21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

זכה נוכל שנעשתה מלאכתו בידי אווילית

“ישראל עשתה את השגיאה הגדולה ביותר בתולדותיה כאשר חתמה על הסכם אוסלו. באוסלו לקחנו אדמה בלא תמורה, וסוגיות השלב הסופי נשארו פתוחות” (אפריל 2003- אהוד יערי מתרגם לעברית את מה שאמר אבו-מאזן בערבית. הלכתי לארכיון…

באחד הראיונות לארי שביט, גילה לנו עמי איילון, שאשתו פסיכולוגית. כנראה בגלל מקצועה של הרעייה, הוא ידע להנפיק אמירה חכמה על העקשנות של הטועים להחזיק בטעותם. “יש נטייה לאנשים”, אמר איילון, “בעיקר לפוליטיקאים, לצייר מציאות ולהאמין בה. אתה כל כך רוצה שהיא תקרה עד שאתה מסרב לראות מציאות אחרת שנוצרת לנגד עיניך”. חבל שלא נתן דעתו על הדבשת האידיאולוגית שעל גבו. אבל עמי איילון הוא נושא לרשימה אחרת.

האיום הפלסטיני להכריז בעוד שבוע, על מדינה באופן חד-צדדי, העלה את הסכמי אוסלו (שהראשון שבהם נחתם בספטמבר 93)- על ראש שמחתם של הרבה שמאלנים שלא מסוגלים לזהות את המציאות. מבחינתם, אם אין תהליך- נתניהו אשם! “תהליך”, מילת הקסם שמזינה את האשליה. רק על דבר אחד לא חשבו: אולי הפלסטינים מרמים?- אולי תוכנית “תורת השלבים” של ערפאת היא לא בדיחה?

 

נתניהו בנאום בר-אילן דיבר על שתי מדינות לשני העמים. אילו הפלסטינים היו באמת מעוניינים בהסכם- מה שהיו צריכים לעשות אחרי הנאום של נתניהו, זה לשבת על שולחן המו”מ. זה לא קרה. פתאום כמו משמיים- “כדי להתניע תהליך”- חוסיין אובמה דרש הקפאת בנייה!! למרות שלבלוע צפרדע יותר קל- גם לזה הסכים נתניהו. ואבו-מאזן מה?

 

לא צריך להיות במחיצתו כדי להבין שהוא “מת” על יו”ר האופוזיציה ציפי לבני. בפרפראזה לפתגם יהודי, ניתן לומר על הסיטואציה שבה לבני מאשימה את נתניהו בקיפאון המדיני: זכה נוכל שנעשתה מלאכתו בידי דבילית. כן, אבו-מאזן נוכל.

באפריל 2003, תירגם אהוד יערי לצופי ערוץ 2 את אמירתו של אבו-מאזן המוכיחה מה הוא באמת חושב: “ישראל עשתה את השגיאה הגדולה ביותר בתולדותיה כאשר חתמה על הסכם אוסלו. באוסלו לקחנו אדמה בלא תמורה, וסוגיות השלב הסופי נשארו פתוחות”. מהבחינה הזאת, אין הבדל בין אבו-מאזן לראיס ערפאת.

 

הלכתי לארכיון ושלפתי עוד שני קטעים בהם פרופסור שלמה בן-עמי (שביולי 2000, היה שר החוץ בממשלת ברק) מבהיר את הסיטואציה המדינית, שלפי כל הסימנים לא השתנתה עד היום: ערפאת עבד עלינו, וקונספציית אוסלו קרסה לחלוטין!!

העקשנות של הפלסטינים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי, מוכיחה, שבכירי השמאל מאוהבים עד כלות במציאות שהיא פרי דמיונם. וזה כולל גם את פועה, וגם את עמי איילון…. שופופו…

 

למאמר המקורי ולקטעי הוידיאו לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אבי דיכטר לך הביתה! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אהרון ברק מסוכן לדמוקרטיה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

גילוי נאות ב…… שלהם / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

בן כספית, זה בשבילך

אלי חזן

במותם, ציוו עלינו לעשות חיים

אריק זיו ויזר

געגועיי לשלטון קדימה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן