגוסט ל- 25.94 ₪ לשעת עבודה המהווה 4.825 ₪ שכר עבודה לחודש.
שכר עבודה לעניין חישוב השכר הממוצע נלקח מהשכר הכללי במשק ובהם עובדי חברת החשמל ובזק, עובדי הנמלים וההייטק, חברי הכנסת, עובדי חברות מזון שטראוס, תנובה, ויסוצקי ועוד, עובדי חברות הביטוח וטבע, שכר בכירים ועובדי משק אחרים.
למעלה מ50% מהשכירים במשק אינם מגיעים לשכר הממוצע והיו שמחים להגיע לכך.
ב-2013 שכר הברוטו של השכירים במשק עמד על 5.831 ₪ ואף פחות על פי מאגרי המיידע של הביטוח הלאומי באותה עת, השכר ב-2016 לא צמח באחוזים רבים בשלש שנים למעט סקטורים כמופיע מעלה וחברי כנסת הקובעים לעצמם את משכורתם ואת סוג הרכב שישמש אותם.
מאפריל 2015, רכיבי שכר שבעבר לא הובאו בחשבון לצורך שכר המינימום השתנה וגבה ולמרות זאת, גובה שכרם לא השתנה משכרם הקודם.
על פי הלמ”ס כ- 66% מהשכירים במשק משכורתם הממוצעת נמוכה מהממוצע במשק בעוד שכ- 34% נמצאים בענפים כלכליים שבהם השכר הממוצע למשרת שכיר גבוה מהשכר הממוצע של כלל המשק.
פער זה ממחיש את העיוות שבנתון המציג שכר ממוצע שרוב העובדים במשק אינו מגיע לכך מאחר ובחישוב זה נכללים משכורות העתק שמקבלת קבוצה קטנה ומצומצמת של שכירים ובכירים.
הפער בין הממוצע בשכר לחיים הממשיים מהווה גורם משמעותי להגירת כוחות צעירים רבים בחיפוש אפיקים מחוץ לגבולות ישראל. זוג צעיר בלא עזרה כל שהיא אינו יכול להתמודד בחיי היום יום. אלו שלהם ילד או שניים השכר לגן פרטי בלבד כ- 2.500 ₪ לחודש ובאם יש לשלוח לצהרון עלותו כ- 1.500 ₪ לחודש, ומה באשר לשכירות או משכנתא וביטוח רפואי, חשמל ארנונה ועוד.
המשק הכן צומח ברם השכר דורך במקום.

אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אשת הברזל, בעברית

ליכודניק ספרים

ליכודניק משתתף בצערו של חברינו יואב לאביוד

אריק זיו

ליכודניק מאחל בהצלחה לחיים חדאד לרגל מינויו כיועצה של השרה רגב

עינר אביב

בין החלת ריבונות למדינה פלסטינית

מנדי ספדי

אקוניס וקורן מגיעים לירוחם להדליק נר

עינר אביב

הכר את המועמד : חיליק אטיאס במישור החוף

עינר אביב
דילוג לתוכן