21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

עינב גלילי מגיבה על סיורה בשומרון : “אני לא יודעת מאיפה להתחיל”

מספר ימים לאחר סיורה המפתיע במועצה האזורית שומרון, התייחסה השדרנית ואשת התקשורת עינב גלילי בתכניתה “יחס חם” בגלי צה”ל לסיור שקיימה וסיפרה בהתלהבות ובחום מפתיעים על הסיור בשומרון ועל הביקורים בישובים והמפגשים עם  המתיישבים בשומרון.


 

עינב גלילי (חדשות 2, “ישראל היום”, “מצב האומה”), אחת מאושיות התקשורת המזוהות ביותר עם השמאל ועם ההתנגדות להתנחלויות (“היכולת שלי לראיין מתנחלים כבדים מאוד מוגבלת, אני יכולה לשבת מולם ולשנוא ועם הזמן זה רק מחמיר”) סיירה בשומרון לפני מספר ימים כאורחת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה והיחידה האסטרטגית בשומרון במסגרת פרוייקט הסיורים של מועצת השומרון.

במהלך הסיור, שהודרך ע”י בועז העצני מועד המתיישבים ויוסי דגן יועץ ראש מועצת שומרון ומנהל היחידה האסטרטגית במועצה, ביקרה גלילי באזור התעשיה ובישוב ברקן, בנופים, באריאל, באיתמר ובחוות גבעות עולם, באלון מורה, בהר ברכה, בחוות גלעד וברחלים.

הסיור והמפגש הבלתי אמצעי עם הישובים והמתיישבים בשוומרון השאירו רושם עז על אשת התקשורת, שכאמור ידועה בהתנגדות קולנית, בוטה מאוד לעיתים, רבת שנים למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובתכנית הרדיו שלה ושל הבדרן גורי אלפי בגלי צה”ל סיפרה עינב גלילי ארוכות על חוויותיה ולא חסכה, לצד הויכוח האידיאולוגי, את רגשי התפעלותה מהישובים ומהמתיישבים.

בין השאר סיפרה גלילי:

הייתי בסיור בשומרון. המועצה האזורית שומרון עושה סיורים כאלה לאנשים מכל מיני אנשי תקשורת, כלכלה, אקדמיה, לראות את השטח. תשמע. אני לא יודעת מאיפה להתחיל..

נעזוב את העניין הפוליטי, אני מהמרכז ואני לא חושבת שעתידנו בהתנחלויות זה די ברור אני אומרת את זה. אבל, קודם כל, ה’ישע זה כאן’ הזה, הסיסמה הזו, אתה יודע שזה קרוב, נכון? אתה לא מאמין כמה זה קרוב – 20 דקות מהרצליה אתה בלב הסיפור הזה, 25 דקות.

אתה נוסע שם, אני לא אגיד שנורא פחדתי, אבל בוא נגיד שכשאתה עובר בחווארה, שזה כפר של ערבים פלשתינים שלא נגיד נורא מחבבים., לא באוטובוס ממוגן – במכונית, אתה עובר בחווארה, אתה מרגיש שלא, נגיד, הולכים להשליך עליך פרחים. או קי? אתה מרגיש, אתה אומר שאפו לעצמך שעברת שם בתוך מכונית. נכון? אתה עובר חצי ק”מ משם אתה רואה בחורה עומדת עוצרת טרמפים. ‘אה אתם מגיעים לאיתמר, אחלה, עשיתם לי את היום’. “את צריכה לאיתמר?” “לא, אני לגבעות, אבל סבבה יש לי טרמפ עד איתמר, אני אמשיך כאילו משם באופניים”.

אתה יודע, אנחנו חבורת חנאנות .. אנחנו, נגיד מתקלקל לך המחשב ואתה מתמוטט, הטכנאי של ‘יס’ מאחר ואתה מרגיש שחייך עורערו, ואתה מבין שיש שם אנשים שקורצו מחומר קצת אחר.

כשאתה נמצא שם אתה מדבר עם אנשים, הנוכחות שלהם שם, זה נראה להם הגיוני לחלוטין. הם נגיד 14 קרוואנים על ראש הר, הם רגועים לגמרי, הם שלווים, הילדים מתרוצצים, הם מכינים יין, ואתה מסתכל ולרגע אומר כמה שליו ורוגע פה באמת אני צריכה לבוא לפה לצימר, אולי נעשה ג’אקוזי..

קודם כל זה נורא נורא מעניין לראות את זה, מעניין לשמוע אנשים שחושבים אחרת לחלוטין ממך. אתה מבין שכל הקישקוש הזה של דברים שנעשו באופן לא חוקי, זה ברור שיש שם מאחזים שהתחילו באופן לא חוקי, זה ברור, אבל זה סלול ומטופח ומטופל כמו גבעתיים ואתה מבין לחלוטין שזה מכוון לחלוטין ע”י ממשלות שתמכו בזה, זה ברור לגמרי כשאתה שם”.

לשאלת שותפה לתכנית, גורי אלפי, “האם התחממת קצת כלפי החוויה הזו (ההתיישבות)”?

ענתה עינב גלילי:

“תראה, אני לא חושבת שאנחנו יכולים להחזיק התנחלויות אם אנחנו רוצים שלום. זה לא השתנה. אבל זה בעיקר מעורר בך מחשבות על חייך הנעימים והנוחים ומי בדיוק חי בסרט, מי ששם או אתה שאתה יושב פה ושותה קפה ואומר ממ.. כן, טוב, פה זה איתמר, שם זה חוות גלעד, אתה חי פה ואומר, אה זה מגדלי YOU ואתה תוהה מי יותר מחובר למצב האמיתי במזרח התיכון”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אורלי לוי תקבל אות הצטיינות מהמכון הישראלי לדמוקרטיה

אלי חזן

סתווי את בלוף

אריק זיו ויזר

“נתניהו לא פוחד מהמחאה החברתית; מאורגנת ע”י תומכי חד”ש”

אלי חזן

הטאבו הבריטי נשבר

אלי חזן

שבוע הספר העברי – ספרים בהוצאת מכון ז’בוטינסקי

אלי חזן

מתוך הפלוג : “כך למדו ב’יש עתיד’ את הקלפיות של קדימה”

אלי חזן
דילוג לתוכן