21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

עוזי דיין יסד גוף ציבורי חדש – מועצת הבטחון לישראל

 

בתל אביב נערך השבוע כנס היסוד של “מועצת הביטחון לישראל” כאשר בקהל השתתפו גם מאות פעילי ליכוד. את המועצה החדשה הקים עוזי דיין, שמסביר: “הרעיון נולד אצלי מהרגשה מתסכלת מתמשכת של העדר מסגרת רעיונית לציבור הלאומי והציוני, שמהווה את הרוב בישראל, אבל לא בא לידי ביטוי ראוי בשיח התקשורתי והציבורי”.

 

דוברים אחרים ציינו שהמועצה החדשה ראויה להוות משקל נגדי לגוף השמאלני המתקרא “המועצה לשלום ובטחון” בראשות דני רוטשילד. המועצה של השמאל מורכבת בעיקר מאנשי בטחון במילואים, ולכן יש לה משקל ציבורי רב. בזכות הרקע הבטחוני הם הצליחו להשפיע על בג”ץ בדיונים על מיקום גדר הבטחון, וגם על השיח התקשורתי שרובו מאויש בשמאלנים חבריהם לדעה. אולי גוף של גנרלים לשעבר בעלי דעות ימניות יוכל לאזן את משקלם.

ואכן במועצת הבטחון לישראל משתתפים “תותחים כבדים” בעלי שיעור קומה ציבורי שאי אפשר יהיה להתעלם מעמדותיהם. אל עוזי דיין הצטרפו כמייסדים גם קצינים מוערכים כמו האלופים יאיר נוה, יפתח רונטל, ישראל זיו, מיקי לוי, וקצינים בכירים כמו יואב גלבר, עודד טירה, אבנר יהודאי, גדעון עבאס ואתי פרץ. במועצה חברים גם מדינאים כמו מישה ארנס, דורי גולד, זלמן שובל, ויגאל כהן אורגד. כן חברים בה אנשי אקדמיה בכירים שבראשם חתן פרס נובל ישראל אומן, ג’רלד שטיינברג, ומשה מאור. בין המייסדים גם ראשי רשויות מוניציפאליות כמו שמוליק ריפמן, אבי נעים, פנחס ולרשטיין ויחיאל לסרי.

ראוי לציין שבכנס היסוד זיהינו בקהל ובשולחן הכבוד גם אנשי שמאל כמו מאיר ניצן, גיורא איילנד ושמואל ריפמן, שמזוהים עם מפלגת העבודה.

כבר בכנס היסוד החלה המועצה החדשה “לספק את הסחורה”. ההחלטה הראשונה של המועצה קובעת: “קו הגבול הביטחוני היחידי ממזרח הוא נהר הירדן. רק ריבונות ישראלית מלאה בבקעת הירדן כולה כאזור ביטחוני הנסמך על הירדן כקו גבול תאפשר מתן ביטחון לישראל. לפיכך, במו”מ עם הרשות הפלסטינית, גם אם יושג הסדר עם פשרה טריטוריאלית יש לעמוד על גבול זה שלא רק יבטיח את צרכי הביטחון של ישראל אלא גם שהסכם השלום העתידי יהיה בר-קיימא”.

בהחלטה זו יש לראות איזון ובלמים להחלטות של המועצה-לשלום-ובטחון שטוענת שהקו הירוק יכול לשמש גבול בטחון לישראל. הנימוקים וההסברים שלהם השפיעו על ראש הממשלה שרון לבנות את גדר הבטחון, והשפיעו על חברי הכנסת לאשר את הגדר. לאחר מכן השפיעו הגנרלים השמאלנים על החלטות בג”ץ לשנות את תוואי הגדר לטובת הפלסטינים ונגד האינטרסים של ישראל, כפי שאנחנו בליכוד מבינים אותם.

עתה יש לקוות שגם גנרלים בעלי דעות ציוניות כמו שלנו יצליחו להשפיע על רשויות הממשל והמשפט.

להחלטות שהתקבלו בכנס היסוד של מועצת הבטחון לישראל קדם דיון ארוך ומורכב, ונשמעו דעות מגוונות. עוזי דיין דיבר על זכותנו להגנה עצמית, לעומתו יאיר נוה דיבר על זכות מוסרית ותנ”כית. לעומתם זאב ז’בוטינסקי הציג זכויות משפטיות ותיאוריה שמתבססת על המשפט הבינלאומי והסכמים מדיניים מאז הסכם סן-רמו משנת 1922.

ההרצאה המענינת ביותר בכנס היסוד היתה של גיורא איילנד שהציג פתרון מעשי לסכסוך במזרח התיכון שמבוסס על השתתפות מצרים וירדן בפתרון. הוא הציע שירדן תקבל לשליטתה חלקים מיהודה ושומרון, ומצרים תתרום שטחים להגדלת רצועת עזה. שתי המדינות יזכו לדיבידנדים מדיניים וכלכליים על תרומתם לפתרון המעניין. ראוי לציין שרעיון דומה הוצג כבר לפני כעשור שנים על ידי ישראל הראל, אך הוא לא זכה אז לתהודה ולדיון ציבורי מעמיק.

החלטות נוספות שהתקבלו בכנס היסוד של מעוצת הבטחון לישראל:

  • על ישראל לעבור ממדיניות של “ביטחון תלוי הסכמים מדיניים וערבויות דיפלומטיות” למדיניות של “הסכמים מבוססים על מתן ביטחון ע”י כוחות ישראליים המוצבים במרחבים בני הגנה”.
  • בקעת הירדן היא מרחב בטחוני חיוני, בו הבשילו התנאים לצמיחה כלכלית וחברתית מהירה. לפיכך, על ממשלת ישראל לתת לבקעת הירדן, מיד עם סיום ה”הקפאה”, קדימות ועדיפות לפיתוח מואץ. לקידום עדיפות לאומית זו יוזמת מועצת הביטחון ישראל , מתחילת יולי 2010 , סיורים מודרכים בבקעת הירדן.
  • כדי להגיע להסדר מוסכם ובר קיימא בתחום הפלסטיני על ישראל ליזום בתיאום עם ארה”ב את שיתופה של ממלכת ירדן במו”מ ובמימושו.
  • מתוך תפישה שלתדמית ישראל תפקיד חשוב בביטחון הלאומי בעת הזו ושההסברה צריכה להיות חלק מובנה בכל אסטרטגיה ישראלית, נרתמת מועצת הביטחון לישראל לקדם החלטות אלה הן בישראל והן בעולם”.

חברי מועצת הבטחון לישראל מוכיחים שהם לא רק מדברים, אלא גם עושים. כבר היום יצאה משלחת קטנה בראשות עוזי דיין למסע הסברה בארצות הברית.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השרה לבנת במפגש עם תומכים מהשטח

אריק זיו ויזר

הזמנה:ליולי אדלשטיין במכון ז’בוטיסקי

אריק זיו ויזר

“חוג רעיוני במרכז מנורה”

אריק זיו ויזר

מפגש חברים עם השר אדלשטיין בחדרה

אריק זיו ויזר

שאמה נגע בשמים

אריק זיו ויזר

יוסף תמיר איננו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן