21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

המדריך למצביע בפריימריז

ב-10 באוגוסט 2022 יתקיימו הבחירות הפנימיות (פריימריז) בליכוד. אלי ורד חזן, בעמוד הפייסבוק שלו, מתאר את תהליך ההצבעה בפריימריז וכל מה שרציתם לדעת על הזכאות להצביע ואופן ההצבעה.

אז אתחיל מהבסיס :
כל מתפקד ליכוד ששילם את מיסי החבר למפלגה לפי הכללים יכול להצביע. זה אומר שעברו לפחות 16 חודשים מהיום שהתפקד ושהתשלום שלו תקין (הוא נקרא קוד 1).
אם לצורך העניין הייתם פקודים עד לאחרונה אבל החלפתם במקרה כרטיס אשראי ולא חידשתם חברות הרי שלא תוכלו להצביע (זה נקרא קוד 99 ועל מנת לחזור להיות קוד 1 עליכם להסדיר את התשלום).

לצערכם אם תסדירו עכשיו תשלום תחזרו להיות קוד 1 אבל לא תוכלו להצביע כי יכולים הייתם לעשות זאת עד שבוע שעבר. עשרות אלפי חברי ליכוד חזרו בקוד 99.

ועכשיו איך זה באמת :

כל מתפקד יצביע ל – 12 שמות ברשימה הארצית ולעוד אחד במחוז שלו. המועמדים הם חברי כנסת או מי שהיו חברי כנסת או כאלו שהם בעלי מוכרות ציבורית גבוהה עד כדי כך שהם החליטו להתחרות בחברי כנסת מכהנים.

המועמד שיזכה במספר הקולות הגבוה ביותר ידורג במקום ה – 2 ברשימה, זה שלאחריו במקום ה – 3 וכך בסדר יורד עד המקום ה – 13. ואז הבאים אחריהם במקומות 15, 17, 18, 20, 23, 24, 27, 30, 31, 32, 35.

מקומות 14, 16, 28, 37 ו – 43 שמורים לראש הממשלה בנימין נתניהו שיחליט את מי הוא רוצה ברשימה.

יחד עם זאת, בתוך ה – 12 המתפקד יכול להצביע למה שקרוי “הבטחות ייצוג” :
מקום 25 : אישה חדשה. מקום 33 : עולה חדש. מקום 40 : צעיר. מקום 44 : מיעוטים. מקום 45 : חרדי.

זה אומר שבכל הבטחת ייצוג מתמודדים מספר מתמודדים ומי שמקבל את הרוב מבין המתמודדים בהבטחת ייצוג נכנס באופן אוטומטי להבטחת הייצוג אליה נרשם.

אחרי שהסברתי על ה – 12 אעבור לבחירה ה – 13 שהיא הבחירה לנציג המחוז :
במחוז שלי אני אצביע לאחד מתוך שישה מועמדים שנרשמו למחוז שפלה. מי שיקבל את מרבית הקולות ייכנס באופן אוטומטי למקום ה – 19 ברשימת הליכוד.

זה תקף לכל מחוז ונכון לעכשיו זהו סדר המחוזות ברשימה :
19 (שפלה), 22-21 (גליל ונגב), 26 (דן), 29 (מישור החוף), 34 (חיפה), 36 (ירושלים), 38 (מועצות אזוריות) ו-42-41 (תל אביב ויש”ע).

תהיתם איך נקבעים המקומות הללו ?
על פי מספר המתפקדים בכל מחוז. ככל שיש במחוז מסוים יותר מתפקדים כך הוא ידורג במקום גבוה יותר ברשימה. מי שמחליט על כך היא ועדת חוקה של הליכוד שנבחרה בבחירות דמוקרטיות על ידי חברי המרכז שלאחר מכן מאשרים את הדבר בהצבעה מיוחדת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יאיר דוידי מפרגן ליזדי

אריק זיו ויזר

דרושים סטודנטים לרשות המסים

סקר ליכודניק: כ”ץ מוביל בקרב צמוד עם ברקת; הירש מפתיע!

אריק זיו ויזר

ברקו ואורטל עוצרות את ההסתה

אריק זיו ויזר

ח”כ השכל מציגה : בית ספר לדיפלומטיה בינלאומית

עינר אביב

לפיד, מלפניך: המחוסן המיליון מציב את ישראל במקום הראשון בעולם

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן