20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

המלחמה שבתוך המלחמה

גיא יפרח, כפיר סויסה, רפי קדושים, רחלי סאקת, טלי ארגמן, מץן דיל, יואל לביא, מיכאל וידל, יאיר רביבו.

הבחירות המוניציפליות מתקיימות לראשונה בזמן מלחמה. דווקא על הבמה העירונית מתגלים מנהיגות ומנהיגים שעשויים להביא הרבה כבוד לליכוד. מהתקווה של כפיר סוויסה, דרך המסע המרגש של גיא יפרח ועד להמשך הדרך של יאיר רביבו. 

עכברי ההיסטוריה אינם זוכרים בחירות מוניציפליות כאלה. אפילו בישראל, מדינה שבה נדמה שהכל אפשרי, אין תקדים לניהול המערכה העירונית בתקופת מלחמה עזה תרתי משמע. 

מעניין יהיה לראות את השפעת המצב הלאומי על החלטת התושב המקומי אבל יותר מכך, הבחירות הללו הן הזדמנות פז למנהיגות מקומית חדשה וותיקה שדווקא בימים אלו- פורחת ומעוררת תקווה לעתיד טוב יותר. 

מעלה אדומים

קמפיין מרגש חווינו מגיא יפרח. למי שעוקב אחרי המסלול המרשים שעבר המועמד הצעיר אין ספקות לגבי ניצחונו במערכה. בעוד למועמדים רבים היה את הזמן לחוגי בית ופעילויות – סא”ל גיא יפרח בילה את זמנו במילואים ועשה את זה כדרכו בחיוך ובהצטיינות. מעלה אדומים זקוקה לרענון ויציאה מקבעון מסוים. נראה כי גיא יפרח יעניק לה את זה. 

קרית גת

יהיו אשר יהיו התוצאות בעיר הדרומית, כפיר סוויסה הוא תגלית מרעננת: צעיר, מוכשר ונמרץ, ניהל קמפיין יצירתי – מהטובים שראיתי. אחרי 20 שנות שלטון אבירם דהרי, נראה כי בקרית גת רוצים שינוי ועיני לא מעט תושבים נישאות בתקווה לכפיר סוויסה, כדי שישדרג את קרית גת בתחומי החינוך, התרבות והספורט. הרעב והיכולות הגבוהות שלו הם הימור די טוב לקריית גתים, וההימור שלי? הכפיר ימריא. 

הרצליה

את מה שרפי קדושים עושה עוד ילמדו בבתי הספר למערכות בחירות. שמאלנינו וחבורותיהם מתעקשים להציק לקדושים עם כתמים מעברו, אבל נאמר כבר כי במקום שבו עומדים חוזרים בתשובה צדיקים גמורים לא יעמדו. אחרי שנות שממון, נראה כי הברק חוזר לסניף הרצליה אולי בדרך חזרה לימים הגדולים. 

רעננה 

אתגר אמיתי לליכוד הוא בערים בעייתיות בהן הרוב הטבעי נוטה למרכז שמאל הפרוגרסיבי. רחלי בן ארי סקעת מתמודדת למועצת העיר בלבד: היא ראויה, יש לה עקרונות והלב שלה נמצא במקום הנכון. חשוב שיהיו הרבה פתקי מחל ברעננה, לא דבר של מה בכך. 

גבעתיים

טלי ארגמן, שחקנית נשמה, היא משרתת ציבור מסורה מהסוג שלא מייצרים יותר. את שמה הטוב בנתה מעזרה וסיוע לאזרח הקטן והפשוט בעירה, גבעתיים. באומץ לב ובנחישות שרק אצל טלי אפשר למצוא, היא קוראת תיגר כמעט חסר סיכוי לכאורה מול רן קוניק. ויש לה על מה: הבנייה המטורפת שפוגעת בדיאנאיי של העיר, החינוך והנגישות ובכלל – אין עיר בישראל שלא הייתה רוצה ראשת עיר כמו טלי ארגמן. 

רחובות

דומני כי הגיע זמן הקטיף למתן דיל, שמגיע לבחירות הללו בשל, מנוסה ובעל רעיונות. הצבעה למתן דיל היא כמובן הדבר המתבקש אך בפתק למועצה צריך לחזק את אביב איטח ורשימת מחל ולקוות שיעניקו למתן דיל את הגב במועצת העיר ולא את הסכין… 

חיפה

מערכת בחירות על סף האדישות והשעמום מתנהלת דווקא באחת משלושת הערים הגדולות. חלומות על ראש עיר ליכודניק שהפציעו ונגוזו עם רמי דותן (1989) ושמוליק ארד (2003) יצטרכו להמשיך ולחכות במגירה. רשימת מחל תשתדל לשרוד את הזעזוע שעבר על הסניף המקומי. שובו של יונה יהב במצבו לשדה הקרב הפוליטי, מכמיר לב ולטעמי אף מסוכן, לאור הבריתות שכרת. אל תבטלו את סיכוייה של ראשת העיר המכהנת עינת קליש רותם, שלמרות הרושם שמנסים לייצר, היא רחוקה מלהיות גמורה. 

רמלה

יואל לביא החליט לחזור לתפקידו וטילטל את הבחירות ברמלה. אין ספק כי הוא מאתגר את ראש העיר הנוכחי מיכאל וידל, אך אם אכן נכונים הסקרים המצביעים על מהפך אפשרי בעיר, אזי מדובר בכפיות טובה כלפי וידל. 

לתושבי רמלה זכרון קצר, לביא אמנם עשה את שלו אך בעיקר ניזון מתדמית השריף (שהיא הרבה תדמית ומעט בפועל), בעוד וידל בכהונתו בהחלט הצעיד את רמלה לשינויים חיוביים ולאיזון מבורך ביחסים בין יהודים לערבים. צריך לתת לו להמשיך. 

לוד

יאיר רביבו לקח את לוד מהקרקעית לפני יותר מעשור ומצליח בנחישות והתמדה ועל אף וחרף כל הקשיים, להפוך אותה מבדיחה עצובה לעיר ראויה. בצוותא עם המנכ״ל אהרון אטיאס, השניים הם אחד מהצוותים המוניציפליים המוכשרים והיעילים ביותר שיש. לדעתי רביבו ממתין לטיימינג הנכון לקפוץ על קרון הרכבת של הפוליטיקה הארצית. אולי זה יקרה אפילו באמצע הקדנציה הבאה שלו. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משה פייגלין לראשות הממשלה?

אלי חזן

“משקפת – פרוייקט היכרות לאומי”: מיזם הסברה חדש וחסר תקדים של יהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

קטלוניה, סקוטלנד, הרשות הפלשתינית

ליכודניק

אנשי השנה בפייסבוק וקבוצת השנה בוואטסאפ

Gilad Trugbild

מגבעתיים ועד ירושלים

אריק זיו ויזר

חלוצים בג’ינס: רן פרחי ז”ל כתב על ציונות עכשווית בגליל

אלי חזן
דילוג לתוכן