21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

ישראל כץ: ״אין דרך להשיג את מטרות המלחמה בלי להיכנס לרפיח״

 

בראיון שנתן הערב (שבת) שר החוץ ישראל כץ למגי טביבי בערוץ 14, שחרר הצהרה ביחס לאפשרות לגייס את תמיכת ארה״ב ומצרים לפינוי האזרחים בדרום רצועת עזה לפני כניסה קרקעית של חיילי צה״ל לרפיח. שכן, במסגרת ראיון זה אמר שאין מנוס מלפנות את התושבים, בשביל שיהיה אפשר לטפל בחמאס, שמשתמש בהם כמגן אנושי. זאת, בהמשך לשמועות על החלטה אמריקאית שישראל לא תכנס לרפיח ושל גורמים באיחוד האירופי.

 

על כך השיב ״אף אחד לא ימנע מאיתנו להיכנס לרפיח״ ושהוא פועל במסגרת תפקידו להרחבת הלגיטימציה הבינ״ל. עוד הוסיף שישראל לא תסכים להפסיק את המלחמה ולא תיסוג מעקרונות היסוד שהציבה בתחילת המלחמה, לשחרר את החטופים והכרעת החמאס. ביחס לשאלה כיצד מה יקרה ברצועת עזה ביום שאחרי, השר כץ הציע פתרון לפיו צה״ל ישלוט ברצועת עזה מבחינה ביטחונית, כאשר מבחינה אזרחית יאותרו כוחות שלא קשורים לחמאס או לפת״ח. בהמשך לדברים אלה, הזכיר כי מי שהוביל את שתי האינתיפאדה הראשונה והשנייה הייתה הרשות הפלסטינית.

 

ואכן, יש לציין בהתאם לדברים אלו, שכאשר ישראל יצאה מרצועת עזה במסגרת ההתנתקות, הרשות היא זאת ששלטה ברצועת עזה. לכן, על מנת לא לחזור שוב על אותה טעות, ביחס לאפשרות להחליף את שלטון החמאס ברצועת עזה בגורמים מתונים שניתן יהיה לשתף איתם פעולה, אמר כי הדבר היחיד שיכול לאפשר גיוס משתפ״ים, הוא המשך הלחימה בקידום כוחות מקומיים וחמולות שיחליפו את חמאס שעדיין מבוססת ברצועת עזה.

 

במסגרת הפתרון, הצביע במהלך הראיון השר כץ על התהליכים החברתיים שקרו במדינות האמירויות בקידום דת מתונה כמודל אפשרי שיש לשאוף אליו במציאת הפתרון לענייו רצועת עזה. כמו כן, בהשגת שיתוף פעולה ממדינות אלה, אשר עתידות לפי מתווה זה להוביל את השינוי החברתי ברצועת עזה, בתהליכי דה – רדיקליזציה ודה מילטריזציה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יחידת 101 של הליכוד

מערכת ליכודניק

גדעון סער נפרד מד”ר מיכאל אבן

הרויזיוניסט

יום של שמחות בליכוד

אריק זיו ויזר

המועמד הסרוג שכבש את ערד:

רועי אזולאי

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחולון

אריק זיו ויזר

מסיבת הפרידה מהמעינות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן