32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

ריבלין הודיע לוועדת הכנסת, כי אם לא תיפתר המחלוקת הפוליטית עד יום שני הבא, יבקש לבחור יו"ר גם לוועדת החוץ והביטחון מבין המועמדים שיציעו עצמם

ועדת הכנסת בחרה לפני זמן קצר פה אחד את ח"כ שאול מופז (קדימה) ליו "ר זמני של הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.
יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שהשתתף בדיון, אמר לחברי הכנסת כי לאחר שכשל ניסיון ההידברות בין רה"מ ויו"ר האופוזיציה אמש, אותו יזם, סירב לבקשת דחייה נוספת בבחירת יו"ר. "מעולם לא קרה שוועדת חו"ב לא תהייה מאוישת. מעולם לא קרה שבמשך פרק זמן כזה לא מתאפשר לראשי זרועות הביטחון ולנושאי שלש המשרות הבכירות במדינה – רה"מ, שר הביטחון ושר החוץ – להופיע בפני הוועדה ולעדכן אותה בנושאים הביטחוניים", אמר ריבלין.
לדבריו, "גם בנסיבות שנוצרו, חובתנו להמשיך ולנהל את ענייני המדינה ובכלל זה לאפשר את צרכי הביטחון, ואסור להפקיר אותם בגלל צרכים פוליטיים ומחלוקות פנימיות. יש גבול גם לכל מחלוקת פוליטית, לגיטימית ככל שתהיה. אסור להחזיק את מערכת הביטחון כבת ערובה של מצוקה פוליטית. אסור להפקיר את חובתנו לנהל המדינה בשל מכשלות פוליטיות".
ריבלין הבהיר לחברי הוועדה, כי נעשתה אליו פניה דחופה ממנכ"ל משרד הביטחון למנות ללא דיחוי יו"ר לוועדה, שכן על שולחן ועדת החו"ב מונחות העברות תקציביות בהיקף של כמיליארד ורבע ש"ח למימון הפעילות השוטפת של מערכת הביטחון, וכל עיכוב נוסף מחבל במימושן של המשימות המוטלות עליה.
עוד אמר, כי הדחיפות שבמינוי איננה רק במישור התקציבי אלא גם בתפקוד ועדות המשנה העוסקות בעניינים הרגישים ביותר, והתריע כי אם עד תחילת השבוע הבא לא תיפתר המחלוקת הפוליטית יבקש לכנס את ועדת הכנסת ולבחור את יו"ר ועדת החוץ והביטחון מבין המועמדים שיציעו עצמם. נכון לשעה זו, המועמד היחיד הוא ח"כ אריה אלדד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר הכנסת בביקור ניחומים בבית משפחת באומל: זרועות הביטחון עושים הכל לאתר את זכריה

אריק זיו ויזר

יש ניסים לדו גלגלי

אריק זיו ויזר

שנה חדשה, התחלה חדשה : לנה בקמן אבאייב מונתה ליועצת תקשורת לסגנית שר החוץ

עינר אביב

זבל מי שמלכלך

אריק זיו ויזר

חצי אמת גרועה משקר – פרשת אייל ינון /מאת:שבח שטרן

אריק זיו ויזר

דנון יוזם כנס חירום לטיפול בבעיית המסתננים

אלי חזן
דילוג לתוכן