23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי על ועדת פלסנר : “תומך בראש ובראשונה בהידברות”

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון סבור כי הגיוס לנשיאה נבטל מצד החרדים והערבים מוכרח להתבצע בהדרגה

 

התנגדתי להארכת יישום חוק טל עוד טרם החלטת בג”צ. אני חושב שיש בהחלט הזדמנות היסטורית להביא בסופו של דבר לחובת שירות לכל, אך לא בדרך שלצערי אני שומע מחלק מהפוליטיקאים, תוך טיפוח שנאה ודה-לגיטימציה כלפי החרדים, ובניסיון להביא את זה לאיזה זבנג וגמרנו, אלא אם יש כאלו שרוצים שהחרדים יישבו בבתי הכלא במקום להשתלב בשירות הצבאי או הלאומי-אזרחי, ושנפתח פה איזו שהיא מלחמת אחים. לכן אני נגד הסיסמאות ונגד ההתלהמות, אלא תומך בהידברות להגיע לתהליך נכון שבו רובם המכריע מתגייס. אבל בהחלט לא לעשות את זה בבת אחת ולא להיות שיכורים מעוצמתה של הקואליציה, אלא לעשות זאת בתבונה.

 

זה חייב להתבצע בהדרגה, בהידברות עם החרדים ובהמשך גם עם הערבים. אני מכיר את הנכונות וההבנה גם במגזר החרדי שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך. אני חושב שבכל מתווה צריך להיות ברור שהחגיגה שקיימת היום היא רעה. לכן יהיה עניין של תגמול ועניין של ענישה במידה ולא מתנהלים על פי המתווה המוצע. 

 

ראינו איך התפתח הנח”ל החרדי, תוך כדי הידברות עם ההנהגה, גם הרבנית וגם הפוליטית של החרדים, מסלול שח”ר והיציאה ההולכת וגדלה משנה לשנה של חרדים אל שוק התעסוקה כתוצאה מתהליכים נכונים. זה מה שצריך להתבצע גם בחקיקה חדשה. בקצה תמיד תהיה איזו שהיא קבוצה קיצונית ושולית, וניתן יהיה להתגבר על זה. לכן אני חושב שהמתווה הוא שפוי, נכון ויכול להיות מקובל על כולם, אלא אם כן יהיה מי שירצה לעשות על זה הון פוליטי ולמשוך את זה לקצוות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בימים הקרובים יחל תהליך חידוש ושימור הביתן היהודי באושוויץ

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

הממשלה אישרה סופית את חוק גמליאל

אריק זיו ויזר

אדלשטיין : הרש״פ בחרה אסטרטגיית טרור וחד-צדדיות

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין לראש-הממשל​ה: “קיים לאלתר דיון במסקנות דו”ח אדמונד לוי”!

אלי חזן

יעלון: “נשיא המדינה לא צריך להתבטא פוליטית”

אלי חזן
דילוג לתוכן