21 C
תל אביב
5 במאי 2024
ליכודניק
בארץ

המציל נפש אחת כאילו הציל עולם שלם

רפורמת “נפש אחת” חייבת להיכנס להסכמים הקואליציוניים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הראשון מבין ראשי המדינה אשר הכיר בכשל בטיפול בנכי צה”ל ולאחר עשרות שנים של הזנחה, בהם לא ניתן מענה לדרישות ארגון נכי צה”ל באגף השיקום ובמשרד הביטחון, על אף שהכתובת הייתה על הקיר – נתניהו פעל להעברת רפורמת נפש אחת שתכליתה לטפל בנו, פצועי מלחמות ישראל. 

לצערנו הרב זה קרה רק לאחר המקרה המצער של אחינו איציק סעידיאן, שהתרחש ביום 16.4.2021, וההפגנות של ארגון נכי צה”ל שהתקיימו ביום 18.4.2021 – רק אז התקבלה על ידי ממשלת נתניהו החלטת ממשלה מס’ 981 – אישור רפורמת “נפש אחת”.

נכון להיום ישנו תזכיר חוק מקיף ומלא של הרפורמה אשר אף מתוקצב, אבל הכל מתנהל בעצלתיים ולמה? בדיוק בגלל הסיבות שפעלנו כולנו יחד להחליף את הממשלה – רפיסות וחוסר משילות ! 

התזכיר נותן מזור לעשרות אלפי נכות ונכי צה”ל קשים, שצרכים דחוף את השיפור הנדרש במעטפת השיקומית. 

הלומי קרב, פגועי חבלה מוחית, משותקים, קטועים, שרופים ועוד מחכים לבשורה כי הנה מיישמים את מה שהובטח, אושר ותוקצב כבר ע”י הממשלה – עזרה משמעותית בשיקום בדיור, ברכב, בכוח אדם סוציאלי ובהקטנת חסמים בירוקרטיים המתישים את הפצועים.  

אחינו איציק סעידיאן לא השתגע כאשר עשה את המעשה הטראגי – ההתעמרות, ההתנערות, היחס המשפיל, הפגיעה בזכויות ובעיקר הייאוש מכל אלו, הביאו את איציק היקר לעשות את המעשה הקשה.  לצערנו הרב, איציק לא לבד. אגף שיקום נכים במשרד הביטחון הביא ומביא את נכות ונכי צה״ל לתהומות של ייאוש קשה. 

למרבה הצער הליכי הפרוצדורה הרבים מעכבים את מימוש הרפורמה והכסף נותר במשרד הביטחון ולא מגיע לנכי צה”ל אשר ממתינים כבר שנה וחצי למימוש הרפורמה.

עשרות אלפי פצועי ופצועות צה”ל מביטים בנו כעת ומצפים לשינוי בטיפול בהם, לראות את הרפורמה מיושמת, הלכה למעשה, בשטח. אנחנו סמוכים ובטוחים כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו יעשו כל שביכולתו, אך עוד ארוכה הדרך עד ליישום כלל הרפורמה והצעד הראשון והמתבקש – הכנסת רפורמת “נפש אחת” להסכמים הקואליציוניים ! 

אנו כפעילי ליכוד וותיקים וכלוחמים שמסרו את גופם ונפשם לטובת הקמת המדינה ושמירה על ביטחונה קוראים למפלגת הליכוד והעומד בראשה – ראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים את מלאכתם ולוודא את המשך יישום רפורמת “נפש אחת” במלואה תוך קביעתה כאחד מקווי היסוד של הממשלה ה-25, ולקיים את החובה המוסרית של המדינה לפצועי צה”ל וכדי שחס וחלילה לא יתרחש מקרה התאבדות נוספת במשמרת שלנו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד פצועי צה”ל בוערים !!! 

פצועי צה״ל זקוקים לחיבוק אמיתי ולא ייתכן שימצאו עצמם לבד בקרב שאחרי הקרב. תנו לנו את ההרגשה האמיתית כי תרומתנו לא הייתה לשווא. שימו את רפורמת “נפש אחת” בקווי היסוד. 

“…ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא” 

(מסכת סנהדרין, פרק ד’, משנה ה’)

שמחה סורצקי

חבר ארגון נכי צה״ל

עובדיה בן חיים

חבר הוועד הארצי והמועצה של ארגון נכי צה״ל

מאיר חלבי 

נכה צה״ל

חבר מזכירות הליכוד 

משנה לראש העיר חולוןלל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לסבתא נאוה

עינר אביב

סחף הבכירים מימינה אל הליכוד גובר

הרויזיוניסט

פרופסור ללא גבולות!

דניאל נחמיה

חתמו על העצומה : לזכור את יצחק שמיר

דודו חיים

אלי חזן מול זאב שטרנהל

אריק זיו

פתיחת חגיגות לג בעומר מבית עבו מצפת למירון

עינר אביב
דילוג לתוכן