23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

יום העצמאות בצילו של הזיכרון

במאמר זה אדבר על יום העצמאות בצל אותם אנשים שהקריבו את עצמם,שנהרגו בקרבות ישראל,שנלחמים גם היום רק בכדי שנוכל לחיות כאן,לחיות כאן בשקט ולחגוג את עצמאותינו כמדינה.כמו כן,אגע בנקודה שמלחמת העצמאות עדיין לא נגמרה,שהיא נמשכת עד היום הזה.

 


בימים הקרובים ,אנו הולכים לציין שתי אירועים חשובים אשר

עיצבו ועדיין מעצבים את המדינה שלנו ואת החברה שלנו:הראשון,יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והשני יום העצמאות.

1)יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל-את היום הזה אחלק לשלושה חלקים כמו שהוא באמת:חללי המחתרות,חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה.

  • חללי המחתרות-אותן המחתרות כל אחת בדרכה שלה,נלחמו בכדי לשחרר את הארץ הזאתי,בשביל להקים את המדינה,בשביל שהעם שלנו יוכל לחיות כמו כל העמים-במדינתו שלו,שיוכל לחיות בשקט ובשלווה מבלי לפחד ללכת ברחוב,שיוכל להרים את ראשו בגאווה ולהגיד,זאת היא מדינתי!.חלק מהאנשים של אותן המחתרות נהרגו בקרבות,נכלאו ונרצחו ומחובתינו לזכור אותם,לזכור ולא לשכוח את פועלם שכן בזכותם,בזכותם המדינה הזאתי הקומה,בזכותם אנחנו כאן.
  • חללי צה”ל-צה”ל לחם ועדיין לוחם בכדי שהכרזת המדינה לא הייתה לשווא,בכדי שקרבות המחתרת לא היו לשווא,בשביל שהמדינה שקמה תמשיך להתקיים,תמשיך להתפתח,שלנו יהיה בית לחזור אליו,מקום לישון בו,לבנות משפחה,לגדל בו את הילדים.אותם החיילים,אותם האנשים,חלקם צעירים-חלקם עדיין ילדים,חלקם הקריבו את עצמם בכדי ששאר החיילים שהיו איתם ינצלו.הם היו גיבורים שאיבדו את הכל,שאיבדו את אבא ואת אמא ,שאיבדו את האח והאחות,שאיבדו את החברה,שאיבדו את כל החיים בשביל להגן על המדינה.מחובתינו לזכור אותם,לזכור ולא לשכוח את פועלם שכן בזכותם,בזכותם המדינה הזאתי עדיין קיימת,עדיין עומדת על רגליה,בזכותם אנחנו כאן.
  • נפגעי פעולות האיבה-מאז קום המדינה (ואף לפני) אנו עדים לפעולות איבה שהאויב מבצע כנגדנו,פועולות שנועדו לפגוע באוכלוסיה האזרחית ולהשליט בנו פחד .אליינו לזכור את כל אותם הנופלים בפעולות האיבה,ולא לוותר לעולם לאלו המנסים לפגוע בנו,להראות להם שאנו עם חזק ושאיננו מפחדים כלל.

2)יום העצמאות-

  • את יום העצמאות אנו חוגגים בסמיכות ליום הזיכרון בעצם בצילו והסיבה לכך פשוטה,בזכות אותם הנופלים,בזכות חללי המחתרות,בזכות חללי צה”ל אנחנו כאן.יום העצמאות מצד אחד הוא חג שמח אבל מצד שני,גם עצוב,באותו היום,עלינו לזכור את הנופלים,לזכור למה אנחנו כאן,בזכות מי,אלו הם דברים שאסור לנו לשכוח לעולם.
  • ברצוני לגעת בעוד נקודה,אנו חוגגים את יום העצמאות בשל קום המדינה אבל חשוב לנו לזכור שאנחנו עדיין רחוקים מעצמאות מלאה,שמלחמה העצמאות לא נגמרה,ושדרכנו עוד ארוכה לפני שהיא תגמר,אסור לנו לוותר במלחמה הזאתי,אנחנו חייבים לנצח את המלחמה הזאתי,בכדי שאכן נוכל להיות חופשיים בארצנו ובכדי שמותם,מותם של אותם הגיבורים וכל שנות הלחימה הללו לא יהיו לשווא.

שיהיה זכרם של החללים שבזכותם אנו כאן ושל נפגעי פעולות האיבה ברוך.

מי יתן,ומלחמת העצמאות תסתיים בקרוב בניצחון שלנו ואז ,אז באמת נוכל לומר שאנחנו עם חופשי בארצנו,במדינתו,מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כשז’בוטינסקי העביר את הלפיד הרוויזיוניסטי לבגין

עינר אביב

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

אל תוציא את נשמתנו

אלי חזן

בדמוקרטיה מצביעים ולא יושבים על הכורסה

אלי חזן

המכתב הגזול של הימין הישראלי

אריק זיו ויזר

השבוע : פרשת חוקת

אלי כהן
דילוג לתוכן