24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

החיים במבט של טטיאנה פופוב – חדרה

החיפוש אחר משמעות החיים הולך אחורה בזמן עד ליום בו נברא האדם. מאז ועד היום אנחנו מחפשים תשובה פשוטה לשאלה כל כך עמוקה: למה אנחנו חיים?
איך מתחברים ביחד אלוהים והרדיפה למען הממון?
האם מחלת הסרטן היא המסר שאלוהים מנסה למסור לנו, כקיומו של מעגל החיים כולו בסכנה?
גוף האדם כגוף העולם.
יכול להיות המניעה ודרכים לטיפול במחלה נמצאות לא בטיפול הכימי, אלא הוא נמצא בטיפול של תחום המוסרי ורוחני שלנו?
כל אחד מאיתנו,כמובן,באופן כללי:
בעד – אהבת הארץ, מורשת, אמת, טוהר-המידות, שקיפות, הגינות, יושרה, יעילות פעולות רשויות השלטון.
נגד – שחיתות שלטונית-ציבורית-פוליטית, הפיכת המושג אחריות למלת סרק, שקר, צבעיות, הונאת הציבור, התנהלות לא ראויה.
אז איך הגענו למצב הזה? המצב החברתי,הכלכלי, הסביבתי, הביטחוני, האישי?
איך מתקשרים יחד שחיתות, אדישות, בעיות כלכליות, דיכאון, זיהום הסביבה?
תחושת משבר ביטחוני, מדיני, חברתי, צבאי,והכול,מסבירים. כדברי נפוליון:”יש ניצחונות ויש הסברים”, אנחנו בעת הזו – מסברים.
העם המטרה חיינו – למלא את הצריכים הפרטיים לפי תפיסת העולם: מה שטוב לי אישית הוא הדבר הנכון והמוסרי? נבנתה אפילו תיאוריה שלמה,שהופכה את הצריכה לדת, ולפיה הצריכה הפרטית היא שמניעה את גלגלי הכלכלה, ולכן עודף צריכה הוא תופעה חיובית. כך הפכו תורת הכלכלה על ראשה. בהקשר הזה, השפעה הפסיכולוגית היא שייר של החיפוש אחר משמעות ערכית ומשמעות לחופש שיכול להיות מוכל רק אם יש לנו עמוד שדרה התפתחותי מוסרי ופסיכולוגי.
אנחנו לא רגילים לחשוב במושגים של מוסר כלל- אנושי ואוניברסאלי כי אנחנו עדיין חיים בעולם של קבוצות נפרדות, זהויות שונות, תרבויות שונות וערכים שונים.
הפערים החברתיים העצומים פוררו את העם מבפנים. תחושת חוסר הצדק , חוסר השוויון ,הקיפוח, ההזנחה והאפליה מובילים למשבר אמון עמוק בדרך ובמדינה. האדם ברחוב סבור שאין בשביל מי ואין בשביל מה להלחם, לתרום, להשתתף או לתמוך. מה שקורה כתוצאה – שאזלה כל טיפת מוסר בקרב העם. צבירת הממון היא ראות הכול. השגת מטרה נשגבת זו מקדשת את כל האמצעים.
הפשע המאורגן פועל בראש חוצות, גלוי, כמעת באין מפריע ואף שולח את זרועותיו החזקה למוסדות השלטון. הריקבון החברתי- כלכלי מוביל אותנו אלי פי תהום. שלטון מצומצם של מספר משפחות עתירות הון מנווט את כלכלת המדינה ואת ההנהגה המדינה, מן הסתם, על בסיס אינטרסים צרים אגואיסטים שלא לטובת הכלל. ההון הצבור בידי מעט משפיע על השלטון, על המדיניות ומנציח את הפערים החברתיים. האינטרס הראשון במעלה של הבורגני הוא לשמור על הקיים, אינטרס זה סותר מנייה ובייה את הצורך הלאומי בעת הזו.
איך מתחברים ביחד אלוהים והרדיפה למען הממון?
“צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי”
אלברט אינשטיין
תהליך היווצרות עם ישראל היה שונה לחלוטין מעמים אחרים. הוא החל מחוץ למולדתם הלאומית- למעשה, בעודם תחת שעבוד ובנסיבות שיש בהן דווקא למחוק כל זהות תרבותית או היסטורית. היהודים לא הפכו לעם על ידי הצהרת נאמנות למדינה איזו שי. קבוצה גדולה של עבדים נמלטים, חסרי מוסדות שלטון, הפכה לעם בעמדם למרגלות הר סיני ובהבטיחם לאלוקים:” נעשה ונשמע”. כלומר, קודם כל נעשה את המתחייב ממצוות התורה ורק אחר כך נשמע ונבין מדוע. בדומה לאברהם אבינו, דורות רבים קודם לכן, “אני בוחר לחיות, ואם צריך, גם למות, מפני שאני מכיר במציאות אלוקים, נטלו על עצמם צאצאיו את אותה התחייבות” כך הפכו צאצאי אברהם אבינו להיות עם ישראל.
יש לשים לב לעובדה – “נעשה ונשמה”,היא האחריות המשותפת של העם השלם. כבחוסר חלק, “שלם” לא יהיה “שלם”. כשתגיע ההבנה הזאת יחול שינוי בכלי שינוי מ”רצון לקבל” לרצון לקבל על מנת לתת.
גוף האדם כגוף העולם.
מערכות הגוף של בן אדם הן אוסף קבוצות האיברים השונים בגוף שהם בעלי תפקיד משותף. בין מערכות הגוף השונות יש תלות, אחת לא יכול לתפקד כראוי בלעדיי אחרת וקיים ביניהם תיאום המאפשר חיפוי וביצוע תהליכים שונים בגוף המצריכים יותר ממערכת אחת. המערכת השולטת בכל שאר מערכות הגוף ויוצרת את התאים היא מערכת העצבים.
נתאר המצב, שפתאום, המערכת העצבים השולטת בגוף, ותיבצר את התיאוריה שלמה החדשה, ולפיה התיאוריה של תרבות הצריכה – למנות את הצריכים הפרטיים של כל תא לפי תפיסת העולם שלה: מה שטוב לי אישית הוא הדבר הנכון ומוסרי.
האדם מורכב ממספר עצום של תאים. ישנם תאי עצם, תאי דם, תאי שריר, תאי עצב ועוד. לכל אחד תפקיד שונה. אילו אחד מהם יפסיק למלא את תפקידו – כל הגוף ימות.

כנקודה למחשבה אציין תופעה מעניינת הנקראת “סרטן”.
סרטן – הבנות בסיסיות, מניעה ודרכים לטיפול
תא בריא מייצר את האנרגיה שלו בעזרת חמצן (נשימה תאית אירובית), ומרבית האנרגיה בתאים מופקת מחימצון של גלוקוז. כל התהליך הזה מתבצע בשיתוף הפעולה של כל התאים. סרטן היא תופעה בה תאים בודדים מאבדים את יכולתם לעבוד בשיתוף הפעולה . מתחיל תהליך של התרבות התאים וחייהם על חשבון התאים החיים סביבו. תאים מתחילים להתרבות ללא גבול, בונים מכנות בכל הגוף- מתסתזות.
כאשר אין לתא מספיק חמצן פוחתת יכולתו לייצר אנרגיה, וכברירת מחדל הוא עובר לייצר אנרגיה בתהליך תסיסה של הגלוקוז (נשימה אנאירובית). כמות האנרגיה שנוצרת בתהליך התסיסה קטנה בהרבה (1:18) מזו הנוצרת בתהליך האירובי, הכולל חמצן. האנרגיה המופחתת שנוצרת בתהליך התסיסה אינה מספיקה בכדי לאפשר לתא להתקיים לאורך זמן, ואם לא מגיעה בדחיפות אספקת חמצן עומד התא בפני האופציה להתפצל או למות. בחלק מהתאים העומדים למות נוצר שינוי גנטי ההופך אותם למעין תאים עובריים שהם בעצם תאי אלמוות. לתאים אלה אין יותר את מנגנון ההשמדה העצמית והם למדו להתקיים למרות הסביבה הקשה שיצרנו להם. תאים אלה אינם מסוגלים לעשות שום תפקוד המועיל לגוף והם יודעים רק לקיים את עצמם ולהשתכפל.
התאים הסרטניים מייצרים חלק או את כל האנרגיה שלהם בתהליך אנאירובי.
משמעות הדברים היא שבמידה ויש אספקה סדירה של חמצן לתאים וחילוף החומרים תקין, לא ייווצרו תאים סרטניים!
בהתחלה, תאים האלה, הם חזקים מצליחים וצומחים. הם משפיעים לתאים החיים סביבם. הם משתמשים בהם כדי לייצר עוד תאים כמוהם.
ללא שינוי שורשי בתפישת החיים, כל המערכת האקולוגית תמות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הטרור המשתנה ודרכי ההתמודדות עמו

אריק זיו ויזר

הטרמפיסטים

עובד קראוס

המחאה החברתית – בזווית אחרת

אלי חזן

עדיין שואלים למה נתניהו?

מנדי ספדי

מי אשם?

אלי חזן

אופניים חשמליים: לא מה שחשבנו

אלי חזן
דילוג לתוכן