22 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בארץ

הקונפליקט הפנימי והמשימה של הממשלה

הליכוד היא מפלגה של לב, אנשי השמאל טועים כאשר הם מפרשים את זה כחוסר אינטליגנציה. הם קוראים לנו ביביסטים, בהמות. אין דבר רחוק מן האמת. אצלנו  הליכודניקים קיים חיבור אמיתי בין האמת, הרגש וההיגיון שמשלבים את האידאולוגיה והטיעונים. על כן, בסופו של דבר, ניצחנו את הבחירות וננצח אותם שוב בעתיד

לפני חודש, כאשר הבריונות של ההתנגדות לממשלה ולשינויי החקיקה הצליחה, באמצעות מנופי לחץ שכללו עבירות על החוק ואיום בהפיכה, כופפו את ידי הכנסת והממשלה, איבדנו את השלטון. באותו הרגע, ההצלחה של חורשי רעתנו הייתה אדירה, החברה הישראלית נכנסה למשבר, כל מה שאנשים רצו היה רק שקט, כולם האשימו את כולם, אבל לאיש לא היה דיי כח לשנות את זה.

השבוע, בחקיקה אחת קטנטנה, שינינו את המצב. השבוע לקחנו חזרה את השלטון מבגץ, ממפקדי הצבא, ולא נסחטו למרות האיומים. החשיבות היא כפולה. גם בהכפפתו של בגץ לחוק הישראלי וגם באי הכניעה לאיומים למרד אזרחי, צבאי וכלכלי. איומים שלא פוסקים ולא יפסקו.

השבוע אמרנו את דברנו. הכנסת ייצגה את בוחריה. יריב לוין ודוד אמסלם הפכו למנהיגות המייצגת של בוחרי הליכוד. שותפינו לממשלה ייצגו את בוחריהם. נתניהו, שהבין את המצב טוב ממני, עשה את הדבר הנכון בזמן הנכון. הם לקחו את המנהיגות שנתנו להם ועל כן הם החזירו לנו את הקול. אני חשה כאילו ניצחנו שוב את הבחירות..

ברגע שלקחנו לידינו את השלטון שוב, כחצי שנה אחרי שנבחרנו, לקחנו על עצמנו גם את האחריות על המצב. אנחנו לא יכולים להיות יותר קורבן, אנחנו צריכים להיות ממשל אחראי. אחרי שהמנהיגות פעלה לייצוג בוחריה, עכשיו הזמן למנהיגות גדולה באמת, כמו שהיה נלסון מנדלה, כמו שהיה מנחם בגין. הקונפליקט הפנימי בישראל כאן ולא משנה מי יצר אותו, עכשיו יש ממשלה בירושלים. אחריותנו לעשות את כל הניתן וקצת מעבר בכדי לפתור אותו.

אנחנו רואים לצד ציבור גדול שמבין שאנחנו פועלים לחיזוק הדמוקרטיה, ישנו ציבור גדול שחושש באמת שהממשלה הזאת תפגע בזכויותיו, בחירותו ותנסה להכפיף אותו. כולנו רואים אותו. כולנו חסרי אונים מול הפער הבלתי נתפס בתפיסת המציאות, מול פערי השפה, מול משבר חוסר האמון.

 

אני רואה את הכוונה הכנה של חלק מההנהגה לעשות את זה, אני מאמינה שידנו מושטת להסכמה, אבל זאת לא הדרך. אינני מתיימרת לדעת איך, אבל אני חשופה לידע ומומחים בתחומי תקשורת פוליטית, גישור סכסוכים קהילתיים ושיתוף ציבור בקבלת החלטת. גם אני צברתי מעט ידע וניסיון בתחומים אלא ועל כן, אני יכולה להציע כיוונים והארות על המצב.

נתחיל בהבנה שאיש לא יודע איך לייצר קירוב לבבות בעידן התאוצה שהתקשורת מושפעת מהניו מדיה, נאומים נכתבים באמצעות AI האוכלוסייה גדלה מיום ליום. על כן, שווה להקים צוות של שרים ומומחים שיציעו הצעות חדשניות. הפעולות צריכות לכלול כמה עקרונות:

העיקרון הראשון הוא שכל שיח מתקיים בשקיפות מלאה, אין דיונים מאחורי דלתיים סגורות בבית הנשיא. מחאת 2011 הוכיחה את זה וצריך ללמוד את הלקחים. היום לא סוגרים עסקאות, היום צריך לקיים שיח פתוח וכנה שמשודר למי שרוצה לצפות בו.

העיקרון השני הוא שהממשלה או מי מטעמה מזמינה את כולם ומדברת עם כולם. שוב ושוב מזמינים ושוב מקשיבים. נפגשים באופן אישי עם כל האנשים והיזמים שקוראים להסכמות והידברות. מקשיבים גם לכאב ולטענות של מי שלא מוכן לדבר איתנו ולוקחים אותו בחשבון. 

העיקרון השלישי הוא שעושים פעולות שיחזירו להם את תחושת הביטחון. פעילות עם נראות ומשמעות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצעה: תבוטל לשכת עורכי הדין בישראל

דניאל נחמיה

דגל שחור על ממשלת בנט

אריק זיו ויזר

הדימיון בין בנט למוסולני

אריק זיו ויזר

הבולדוזר מערד התפקד לליכוד

אריק זיו ויזר

אוחנה זה הדבר הבא בניחוח צרפתי

אריק זיו

האירועים המרכזיים לחג החנוכה

ליכודניק
דילוג לתוכן