22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מבוא לצביעות השמאל

בין חוטובלי ודיכטר, הנשים במטה הבחירות, שקלינטון התערב בבחירות השמאל שתק

מאז נודע שנתניהו נענה להזמנה לבוא ולנאום בקונגרס – השמאל הישראלי זועם. בין השאר משום שמה שמטריד את הרצוג ושות’ הוא שהמפלגה הרפובליקנית מתערבת בבחירות בישראל. נטען שם כי נתניהו מנצל ניצול ציני את ההזמנה על מנת להטות את התוצאות. הכל פוליטי נאמר שם.

אכן כך. הכל פוליטי. גם עצם העובדה שנתניהו הוא המנהיג השני לאחר צ’רצ’יל שנואם בפעם השלישית בקונגרס. המטרה העיקרית היא המלחמה בגרעין האיראני וזה מה שבשמאל שוכחים.

אז בואו נראה את האקלים הפוליטי שבו עובד נתניהו : ממשל אמריקאי חלש שבישר את האביב הערבי שהוא בעצם חורף איסלאמי. בואו לא נשכח : מאז שאובמה הגיע לקהיר התערער לאין שיעור מצב הזמרח התיכון.

נאמר כי על נתניהו ליישר קו עם אובמה. הדבר מעלה את השאלה האם נתניהו היה צריך ליישר קו עם מי שנתן לגיטימציה לאחים המוסלמים ולארדואן במהלך מבצע צוק איתן ?

לא זו אף זו, הממשלים הדמוקרטים היו תמיד עוינים לממשלות הליכוד. ואם בהתערבות בבחירות עסקינן בוטאו לא נשכח שקלינטון הגיע לישראל במהלך בחירות 1996 תוך התערבות בוטה. לא שמענו אז את מצקצקי השמאל בצקצוקי הגינות ויחסים עם ארה”ב.

ולכל אלו שבאים ומרגיעים אותנו אז בואו ונזכיר את הלגלוג של רבין בעת ההימור על הסכם אוסלו שאמר שהליכוד לא יפחיד אותנו “מה יעופו טילים מעזה לאשקלון”. מאידך, טוב שנתניהו ינצל את ההזדמנות להופיע בפעם השלישית מול בתי הנבחרים בוושינגטון וכן לדרוש עמידה איתנה מול האיום איראני.

ולגבי הבחירות בישראל ראוי לשאול : אם היו מזמינים את בוז’י לנאום בבתי הנבחרים, האם היה הולך או שהיה אומר שהוא מסרב כי יש בחירות?

לכן טוב שנתניהו יתמודד מול האיום האיראני וגם במחיר של עוד עימות קטן עם אובמה .

האם בוז’י היה עומד מול ההתרפסות של אובמה לארדואן? אני לא רוצה לחשוב כיצד במקום לבנות ציר עם מצרים וסעודיה היה יושב בוז’י עם ארדואן וקטאר כמתווכים מול החמאס.

צריך לזכור שהמדינה האסלאמית נמצאת בחסות טורקית שמשחקת מול המערב והיא הבסיס של החליפות שתוקם על חורבות עירק וסוריה שאובמה הפקיר.

סאגת הבחירות בליכוד.

על אף שבית הדין של הליכוד ניסה להימנע מהחלטה בנושא הערעורים הוא נאנס לקבל אחת כזאת..

בבחירות המקדימות הקודמות התערב בית הדין אך בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה והוא התפטר.

עכשיו ניסה אב בית הדין להוביל מהלך אותו כינה “פיתרון פוליטי”: לשריין את אחד המועמדים וזרק את הכדור הלוהט אל פיתחו של נתניהו. אך גם בהחלטה זאת יש טעם לפגם. על פניו היא נראית טוב אך אחרי מהלך כזה תהיה עתירה שהשריון לא ניתן למען מתמודד אלא למען להביא פנים חדשות ולכן השריון לא חוקי.

גם עכשיו, כאשר יש החלטה של ספירת הקולות רק בין חוטובלי ודיכטר נראה כי המחוזי יחליט על כך בסופו של יום.

חוטובלי טוענת כי אין סמכות לבית הדין לבטל החלטה של ועדת בחירות. בכל מקרה נראה את בית המשפט המחוזי הגורם הסופי שמחליט.

צריך לזכור כי בכל מערכת בחירות מקדימות בליכוד הוגשו עתירות : כך היה ב – 2003 כאשר אולמרט הגיע עד למחוזי בניסיון לקדם אותו ברשימה. כך היה ב – 2009 כאשר פייגלין ומיכי רצון  עתרו על מנת לקדם את עצמם בחזרה ברשימה כאשר וועדת הבחירות קידמה את אקוניס ומירי רגב. המחוזי לא קיבל את טענות העותרים כי הם הופלו לרעה עי ועדת הבחירות.  ולכן גם פה תגמר הסאגה רק בבית משפט חיצוני.

בכל מקרה השבוע זה יגמר.

מטה בחירות.

ציטוט מליאור הררי : “לא מבין מה כל הדרמה שמנסים ליצור לתנועת הליכוד. אנחנו תנועה דמוקרטית אמיתית ולא למראית עין וכמו שיש אפשרות לכל אזרח לערער בבית משפט אם לדעתו נגרם לו עוול, כך גם בבית הדין של הליכוד : וכל הצווחנים והמלגלגים קחו גלולת ציפיבוזילקס ותוכלו להירגע. הכול תקין במפלגת השלטון הליכוד ורוה”מ נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה בכנסת ה-20”.

עקיצות במטה.

מטה הבחירות בהתהוות כאשר יש קצת חריגות ויש הרבה קיטורים אך דבר אחד בולט במטה הזה, הנשים נותנות את הטון : חברות הכנסת מירי רגב וגילה גמליאל עד עכשיו הן אלו שעובדות הכי קשה. וכך אנו רואים כי יש השפעה שמקרינה על צעירות הליכוד

מול התנהלות איטית של צעירי הליכוד מתברר כי יש אנרגיות חיוביות של צעירות הליכוד. כך השבוע כינסה קרין נוריאל את הצעירות בביתה בתל אביב לפעילות לקראת  הבחירות אליהן הצטרפה ח”כ גילה גמליאל.

צריך לחשוב שבעתיד צריך אולי לשבץ יותר נשים-דבר שיביא יותר מנדטים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דודי ויסמן מחפש חרם-יומן פוליטי -מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

למה נכשל סמסונוב

אריק זיו ויזר

כחלון הוא כיפת הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

ההירש ישראל על מינוייך חלל

אריק זיו ויזר

מגל ועד צ’יקו

אריק זיו ויזר

מי יחליף את ניר ברקת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן