27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

אלי חזן מול זאב שטרנהל

הפרופסור השמאלני המוערך כתב מאמר בעיתון הארץ בשם “למה הימין מצליח” תוך שהוא משמיט פרטים אקוטיים לגבי התופעה וראש אגף קשרי חוץ בליכוד השיב לו בפוסט

 

חזן כתב כך :

“שלום לך זאב שטרנהל

ראשית, חשוב לי לומר : אני סולד מהאלימות שהופגנה בעבר כנגדך. אני מתעב אותה. במדינה דמוקרטית וחופשית ראוי לקיים ויכוח באווירה חופשית.

שנית, קראתי את מאמרך “למה הימין כל כך מצליח” שפורסם אמש במהדורה הדיגיטלית של הארץ וחשבתי לעצמי כיצד פרופסור כה מוערך שלמדתי כה הרבה ממנו יכול להיות מנותק ולראות מציאות וירטואלית, כזאת ששונה מהמציאות הקיימת באמת.

כתבת בין השאר כך : “מעניין שבתקופות הזוהר של מדינת הרווחה — 30 השנים שאחרי מלחמת העולם השנייה, שהתאפיינו בצמיחה גדולה — מערב אירופה קלטה מיליוני מהגרים מוסלמים, שבאו לעשות את העבודות השחורות שהמקומיים לא רצו לעסוק בהן; היא עשתה זאת מבלי שהפועלים הילידים ירגישו איום כלשהו על זהותם הלאומית והתרבותית. מיליוני פועלים אלה היו אז מאורגנים באיגודים מקצועיים חזקים ובמפלגות שמאל לוחמניות, שידעו לדאוג להם ולהעניק להם ביטחון בעתיד”.

http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.3619930

אלא שאתה מתעלם בצורה כה משמעותית ממעשיהם של אותם מהגרים חדשים. בעבר, מערב אירופה קלטה מהגרים שביקשו להשתלב בה ולא להחליף את זהותה. לאחרונה חזרתי מגרמניה וזה היה מרתק בעיני לראות חברות פרלמנט ופוליטיקאיות מוסלמיות שכל כך גאות בגרמניות החדשה שלהן. הן הציגו איסלאם שיש הרבה מה ללמוד ממנו מתוך הבנה שהם חלק מהחברה הגרמנית.

ואילו, בשנים האחרונות הביאה איתה ההגירה לאירופה טרור, אנסים, שודדים, אלימות וערכים שהחברה האירופית לא יכולה ואסור שתהיה סבלנית אליה. לא ראיתי שום אזכור לכך במאמרך למרות שאלו נתונים מהותיים. העדפת לכתוב על פילוסופיה פוליטית שמראה עד כמה אתה, והמחנה האידאולוגי שלך, מנותקים מהסביבה האנושית ומנהלים דו שיח של חירשים איתנו. לא זו אף זו, אתם הולכים ומתמעטים כי אתם לא רלוונטים.

בהינתן העובדה שהמפלגות הסוציאל דמוקרטיות לא באמת נותנות פתרון המצביעים הולכים ימינה. לא זו אף זו, הזלזול שלך בכל מה שקשור ללאומיות לא עובד על אירופים כמו הבריטים. להזכירך, רוב הבריטים לא הצביעו בעד הברקסיט בשל ההגירה, היא הייתה גורם שלישי או רביעי בשיקולים, אלא כי הרגישו שהם מממנים את האיחוד האירופי, חבורה של טכנוקרטים שלא נבחרו על ידי הציבור אך שודדים את כספו ומנהלים את חייו. למעשה, הם הצביעו בעד הברקסיט כי הם בעד דמוקרטיה.

אלא מאי, שזאת לא דמוקרטיה לטעמך ולכן אתה עושה הכל על מנת להשמיץ אותם.

שלא לדבר על התופעה של טראמפ : מחקר קצר מעלה שרבים מהאמריקאים שהצביעו לטראמפ הם דמוקרטים במקורם אך פשוט נמאס להם לראות פוליטיקאים משמאל שמדברים על צדק חברתי אך מחוברים לבעלי ההון. מדברים על אמריקה חזקה יותר אך מחלישים אותה בפועל.

אתה רוצה בכוח להנחיל לנו תפיסות פוסט לאומיות אך התבונה שלנו מעדיפה לחיות במדינת לאום כי הזהות הלאומית היא מרכיב חשוב באישיות שלנו. אתה יכול לזלזל עד מאוד אך בינתיים אתה מפספס את העיקר.

יותר מכך, המצביעים מביטים בהבטחות של השמאל והופכים למתוסכלים יותר בהבינם שמדובר בסופו של דבר בפוליטיקאים שהשקר הוא לחם חוקם. קבל דוגמא אקטואלית : לפני הברקסיט איים השמאל, יחד עם תומכיו המועטים מימין, שאם הברקסיט יעבור הכלכלה הבריטית תיכנס למשבר. הנתונים מראים שההערכה הזאת, או האיום הזה, היה איום סרק. אגב, בדיוק כמו האידאולוגיה של אנשי שמאל בעולם.

אין תימה שאתם מתכווצים. אתם לא רלוונטים ולא משנה איזה טיעונים תנסו להמציא לעצמכם.

שבת שלום”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקו בשירות נכי צה”ל

אריק זיו

דמוקרטיה בתחפושת

ו”תודה” להמלצות המשטרה

אריק זיו

המדריך לח”כ החדש

מעיין סמון

מה אפשר ללמוד מאירופה?

עומר אריכא

פרשיות השבוע – מטות – ומסעי

אלי כהן
דילוג לתוכן