22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

חנוכה בסימן של ייהוד הגליל

“היושבים בפריפריה הם חומת המגן שלנו” הצהיר השר לשעבר, אפי איתם בכנס של פעילי ליכוד בכרמיאל.
“היושבים בפריפריה הם חומת המגן שלנו” הצהיר השר לשעבר, אפי איתם בכנס של פעילי ליכוד בכרמיאל.
עשרות תושבים מכרמיאל ומהאיזור הגיעו השבוע לכנס בכרמיאל בנושא ייהוד הגליל. ביניהם גם פעילים מרכזיים בסניף המקומי כמו עו”ד קורן נוימרק, אורי עקיבא, שלמה בן-דויד, אלי סבאח, מוטי חכמון ופעילי מנהיגות יהודית. בקהל היו גם תושבים ממורשת במשגב ופעילים דרוזיים מהכפרים סג’ור, ג’וליס ורמי. עוזר סגן השר איוב קרא התנצל בשמו על שנאלץ לבטל את השתתפותו בכנס.
יוזם הכנס, פינחס צבעוני, פתח את הכנס ודיבר בשבחה של כרמיאל: “כרמיאל הוקמה בשנת 1964 במטרה להביא שינוי במאזן הדמוגרפי ולייהד את הגליל. כיום כל ישובי האיזור נהנים ממנה. המסחר, הכבישים, מקומות העבודה והשירותים. האם מגיע לעירנו להיות בירת הגליל? על פי מקורות בכתב ומימצאים ארכיאולוגים מתגלה היום כי עיר יהודית גדולה שכנה כאן לפני אלפיים שנה.”
לדברי פינחס צבעוני יש הרבה מה לעשות לקידום העיר: “אין ספק כי כרמיאל צריכה לקבל טיפול נקודתי. אין עדיין מיזמים תיירותיים. כשהייתי חבר מועצת עיר, נכתב בתוכנית האב שיגורו כאן 120 אלף תושבים.” הוא הביע תקווה כי הפוטנציאל הגבוה של כרמיאל יהפוך אותה לבירת הגליל, שתמשוך אליה תושבים מכל הארץ.
סגן ראש העיר, אורן מילשטיין, שהגיע כאורח בליווי חברת מועצת העיר, שוש לב-ארי, התכבד בהדלקת הנר השלישי וברך את הנאספים. למרות שהדגיש כי אינו חבר בתנועת הליכוד אלא בתנועה מקןמית א-פוליטית “הבית שלי”, אמר מילשטיין כי “כרמיאל צריכה להתחבר למפלגת השלטון, שברור כי תמשיך להיות כזו בשנים הקרובות. לליכוד יש הרבה לתת לכרמיאל ולמנוע את הקיפוח שלה.”
שלמה בן-דויד, יו”ר עמותת ת’כלס לאיכות הסביבה, קרא לאיחוד כוחות בנבחרת הליכוד בעיר והוסיף כי “אנשי ארץ-ישראל הם אנשי יושרה שלא דבק בהם רבב.”
הדובר המרכזי היה השר לשעבר, אפי איתם, שהצטרף לליכוד.
בנאום נלהב חיבר איתם את סיפור גבורת המכבים עם חשיבותה של הפריפריה בימינו: “מלחמת המכבים החלה בפריפריה. בכפר קטן, מודיעין במשפחה אחת, שנלחמה על הכבוד היהודי.” הוא תקף את הזלזול בישובי הפריפריה לעומת מרכז הארץ בגוש דן: “הכל קורה בגוש דן. לישובים בפריפריה קוראים עיירות פיתוח, כאילו הן לא מפותחות. אני מבקר הרבה בעיירות ה”לא מפותחות” הללו. שדרות, נתיבות, כרמיאל ואומר שבהרצליה פיתוח צריך פיתוח! יש בישובי הפריפריה גבורה ואחדות. לא בורחים מכאן. אין חומות וכלבים סביב כל בית. מי שיושב כאן הוא חומת המגן האנושית של המדינה.”
כוחו של העם בשמירה על כבודו סבור אפי איתם: “עם שאין לו כבוד עצמי, לא מכבדים אותו. קודם כל יש להחזיר למדינת ישראל את הכבוד שלה. לעשות סדר וצדק. כיום אפילו בקמפוסים של ארה”ב מפגינים נגדנו ומציגים אותנו כפושעים ורוצחים. יש אפילו פרופסורים ישראליים שם שמאשימים אותנו במעשים הכי חמורים.”
הנואם פנה לפעילים הדרוזיים בדברי שבח ללוחמים מהעדה: “לחמנו יחד בחברות אמתית, שנצרבה באש.”
הוא התייחס לנושא הבנייה הבלתי חוקית בארץ: “מתרחש כאן שוד של אדמות מדינה על ידי אנשים שלא שירתו בצבא ומדברים נגד המדינה.” הוא הזכיר את גלעד שליט שיש להילחם עבורו ולא להיכנע וגם את הסיפור המקראי של שמעון ולוי, שנקמו את כבוד אחותם דינה באנשי שכם.
איתם התייחס גם לבעיות בחברה הישראלית. האלימות והאלכוהול: “קודם כל יש לעשות סדר בבית. שאשה לא תפחד לצאת מהבית, להחזיר להורים את הסמכות על ילדיהם, למנוע מכירת אלכוהול.”
לדבריו, “הפחד מן התקשורת הורג את המנהיגים. צריך אומץ לב, להעז לומר אמת. אנשים הולכים אתך כאשר יש לך אמת פנימית. כאשר אמרתי שיפלו טילים באשקלון, אמרו שאני רוצה מלחמה.” אפי איתם מודאג פחות מן האיתותים מצד איראן ויותר מן המצב הנפשי של פילוג ורפיון בתוך העם. על הצטרפותו לליכוד אמר השר לשעבר, שהיה גם יו”ר המפד”ל”: “הצטרפתי לליכוד כי נוכחתי שמפלגה קטנה סקטוריאלית מחטיאה את המיפגש עם עם ישראל. אני רואה עצמי בליכוד, המחבר ציונות דתית עם מפלגת השלטון.”
בסיום דבריו ה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

די לצביעות ! כן לצה”ל! /מאת: אבריאל בן דור / בת-ים

אריק זיו ויזר

“הפסקת אש” או סוף המלחמה?! /מאת: אבריאל בן דור

אריק זיו ויזר

ליכודניק מרכין את ראשו בשל פטירתו של אורי פרג’

עינר אביב

סניף הליכוד בטבריה מאוחד

אלי חזן

כץ ואדלשטיין הרימו כוסית לחג עם הליכודניקים בעמוקה

אלי חזן

חג אביב שמח /סניף פתח תקווה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן