24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

להחזיר את משרד העלייה והקליטה לידי הליכוד- עמנואל נבון

ד

השבוע אירח יו”ר ועדת העלייה והקליטה, ח”כ דני דנון, ישיבה מיוחדת כדי לדון בקשיי הקליטה של העלייה מצרפת.  כעולה מצרפת, וכמי שמתמודד על משבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19, אני מברך על התעניינותו של ח”כ דנון בעלייה מצרפת.

העלייה מצרפת סובלת מדימוי מוטעה ומטעה: העולים מצרפת נחשבים בדרך כלל כבעלי הון אשר רוכשים נדל”ן יקר בירושלים וברעננה.  אך המציאות שונה לחלוטין: רוב העולים מצרפת משתייכים למעמד הביניים והם מגיעים לארץ עם חסכונות דלים.  חלק גדול מהם קשיי יום, ונתקלים במכשולים רבים במאמצם להשתלב בשוק העבודה בישראל.

 

העלייה מצרפת חשבוה למדינת ישראל הן מבחינת כמותית והן מבחינה איכותית.  הקהילה היהודית של צרפת היא השנייה בגודלה בתפוצות (כ- 600,000) אחרי ארה”ב.  מדובר כאן במאגר גדול של עלייה פוטנציאלית.  העלייה מצרפת היא גם איכותית, שכן היא מורכבת מבעלי מקצוע עם מוטיבציה גבוהה ועם נאמנות חזקה ליהדות ולציונות.

 

המוטיבציה של יהודי צרפת לעלות לישראל רק תלך ותגדל בשנים הקרובות בשל שילוב של שלוש סיבות: 1. החמרת האנטישמיות המוסלמית בצרפת; 2. הידרדרות המצב הכלכלי בצרפת; 3. הניצחון הצפוי של השמאל והחיזוק של הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות ולפרלמנט באביב 2012.

 

ואולם מדינת ישראל אינה עושה את המיטב כדי לעודד את העלייה הזאת וכדי לקלוט אותה.  כ- 2,000 עולים מצרפת מגיעים לארץ מדי שנה בממוצע, אך חלק לא מבוטל מהם חוזרים לצרפת בשל הקושי למצוא עבודה.  בעוד ובעבר רוב העולים מצרפת היו גמלאים, היום רובם הם צעירים בעלי מקצוע.  אך רבים מהם מתקשים למצוא עבודה.  הבעיה חמורה במיוחד במקצועות רפואיים ופרה-רפואיים מכיוון שרופאים עולים מצרפת אינם זוכים לפטור כדי לקבל רישיון בארץ, וזאת בניגוד לרופאים עולים מארה”ב.  זאת ועוד: מנהל אגף למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, ד”ר אמיר שנון, מקשה מאוד על מתן רישיונות לרופאים עולים.  רופאים עולים רבים (וכן בעלי מקצועות כמו פיזיותרפיסטים, אחיות ומיילדות) מעידים על כך שנאמר להם במשרד הבריאות: “לא צריכים אתכם פה -תחזרו לצרפת.”

 

בנוסף, העלייה מצרפת נתקלת בקיצוצים תקציביים חמורים של הסכנות היהודית ושל משרד העלייה והקליטה.  העלייה מצרפת סובלת מהדימוי המוטעה של “עלייה עשירה” אך היא גם סובלת מן העבודה שמשרד העלייה והקליטה נמצא בידי “ישראל ביתנו” שהיא מפלגה סקטוריאלית אשר דואגת רק לעלייה מחבר העמים.  מאז שמשרד העלייה והקליטה נמסר ל “ישראל ביתנו” העלייה מצרפת מופלת לרעה.  כתוצאה מכך, מדינת ישראל מרתיעה, במקום לעודד, עלייה בעלת פוטנציאל אדיר.

 

על הליכוד להחזיר לידיו את תיק העלייה והקליטה בממשלה הבאה, כדי לשים קץ לנזק ש “ישראל בתינו” גורמת לעלייה ולקליטה שלא באה מחבר העמים, ובראש ובראשונה העלייה מצרפת.

 

אני מברך את ח”כ דני דנון על מאמציו ועל פעילותו למען העלייה מצרפת.  אך כדי לעודד את העלייה מצרפת וכדי לקלוט אותה כראוי, שני דברים צריכים לקרות.  ראשית, כאמור, יש להחזיר את משרד העלייה והקליטה לליכוד.  שנית, יש לבחור במשבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה- 19 עולה מצרפת כדי למשוך את הקולות הרבים של העולים מצרפת (שהם כ- 200,000 בארץ) וכדי שיהיה לעולים מצרפת את הכוח הפוליטי הדרוש לשיפור תנאי הקליטה שלהם.

 

לפני 18 שנה, עליתי לארץ לבד מבלי לדעת מלה בעברית.  ברוך ה’, הקמתי משפחה, התקדמתי, ואני היום מרצה באוניברסיטה.  אני מתמודד על משבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19.  הגיע הזמן שייבחר עולה מצרפת על משבצת העולים.  הדבר יוסיף מנדטים רבים לליכוד ויאפשר עידוד וקליטה של עלייה שהיא נחוצה לעתידה של מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבטחנו “ירושלים אחת” – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר

מבקשי רישיון נהיגה לאופנוע מכל הדרגות, יהיו פטורים ממבחן עיוני, אם ברשותם רישיון מדרגה B

אריק זיו ויזר

חוק חדש בכנסת : חובת דיווח על קבלת מימון מישות מדינית זרה

אריק זיו ויזר

ריבלין: “האיומים על ביהמ”ש העליון – סכנה לדמוקרטיה”

אריק זיו ויזר

ח”כ כרמל שאמה :בתגובה לפשרה שהושגה בעניין חוק ממ”י

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת גלעד ארדן – למנוע שידור ישיר של הנאומים בעצרת לזכרו של רבין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן