25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

מלון 5 כוכבים למחבלים – על חשבון שליט וחינוך הנוער

אלי אבידר וחברים אחרים בקמפיין כנגד תנאי אסירי הטרור

“תיאטרון אבסורד בו מחבלי החמאס בכלא הישראלי נהנים מתנאי מלון חמישה כוכבים, מעל ומעבר לתנאים הבסיסיים של אמנת ז’נבה השלישית, מטרפדים ומעכבים את המו”מ על שחרור גלעד שליט שמצבו הולך ורע ואף מגבירים במחבלים את החשק להמשיך לחטוף” – זאת אמר אלי אבידר, יו”ר הקמפיין להשוואת תנאי האסירים המחבלים לתנאים הקבועים בחוק הבינלאומי, במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר. אבידר ציין כי העם הפלסטיני דומה לעם בישראל במידת הרגישות הרבה שלו למצב אסיריו, וכל עוד שלא מופעל לחץ עליהם, וכל עוד יש רצון לגמישות בעיסקה ולהגדיל מספר האסירים המשוחררים מצד ישראל – הסיכוי לשִחרור שליט רק מתרחק והולך.

 

בקמפיין שהושק הבוקר חברים עמותת לוחמים פדויי שבי “עֵרים בלילה”, פדויי השבי חזי שי ועמירם גיא, מיקי גולדווסר וחיים אברהם שבניהם נחטפו וגופותיהם הוחזרו, ארגון נפגעי טרור ואיבה, עמותת נכי צה”ל הלומי קרב, הפורום לשיוויון בנטל בסדיר ובמילואים.

מיקי גולדווסר, אימו של אהוד שנחטף עם שניים מחבריו וגופותיהם הוחזרו, הביעה תמיהה מדוע לא הגיע אף נציג של אירגוני זכויות האדם. היא ציינה שבעבר ניסתה לרתום אותם למען הורדת תנאי האסירים המחבלים והשוואתם לאמנת ז’נבה השלישית, אך הם סירבו. גולדווסר הדגישה שעלויות התנאים של מלון חמישה כוכבים לאסירי החמאס בישראל מגיעים למאות מיליוני שקלים שמשלמים ממיסיהם כל תושבי המדינה, במקום שכספים אלה ישמשו לקידום חינוך הנוער ולמניעת תאונות דרכים, כך שהמחבלים מסודרים היטב על חשבון הנוער שלנו ומעכבים שחרורו של גלעד שליט.

חיים אברהם, אביו של בני אברהם שנחטף ע”י חיזבאללה וגופתו הוחזרה, אמר כי אמנסטי המתיימר להגן על אסירים הוא אירגון אנטישמי מן היסוד, וכי הגיע הזמן שמדינת ישראל תנהג לא כמו דמוקרטיה אלא כמדינה המגוננת על הדמוקרטיה שלה וגינה את בית המשפט העליון המבקש מידי פעם לתת לאסירי המחבלים את מה שקיבלו עד עכשיו – תנאי מלון חמישה כוכבים.

 

זאב ראפ, אביה של הלנה שנרצחה על ידי מחבל ב-1992 סיפר כי לאחר שביצע אז סקר על התנאים האידיאלים של מחבלים שנכלאו בישראל,  קיבל מהממשלה תשובה כי ישראל היא מדינה נאורה. ראפ סיפר עוד כי הלך לבדוק במדינה נורה כמו ארה”ב את תנאי האסירים, הסובלים שם מתנאים קשים ביותר, ונאמר לו שם כי זו הדרך לחנך את האסירים. ראפ סיפר עוד שרוצח ביתו התוודה שידע שהסכנה צפוייה לו כל עוד לא נתפס וכי לאחר מכן יהיה מצבו בכלא טוב יותר מאשר היה בחוץ. עוד אמר כי “אנו לא מדינה נאורה אלא מדינת פחדנים, וכל עוד לא נמנע ממחבלים אסירים את השמנת של היום, שאגב גם למים הם אינם ראויים – נגביר את התיאבון שלהם לחטוף ולייסר את חטופינו בשבי בלי חשבון”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק לאום – לימין ולשמאל

אלי חזן

מְשָל הַבְּרִית וּמְהָרְסֵיהָ

הרעיון הבית”רי הליברלי לא נשרף

אלי חזן

מה באמת קרה שם? סוד ההחלטה להתקפת חיזבאללה

אריק זיו ויזר

חלומות קֶרי שהולך בְּקֶרי

אלי חזן

חֵרות אישית וצדק חברתי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן