24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

אז מה צפוי לנו עכשיו?

היום צפויה הכנסת לאשר בקריאה טרומית את הצעת החוק שתוביל לפיזורה, וזאת שנה אחת בלבד מהקמת קואליציית השיתוק של בנט-לפיד אשר נשענה על השמאל הרדיקלי. 

כעת עומדות על הפרק שתי אופציות: פיזור הכנסת וקיום בחירות, או הקמת ממשלה חלופית באמצעות הגשת “אי אמון קונסטרוקטיבי” מצדן של סיעות האופוזיציה. מצב כזה יחייב הצגתה של ממשלה חלופית – כולל העומד בראשה. במידה ותוצג ממשלה כזו, היא תידרש לעמוד בהצבעת אמון שתובא במליאת הכנסת. 

במידה שחוק פיזור הכנסת שמובא היום לאישור המליאה בקריאה טרומית יעבור ב-3 קריאות (ביום שני הבא), תופסק כהונתו של נפתלי בנט כראש ממשלה ביום שלמחרת. יאיר לפיד יחל מיד לאחר מכן לכהן הלכה למעשה כראש הממשלה. 

ממשלת המעבר של לפיד תכהן מהיום בו יתקיימו הבחירות לכנסת ה-25, ועד ליום בו תושבע ממשלה חדשה. 

במהלך תקופת הבחירות, יכונסו מליאת הכנסת או ועדות הכנסת רק בהתאם לאישורה של “ועדת ההסכמות” שתוקם בעת הפיזור, ותורכב מנציגי הקואליציה והאופוזיציה. 

ניתן לקבוע כי ממשלת “הריפוי והאיחוי” שגולת הכותרת של הישגיה היתה מניעת בחירות חמישיות, החליטה לקחת את ישראל לבחירות כאלה כאשר הבינו שספינתם הטובעת לא ניתנת להצלה. כעת נותר להגיע אל התקופהה שניצבת לפנינו בראש מורם- ולהחזיר את הליכוד למקום הראוי: השלטון והנהגת המדינה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קטי שטרית: מהח״כים המובילים בפעילות למען ההתיישבות

מערכת ליכודניק

“החרדים בבית שמש מתעוררים”

אריק זיו ויזר

מאות השתתפו בטקס האזכרה המרגש שערך ‘המטה החרדי בליכוד’ בבני ברק לזכרם של חללי צה”ל החרדים

עינר אביב

תוצאות בחירות בסניף הליכוד חיפה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

הטרמפיסט מערד

הרויזיוניסט

סכנת ביטול תוצאות הבחירות ע”י בית משפט העליון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן