20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

סחף הבכירים מימינה אל הליכוד גובר

למרות התחזקות מפלגתו של בנט בסקרים נראה שהוא לא מצליח לעצור את סחף הבכירים שעוזבים. כזכור, מספר בכירים בגלגולים השונים של המפלגה כבר הודיעו שלא יתמודדו שוב בימין החדש. ביניהם, עמיחי שיקלי ראש המדרשה למנהיגות ציוניות והמכינה הקדם-צבאית תבור שהודיע מיד לאחר בחירות מועד א (2019) שהוא מעביר את תמיכתו לליכוד, וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם שעברה לליכוד והכריזה שהבית של הציונות הדתית בליכוד.

משיחות שערכנו עם תומכי בנט לשעבר, שמענו מהם על אכזבתם מהתנהלותו ועל כך שהם כבר לא מאמינים שהוא יצליח לאחד את כלל הציבור הלאומי. לדבריהם, זו הסיבה שאותם בכירים שהלכו עם בנט כברת דרך, מחפשים לעצמם בית פוליטי אחר. “בנט מדבר מעל ראש הציבור, הוא לא מדבר אליהם. הוא חושב שהציבור יקנה את זה שימינה הלכה לאופוזיציה כי לא רצתה לשבת בממשלת אחדות עם כחול לבן כאילו ברית האחים שלו ולפיד מעולם לא התקיימה. שיגיד לציבור את האמת – הוא התאכזב מהתיקים שנתניהו הציע לו ורצה לבנות את עצמו באופוזיציה כאלטרנטיבה לנתניהו”.

בנט מתנהג כאילו כבר התקיימו בחירות והוא קיבל את מספר המושבים שהסקרים מנבאים לו, הוא שוכח שב-2015 הוא קיבל בסקרים 20 מנדטים ובבחירות 8 בלבד. הוא התפצל מהבית היהודי לאחר שהסקרים נתנו למפלגה בראשותו מספר מנדטים דו-ספרתי ושוב הבחירות “אכזבו” אותו והוא מצא את עצמו מתחת לאחוז החסימה כאשר הוא גורר את המדינה לשני סבבי בחירות נוספים ללא הכרעה ברורה.

בנט האחרון שיכול לדבר על טובת המדינה. כאשר חשב שפירוק הבית היהודי עשוי לסייע לו פוליטית, לא היסס לרגע גם כשידע שהוא מרסק את המפלגה והיא עלולה שלא לעבור את אחוז החסימה ולסכן את גוש הימין. עבורו דבר שכזה אפילו היה רצוי, היות שהוא פונה לאותו קהל מצביעים, הם מוסיפים. בנט לא מצליח ליצור אלטרנטיבה שלטונית ונמצא במלכוד שלא יכול לצאת ממנו – אם ילך עם סמוטריץ’ יאבד מצביעים לטובת מפלגות המרכז, אם ילך לבד, עלול שוב שלא לעבור את אחוז החסימה.

חבר מרכז ליכוד מאחת הקבוצות הגדולות בצפון מספר לליכודניק ששוחח לאחרונה עם רן בר-יהושפט, ולדבריו, הוא הבא בתור להצטרף לליכוד. בר-יהושפט – סמנכ”ל פורום קהלת ומי שזכור בציטוטים שלו בטוויטר בעד פירוק הרשות וההסתדרות, שהובילו לסערה ציבורית. הקבוצות האידיאולוגיות בליכוד לוחצות עליו כבר מספר שנים להצטרף למפלגה כדי למשוך קולות של מתלבטים ולאחרונה פנו אליו שוב על רקע הבחירות המסתמנות. הוא מוכר במשפחת נתניהו ולאחרונה פרסם מחקר על אביו של ראש הממשלה ההיסטוריון בן-ציון נתניהו, מה שככל הנראה יקל עליו לקבל את חתימת נתניהו לקיצור תקופת ההכשרה הנדרשת להתמודדות בפריימריז.

מידע נוסף שהגיע למערכת ליכודניק מספר על מועמדת נוספת לשעבר ברשימה של הימין החדש קרולין גליק שדרכיהם נפרדו והיא לא מתכוונת להתמודד שוב במפלגה בראשותם. גליק עיתונאית ופובליציסטית ידועה ממקימי אתר הסאטירה הימני לאטמה, כיום כותבת בעיתון הלאומי “ישראל היום” – העיתון ששקד חתומה על החוק שנועד להביא לסגירתו. גליק שימשה כעוזרת ליועץ המדיני לראש הממשלה, ונתניהו שמעריך אותה מאוד שקל ב-2015 לשריין אותה ברשימת הליכוד לכנסת, דבר שלבסוף לא יצא לפועל ולא מן הנמנע שיושלם עכשיו.

קרולין גליק השיבה לליכודניק כי בשלב זה מעדיפה לא להגיב



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבחירה המושכלת של שר הבריאות

אריק זיו ויזר

הכר את המועמד : חיליק אטיאס במישור החוף

עינר אביב

בחירתו של השופט אלרון: דרך להשבת אמון הציבור בבית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

האירועים המרכזיים לחג החנוכה

ליכודניק

כולם מגיעים לאוווווחנוכה

אריק זיו

הליכוד העולמי: התנגדות לשינוי החוקה!

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן