25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

סגן השר איוב קרא לרגל 60 שנה לעיירות הפריפריה

המשרד לפיתוח הנגב והגליל עוסק ומדבר רבות על החשיבות של הטיפול וההשקעה בפריפריה. ההשקעה בפריפריה מתבטאת בעיקר באמצעות תקציבי הרשויות, דבר אשר אותו אסור לעשות. קיצוץ שכזה פוגע בראש ובראשונה בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות

 
 
 
ישנו שינוי עצום ביחס המדינה לפריפריה, המתבטא בעיקר בעובדה שכיום אנו מוכנים להודות בטעות של כולנו בהזנחת העתיד לטובת ההווה. הודאה בטעות הינו הצעד הראשון החשוב בהתחלתו של שינוי. שנים הייתה נטייה לצמצם את כל בעיותיה של מדינת ישראל לתחום הביטחוני. ממשלות ישראל בעבר, לא ראו בטיפול בנושאי פנים ככלל ובפריפריה בפרט, כיעד לאומי. במשך שנים מדינת ישראל הייתה מונחית “קו ירושלים תל אביב” והחשיבה שהובילה אותנו כל השנים הייתה, שאם נפתור את בעיות הביטחון, יבואו על פתרונן כל הבעיות האחרות. למעשה, משימת השמירה על מדינת ישראל וגבולותיה היא חשובה אך גם עיצוב פניה של מדינת ישראל. כסגן השר לפיתוח הנגב והגליל, אני מזהה בתקופה אחרונה התעוררות מדהימה ומוטיבציה אדירה של צעירים רבים מכל הארץ לקום ולעשות מעשה, להגיע לגליל ולנגב ולהוביל לשינוי. אין ספק שב-60 שנים חל שינוי אדיר בפריפריה אך, לצערי, לפנינו עדיין כברת דרך ארוכה.
המשרד לפיתוח הנגב והגליל עוסק ומדבר רבות על החשיבות של הטיפול וההשקעה בפריפריה. ההשקעה בפריפריה מתבטאת בעיקר באמצעות תקציבי הרשויות, דבר אשר אותו אסור לעשות. קיצוץ שכזה פוגע בראש ובראשונה בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות. אני חוזר ואומר בצורה ברורה כי לא כל תקציב הביטחון מיועד לביטחון ואין מנוס משינוי בסדרי העדיפויות וחיתוך בבשר תקציב הביטחון. יש לקחת ממנו ולהעביר לחינוך, לבריאות, לרווחה ולרשויות המקומיות. 
ממשלת ישראל הכריזה על הפריפריה כאזור עדיפות לאומית, ועל קידומה בתחומי החינוך, התעשייה, השלטון המקומי, התעסוקה והתשתיות  והגיע הזמן שנפסיק לעשות הפוך. כסגן השר לפיתוח הנגב והגליל אני פועל יום ולילה כדי שהנגב והגליל יהפכו לאלטרנטיבה ראויה למרכז ובכדי שאותם אזורים יעמדו במרכז העשייה, ותנופת הפיתוח והשגשוג יגיעו אליהם. עידוד התיישבות חדשה וחיזוק ההתיישבות הקיימת הוא תנאי ראשון ובסיסי לשינוי אמיתי בפריפריה. רק אם נגרום לאזרחי המדינה לראות בפריפריה אלטרנטיבה ראויה, נוכל לשנות את פני הגליל והנגב באמת. באמצעות עידוד התיישבות, השקעה בתשתיות, קידום ענפי התעשייה ויצירת מקורות תעסוקה נוכל להפוך אותם לאלטרנטיבה ראויה.כסגן השר לפיתוח הנגב והגליל אני מאמין כי באמת ניתן להוביל לשינוי.סוגיות כגון השקעה בתשתיות, דיור לזוגות צעירים, יצירת מקורות תעסוקה והשקעה בתרבות ופנאי הן פרמטר מרכזי בהחלטתו של אדם אם לעבור לפריפריה או לא וכדי שנוכל לעודד אנשים לבנות את ביתם בגליל ובנגב אנו מחויבים לתת להם את האפשרות להתפרנס בכבוד.
ישנם עוד פרמטרים דרכם אנו עושים מאמצים לקדם את הפריפריה. מעבר בסיסי ההדרכה של צה”ל דרומה, הרחבת כביש 6 עד צומת כברי, הקמת בית הספר לרפואה בצפת והרחבת מסילת הרכבת עד כרמיאל הינם רק חלק מהצעדים אותם נוקט המשרד לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז ולהגדלת האפשרויות בנגב ובגליל.
מבחינה כלכלית דאגנו להטבות מס לתושבי הפריפריה, סייענו לשדרג ולבנות אזורי תעשייה, קידמנו עסקים קטנים, עודדנו השקעות הון וקידמנו את מערכת החינוך בבניית כיתות חכמות ובהשקעה במלגות מוטות תעסוקה.
כאמור, יש עוד רבות לעשות, אך המדינה מתקדמת בכיוון הנכון ומתחילה לשים את הפריפריה בראש מעייניה ולדאוג לכל מדינת ישראל ולא רק למרכזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא הביע זעם על אי שיתופו במפגש של ראשי העדה הדרוזית

אלי חזן

סגן השר קרא לצלב האדום; “מצפים לבגרות מדינית מסוריה”

אריק זיו ויזר

קרא במאמצים להשארת הכפר רג’ר בישראל

אריק זיו ויזר

עיתון מצרי חושף: מגעים לשחרור טראבין בחג הקורבן

אלי חזן

קרא: “לגדוע את התופעה החוזרת של הבריחה מאחריות”

אריק זיו ויזר

חמאס עונה לפרס: “תסתלקו – ויהיה שלום”, קרא מגיב

אלי חזן
דילוג לתוכן