9 במאי 2024
ליכודניק
הכנסת

השבוע הארוך ביותר של בוגי

עינר אביב עוקב מרחוק אחרי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון – להלן בוגי, והוא מגיע למספר תובנות




ייתכן שהשבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר של בוגי בתפקידו. לא מבחינת העומס. השר עמוס כך או כך במדינה שאתגרי הביטחון שלה הם הגדולים ביותר בעולם. הוא בוודאי היה קשה גם במבצע “צוק איתן” עת נהרגו מעל 70 חיילים – מבצע שהוא הוביל יחד עם ראש הממשלה בשיקול דעת ובאחריות. הכוונה היא שמי שיצא בעיקר נגד בוגי היו אנשי ימין ואנשי ליכוד על רקע ביקורתו הקשה נגד החייל היורה מחברון.


בוגי לא מהסס לקבוע נורמות ערכיות ולצאת נגד כל המחנה אם צריך מתוך אמונה מלאה. הוא עדיין סבור שהחייל לא היה צריך לירות במחבל ומכל הפוליטיקאים בימין, הוא בעל התפקיד הגבוה ביותר שעומד על שלו ודעתו לא משתנה בנושא. “החייל סרח. אתם רוצים צבא מתבהם?” הוא שאל השבוע וזכה לעוד קיתונות של בוז ברשתות החברתיות.


אבל לא אחד כמו בוגי יחזור אחורה. ההיסטוריה מוכיחה שלמרות שאנשי ימין מבקרים אותו הוא זוכה לאמון גדול מאוד ממתפקדי הליכוד. אז בואו לא נשכח שכך היה בפריימריז האחרונים בליכוד : אנשי הימין בתנועה סימנו את בוגי ברשימות החיסול אך הוא סיים במקום השביעי המכובד בניגוד לכל התחזיות ולאכזבתם המרה. הביקורת עליו הייתה שהוא לא היה תקיף דיו במבצע צוק איתן, שהוא מקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ושהוא עומד לצד בג”צ כנגד המתיישבים. לא עזר להם. בוגי הגיע למקום שהם מאוד התאכזבו ממנו והוכיח לכולם שערכם הסגולי לא כזה גבוה. יותר מכך, הוא הוכיח שמתפקדי הליכוד מעריכים דווקא שיקול דעת, מוסר ואחריות. איך יודעים זאת ? לפי מספר הקולות שקיבל.


הנה כי כן, על אף שברשתות החברתיות עומד בוגי תחת מתקפה אדירה מתפרסם סקר של יואבה קרקובסקי מרשת ב’ שמראה שבוגי הוא השר הפופולארי ביותר בממשלה. אפילו לפני יעקב ליצמן שיוצא במקום הראשון בכל סקר בתקופה האחרונה.


אז רגע, מה קורה פה ? ביקורת קטלנית מצד אחד ותמיכה ללא עוררין מצד שני?


הדבר מוביל אותנו לחשיבה שאולי יש כאן סתירה מובנית. אז זהו, שלא. אנחנו יכולים להיות חלוקים על בוגי בסוגיות ערכיות כמו עמידה לצד חייל שהרג מחבל – ובוגי ככל הנראה גם עשה זאת בעבר – אך אנו בוחרים לסמוך על מי שלדעתנו שומר על הביטחון שלנו טוב מכולם. אין פה שום סתירה. זאת הפוליטיקה הישראלית המורכבת דהיום ובוגי הוא הביטוי המובהק לכך.


קחו למשל את צוק איתן. בזמן שפוליטיקאים פופוליסטים כמו גדעון סער, איווט ליברמן ונפתלי בנט עמדו על כך שעלינו להישאר בעזה, התעקשו ראש הממשלה ושר הביטחון לא לעשות זאת. הם ידעו בדיוק מה המשמעות הקשה של הישארות שם ואיפה נמצאת התבונה בעניין הזה. בואו ונחשוב מה היה קורה אם דעתם של ביבי-בוגי לא הייתה מתקבלת : היום היינו עומדים על מניין של אלפי חיילים הרוגים, מצב כלכלי קשה והטרור לא היה נפסק. ראינו חלק מהתופעות הללו בלבנון. ואילו היום : יש לנו מאזן אימה עם חמאס והתנהגותו השתנתה לחלוטין. בקיצור, מזל שבוגי שם. 


יותר מכך, העבודה שלו עם ראש הממשלה היא עבודה של תיאום שקט תוך שהם סומכים האחד על השני. הבעיה העיקרית היא מספר שרים מהימין ובהם בנט שלא רואים בעין יפה את התנהגותו. המציאות מוכיחה, אולי לבינתיים ואולי לא, שבוגי מאוד פופולארי בעומדו בראשות מערכת הביטחון וטוב שכך. אנחנו נמשיך לחלוק עליו אך נמשיך גם לסמוך עליו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רגב ואדלשטיין השיקו השדולה למאבק בדה לגיטימציה

אריק זיו ויזר

דני דנון הבהיר בפסגת זאב : “האזורים האלו ישארו יהודיים”.

אריק זיו ויזר

רון ירקוני – יועץ עם סטייל. בן אדם עם סגנון.

אריאל אילוז

יו”ר הכנסת נחרץ : בעד שיבה לחומש ולשאנור

אלי חזן

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

אריק זיו ויזר

ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן