21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

אלי ישי, קבל חיזוק

מישנה: הטענה נגד השר אלי ישי מתבססת על אי עשייה. הצדק מחייב לטעון נגד כל אלה שהיו חייבים לעשות ולא עשו. הרשימה ארוכה. במקרה כזה, כמו הסיפור על “סבתא בישלה דייסה”, לשר ישי לא יישאר אפילו פירור אחריות. הלכתי לארכיון…

נאשמים מפורסמים נשפטים בשתי זירות: התקשורת היא הזירה השנייה. כללי המשחק בשתי הזירות שונים. בזירה המשפטית עיקרון יסוד הוא ש- “כולם שווים בפני החוק”, ובזירה התקשורתית, יש רשימה שחורה ויש מועדפים. מבחינת ביהמ”ש, כתב אישום צריך להכיל בתוכו ראיות. מבחינת התקשורת, הראיות הינן מרכיב שולי: תנו להם תירוץ, ותקבלו קמפיין. השופטים יתאמצו לעשות צדק, העיתונאים ינסו לחלץ חבר (חיים רמון הוא דוגמא) או להשחיר יריב.  השר אלי ישי, הוא יריב.

לא צריך להיות משפטן דגול כדי להבין שהתביעה אותה הגיש דניאל רוזן, בן זוגה של אהובה תומר ז”ל נגד השר ישי, היא תביעת סרק. אין לה סיכוי בביהמ”ש. ולמרות זאת, היא זכתה לסיקור אוהד ונרחב בתקשורת. התובע קיבל במה מרכזית, והתאמץ להדביק במצחו של השר, את האחריות למותם של 44 אנשים. מנקודת מבט של השר ישי, האהדה התקשורתית לה זכה התובע, היא סוג של שותפות בעלילת דם נגדו. אני מסכים איתו.

ביקורת או טענה חייבת להתבסס על מעשה שהתברר כטעות. הטענה נגד השר ישי מתמקדת באי עשייה. לדידם של מאשימיו, השר היה חייב לדאוג לחידוש הציוד בשירותי הכיבוי. ההגינות מחייבת חלוקת הטענה הספציפית הזאת, בין כל אלה שהיו צריכים לעשות, ולא עשו. במקרה כזה, כמו הסיפור על “סבתא בישלה דייסה”, לאלי ישי לא יישאר.

ברשימה קודמת (“מפקיר העורף הגדול”) הבאתי קטעי וידאו המוכיחים שאריאל שרון נדרש לסוגיה ולא נקף אצבע. התוצאה: טיפול לקוי בכיבוי השריפות שנגרמו במלחמת לבנון השנייה. כדי למלט את עורו מוועדת חקירה ממלכתית, הצהיר מחליפו אולמרט שאין זמן- חייבים להפיק לקחים. הלקח לא נלמד, ומסתבר שלמרות השריפות לא נעשה דבר.

הפעם אני מצרף קטע וידאו שבו אומר אברהם פורז (בימים שכיהן כשר הפנים בממשלת שרון הראשונה) לבן כספית: “אני ממונה על שירותי הכבאות במדינהכשפרצה המלחמה בעיראק, ביקשו ממני (היה חשש מטילים) להעביר את שירותי הכבאות למערך חירום, וסירבתי… מערך החירום הזה היה צריך לעלות כמה עשרות מיליוני שקלים. עובדה שצדקתי”… בן כספית: “אמרת שתפעל לשיפור ומודרניזציה של שירותי הכבאות”… פורז: “ללא ספק”!

 

 

רשימת האחראים לציוד המיושן במערך הכיבוי, ארוכה. לרשימת הפוליטיקאים, צריך מוסיף את הכבאים שדורשים עוד ועוד כסף אבל לא רוצים להתייעל, וכמובן את התקשורת. יש לה את החובה, המנדט והכוח, להניח את הנושא על שולחן הממשלה. 8 שנים לא נגעו בזה. מן הסתם סברו,  שהנושא לא בוער. …פתאום יש הזדמנות להעלות את השר ישי על המוקד… איכסה…

 

למאמר המקורי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אולמרט: אני מציע תקציב לשנתיים

אריק זיו ויזר

נוני מוזס- אולמרט- המהפך

אלי חזן

אזרחים סוג ב’, בצדק! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

שאול מופז, זה בשבילך

אלי חזן

התקשורת ניצחה, אנחנו הפסדנו

אריק זיו ויזר

חזון העצמות הבוערות

אלי חזן
דילוג לתוכן