18.9 C
תל אביב
3 במאי 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

איש השנה של ליכודניק : ח”כ יריב לוין

באופן טבעי איש השנה של ליכודניק היה אמור להיות ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. אחרי ככלות הכל, הוא הוכיח שהוא כמו עוף החול. הספידו אותו אבל הוא עדיין כאן ועוד עשוי לחזור חזק מתמיד – אם לא ייעשו טעויות בקמפיין. אבל לא. נתניהו הוא לא איש השנה שלנו.

איש השנה של ליכודניק הוא ח”כ יריב לוין. לוין הצליח לסיים במקום הראשון בפריימריז לרשימת חברי הכנסת של הליכוד תוך שהוא משאיר אבק לבאים אחריו. הוא ביסס את עצמו בקצה העליון של קודקוד המשולש. נתניהו הוא המנהיג הבלתי מעורער של הליכוד אך לוין מתחיל להיות מסומן כיורש פוטנציאלי.

לא זו אף זו, לוין כיום הוא הח”כ הקרוב ביותר לנתניהו. לא מעט פעמים על פיו יישק דבר. אך ההתחלה בין שניהם ממש לא הייתה כזאת. וזה מרתק לראות את השינוי.

פריימריז 2008 : במחוז שפלה מתמודד יריב לוין אל מול אחד בשם עודד פורר אך היריב הרציני שלו היה ד”ר גבי אביטל שזכה לתמיכת נתניהו. כלומר, יריב הצליח לנצח בפעם הראשונה את המועמד של נתניהו. כאשר הסתיימו הבחירות והגיעו התוצאות הוא קיבל טלפון מיועצו של נתניהו : “תגיע לגני התערוכה להצגת נבחרי הליכוד על במת המנצחים”. לוין השיב : “שנתניהו יעמוד עם מי שתמך בו”.

רק לאחר התערבות של בן הברית לאורך שנים – חיים ביבס – לוין התרצה ועלה. בהמשך הפך ליו”ר ועדת הכנסת ולשר התיירות וליו”ר הכנסת וכאמור, לאיש הקרוב ביותר לנתניהו שעל פיו יישק דבר.

עד כמה יישק דבר ? עם המעבר לאופוזיציה הוא נבחר ליו”ר הסיעה ומשם הוא הגה את המהלך הגאוני להחרמת הפעילות בכנסת בשל ההתנהגות הלא דמוקרטית של קואליציית לפיד, בנט, סער. ללוין, ההתנהגות הזאת נפלה כפרי בשל, בייחוד שכל ניסיון לגישור טורפד בשל שנאתו של זאב אלקין לליכוד.

וכך נוצר מצב מרתק. בעוד ישראל כץ, ניר ברקת ויולי אדלשטיין רבים על היום שאחרי נתניהו, לוין ביסס את מעמדו ונמצא בעמדת זינוק אם וכאשר יגיע. ומי יודע, אולי אפילו יזכה לתמיכה של נתניהו.

לוין היה שותף מלא למהלך השנוי במחלוקת של חיים כץ להכניס את אתי עטיה בכל מחיר לכנסת כאשר בתמורה הוא קיבל בפעם הראשונה תמיכה מאותו כץ. במקביל, יואב קיש שתמך בסער בפריימריז 2020 ואילו לאחר מכן נצמד אל נתניהו בתמיכה אמיתית והפך לסגנו של לוין, הצליח להיבחר בעשירייה הראשונה.

במקביל, לוין פעל בעוד ערוצים : הוא הוביל מהלך של החלשת דני דנון כאשר דאג להריץ את מיקי זוהר בליכוד העולמי מול יעקב חגואל .חיים כץ, שהריץ רשימה משלו, כרת ברית עם מיקי מול חגואל. כאשר דנון שחזר משליחות נכנס לזירה, הוא התמודד מול מיקי זוהר וניצח אותו. אמנם, הוגשה עתירה לבית הדין אבל כאשר נקבעו בחירות חדשות זוהר לא התמודד, אז הגיעו להסכמות.  

וכך, בניתוח שלנו את ההתנהלות של יריב אנו מגלים מקיאווליסט מספר אחד. הוא איש השנה של ליכודניק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער : סייען ולא מנהיג

אריק זיו ויזר

הסכם אוסלו ובנט

אריק זיו ויזר

העוגן שלי – שרית ואריה

אריק זיו ויזר

אירופה יורה לעצמה בראש

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן