21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

נתניהו ומרכיב ההתעצמות

הציבור הישראלי ברובו מבין שצרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל מורכבים והמפה המזרח תיכונית משתנה מרגע לרגע.

  תמונת המצב שנרקמת מחייבת תבונה מדינית עם ראייה גיאו-אסטרטגית. אין לנו את מרחב התמרון למהלכים פזיזים.

בשבועות האחרונים ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות סגורות עם אנשי תקשורת מהארץ ומהעולם.  לרוב התקשורת הוציאה ידיעות צהובות מתוך אותן ישיבות סגורות עם רוה”מ.  כמעט ולא מצאתי צדיק או צדיקה שיפרוס את תפיסת ראש הממשלה נתניהו בנושאים הגיאו-אסטרטגים שאותם הוא פרס באותן שיחות.

 

במקרה או שלא במקרה בשולי הפרסומים התפרסמה כתבה של העיתונאית מזל מועלם באל- מוניטור שסיפקה דיווח הוגן שפורס את מלוא התמונה הגיאו- אסטרטגית,  כפי שפרס ראש הממשלה נתניהו בפני אנשי התקשורת באותן שיחות אישיות.

 

נתניהו מוסיף בתפיסת הביטחון את מרכיב ההתעצמות שבנוי בראיתו ב4 קטגוריות שבהן הוא פועל בהצלחה

 כלל הברזל שצריך להיות ברור לכל מי שמסתכל מסביב במרחבים הקרובים והרחוקים, ומסקנתו מכך היא שמדינת ישראל צריכה כל הזמן להיות בתנועה של התעצמות.

המרכיב הראשון הוא התעצמות צבאית:

קטגוריה הזאת הוא ציין את צי הצוללות שיש לצה”ל ומטוסי האף-35, והדגיש כי ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם אחרי ארה”ב והגוש המערבי באיסוף מודיעיני.


מרכיב שני בהתעצמות הוא המרכיב הכלכלי:

 

ישראל היא אחת משלוש המדינות המובילות בעולם בפיתוח וייצוא מוצרי סייבר; העוצמה הכלכלית והטכנולוגית


המרכיב ההתעצמות המדינית שהיא המרכיב השלישי לשיטתו:

 

הטרור האסלאמיסטי הקיצוני המאפיין את התקופה ופוגע במדינות רבות. הצורך הכלל עולמי להתמודד עם טרור מצריך לדבריו שיתופי פעולה בין מדינות ומייצר בריתות, וישראל בזכות העליונות הטכנולוגית היא מדינה מועדפת ומבוקשת לאותם שיתופי פעולה.

נתניהו דיבר על כך גם בנאומו לפני כחודש [13 ביולי] בסיום קורס של המכללה לביטחון לאומי (מב”ל), אז הסביר כי בעידן הטרור הנוכחי אין אפשרות לחיות ללא בריתות. “מדינות גדולות ומעצמות על זקוקות לבעלי ברית, על אחת כמה וכמה מדינה קטנה כמו שלנו. גם אם היא גדולה בהרבה דברים, היא עדיין מדינה קטנה והיא זקוקה לבריתות, ובריתות עושים עם החזק – החזק צבאית והחזק כלכלית”, אמר אז נתניהו ואף ציין את ארה”ב כבעלת הברית הראשונה שאין לה תחליף.

נתניהו התגאה בקשריה של ישראל עם סין, הודו, אפריקה ורוסיה שהם תולדה של עוצמתה הצבאית והכלכלית של ישראל אליהם הוא שוקד בשנים האחרונות.   נתניהו ציין את חשיבות היחסים עם מדינות ערב, את השלום עם מצרים ועם ירדן ואת ההבנה של מדינות האזור כי מול עליית הטרור האסלאמי, ישראל היא בעלת בריתם ולא האויב.

בקטגוריית ההתעצמות הרביעית מנה נתניהו את העוצמה התרבותית והרוחנית של מדינת ישראל: 

כיסוד עליו נשענות שלוש קטגוריות ההתעצמות הראשונות, ואמר כי הוא מתכוון לתנ”ך ולמדעים בעיקר. נתניהו הסביר שהנכסים המדעיים של ישראל הם תוצאה של חינוך ומחשבה חופשית, ולכן צריך להשקיע בכך עוד ועוד. לדבריו, בברית המועצות היה חינוך מצוין אבל לא הייתה יוזמה חופשית, “ולכן זה קרס”

 העולם השתנה, המזרח התיכון התפרק, ומול כל אלה ישראל צריכה להתעצם ולהתבצר, ולהחליף את המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים בבריתות.

מתוך תמונת המצב שאותה משקף ראש הממשלה נתניהו אי אפשר להתעלם מתכנית המקלות והגזר שפרסם שר הביטחון ליברמן.

 בתוך תוכה היא חושפת גם חלק מראיית הימין הקלאסי את מערכת היחסים עם האוכלוסייה הערבית ביהודה ושומרון,  הגאה לבריתות מקומיות עוקפות הרשות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כשצעירי הליכוד פגשו את אלדד יניב

מזי כהן נהון

חיפה אומרת כן לממשלת נתניהו, לפיד ובנט

מחיר בגידת המתנחלים

ליכודניק משתתף בצערה הכבד של סנדרה רג’ואן

אלי חזן

אילן כהן מרעננה תומך בריבלין ובחברי הכנסת הצעירים בליכוד

אלי חזן

עידית שינו בהצלחה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן