23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מירי רגב מרימה נס המרד החברתי/מאת יעקב מאור

חברת הכנסת מירי רגב הכריזה על מרד במשמעת הסיעתית בנושא “חוק מע”מ”, וקראה להקים מחנה חברתי חדש בליכוד בראשותה. הכרזות אלה אמרה מירי רגב בכנס פעילי ליכוד באור יהודה ביום ראשון.
“אני פועלת למען אלה ששלחו אותי לכנסת, ואני לא חותמת גומי של שר זה או אחר” אמרה רגב. “שר האוצר וראש הממשלה חושבים שהם מטילים מס על פירות וירקות, אבל אני חושבת שהם מטילים מס על אנשים”. רגב גילתה לקהל שהיא קיבלה אולטימטום לעזוב את ועדת הכספים בעת ההצבעה על חוק המע”מ, או שיפתחו בהליכי הדחה שלה מהועדה. “הודעתי שאני אעזוב את הועדה רק בהדחה” התריסה רגב. “זו בושה לליכוד! זו בושה שסותמים לא את פי, אלא את פיות האנשים החלשים ששלחו אותי לכנסת”.
הנאום של רגב היה נאום אופוזיציוני מתלהם, בסגנון הרטוריקה הקולנית של עמיר פרץ. היא קראה להקים מחנה חברתי חדש של הליכוד, שייצג את הליכודניקים בכנסת ובממשלה. היא ציינה שלשכת הליכוד ומזכירות הליכוד אינם מתפקדים כיום, ולא ניכרים בפעילות בשטח. “אני מייצגת את הליכוד ובוחריו” הודיעה רגב, והבטיחה להשמיע את הקול החברתי ללא פחד.
חבר הכנסת ציון פניאן שנאם אחריה ניסה להרגיע את הרוחות ולצנן את האוירה האופוזיציונית. הוא אמר שגם הוא מתנגד עקרונית לפגיעה בעניים ובשכבות חברתיות במצוקה, אבל יותר מזה חשוב לו לשמור על הממשלה בראשות הליכוד. “אני לא אפיל ממשלה על עגבניה” הכריז פניאן. הוא ביקש מהקהל לגלות אחריות לגורל הממשלה, והציג שאלה רטורית “האם הפתרון שלכם לחזור לאופוזיציה?”. למרבה ההפתעה רבים בקהל קטעו את דבריו בקריאות “כן! כן!…”.
פניאן סיפר שיש חוקים אנטי חברתיים קשים יותר מחוק המע”מ. למשל, “חוק הבצורת” חמור הימנו. “עשיתי חשבון שחוק המע”מ יעלה למשפחה רגילה כ80 שקלים לחודש. לעומתו, חוק הבצורת יעלה למשפחה ממוצעת 280 שקלים בחודש”. הוא הציע להפנות את הרצון “להיות חברתיים” לאפיקים אחרים.
גם חבר הכנסת דני דנון הביע מסר דומה. “צדק חברתי זה עיקרון חשוב. אבל צריך גם לשמור על הבית ולא לפרק אותו”. הוא דיבר על חמשת המ”מים של ז’בוטינסקי, ואמר בבדיחות כי כיום יש עוד מם שישי- וזה המם של מע”מ.
דני דנון אמר עוד שהוא מזהה סימנים של “תחילת שבר בתנועה בין מקבלי החלטות לבין השטח”. הוא התייחס ל”שיתוק” שתוקף שרים מהליכוד, ומונע מהם למנות מנכ”לים למשרדיהם מבין אנשי הליכוד הראויים. “הם חוששים מפני מה יגידו, ופוחדים לזוז. אנחנו צריכים לשלוט, ולא יתכן שלא ימונו מנכ”לים אצלנו”. דנון דיבר על הועידה הקרובה, והציע לדון בה גם בנושא חשוב זה.
המארגן והמנחה של הכנס, איתן כהן, אמר שנודע לו על איומים שיצאו מלשכת נתניהו לא להשתתף בכנס זה. הוא בירך את כמאה הנוכחים שהגיעו מכל רחבי הארץ, מיבנה בדרום ועד עכו בצפון, למרות האיומים.
לאחר נאומי הח”כים, ניתנה רשות הדיבור לחברים רבים. מביניהם בלט הפעם שלמה מדמון מכפר סבא, שהציג פרספקטיבה פוליטית מקורית ומענינת: “חוק המע”מ הוא לא שאלה כלכלית אלא שאלה חברתית. זה לא משנה אם המע”מ יהיה 15% או 16% או 17%, אלא החוק הזה הוא מסר חברתי שמראה לציבור שממשלת הליכוד פוגעת בכיס של החלשים. בכנסת הקודמת נענשנו בבחירות על פגיעה כזו בחלשים, והיום ביבי חוזר על אותה שגיאה. הוא שוכח שיבואו עוד בחירות, ואותה טעות שלו תגרום לאותה תוצאה בבחירות”.
הפתרון שהציע מדמון היה להחזיר למרכז הליכוד את כוחו וסמכויותיו. כאשר ביבי מקפל את הדגל החברתי ומצפצף על התנועה ובוחריה, רק המרכז יכול להוות איזון שירים את הדגל החברתי.
איציק דדוש מאור-יהודה ריגש את הקהל כאשר סיפר בנוסטלגיה כיצד ראה לראשונה בחייו את מנחם בגין על הבמה בבנין הסמוך, שהיה פעם בית הקולנוע היחיד של אור יהודה. “זה היה לפני 41 שנה, ומאז הפכתי להיות פעיל בליכוד”. הוא גילה שבבחירות 2006 הליכוד לא זכה להצלחה באור יהודה. אבל בבחירות 2009 הליכוד זכה באור יהודה ב42% מהקולות, וקדימה רק ב29%, רובם בשכונה חדשה של עשירים. “הייתי ראש מטה של ביבי פה, והיום אני מחפש מישהו אחר במקומו. אני פוחד שבבחירות הבאות נקבל כמו בבחירות 2006”.
ידידיה צוריאל מגני תקוה בירך את מירי רגב ואת מארגני הכנס על אומץ הלב. “רבים בליכוד רוצים שיהיה מישהו בליכוד שיצביע נגד חוק המע”מ, אז תלכי עם זה עד הסוף”.
רבים מהדוברים האחרים חזרו על רעיונות דומים שתומכים במרד של מירי רגב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים-אני נשבע!

אריק זיו ויזר

אופיים של שכנינו על פי המקורות /מאת:ד”ר יצחק בן גד

אריק זיו ויזר

ערב לציון 69 שנים לפטירת ז’בוטינסקי בהשתתפות בני בגין/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

החגיגה של גילה- כתב וצילם דודו חיים

אריק זיו ויזר

60 לגבורת אליהו טיליוף בקרב מָלְחָה / מאת: שולה טיליוף

אריק זיו ויזר

הגיע הזמן להעיר את הפריימריז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן