19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פייסבוק
יומן פוליטי

צחי חוזר למגרש הבית

פייסבוק

היאוש של יואב דבוש, אריק זאבי נשאר סמל הספורט, כלכלה אחראית וניראות חברתית, צחי בא הבייתה, שונא ביבי יצביע נתניהו.

 

חיוך עצוב של שר אוצר

שר האוצר יובל שטייניץ הופיע השבוע בועדת הכספים. קשה לומר זאת אבל אני מוכרח לומר שהיה משהו עצוב לראות את יובל בא מחייך לועדה כדי להודיע על גזרות כלכליות. רק לפני כשנה ישב איתי יובל והפליג בתשבוחות על הכלכלה הישראלית. פתאום, נוצר בור של גרעון ובעיה כלכלית. מה קרה, למה עד לפני חודש כולם עוד דיברו על כלכלה בריאה?
נכון. לא כולם, אבל בסביבת שטיינץ כל הזמן.
אין ספק כי אנחנו לא רוצים להגיע למצב של יוון, ספרד ולכל התאומים הכלכליים של שלי יחימוביץ', אבל צריך לומר ליובל כי הזחיחות הכלכלית היא בעוכריו. כאשר אתה מתגאה בצמיחה של כתשעה אחוז בשנתיים האחורונות אז איך אתה מגיע לבור של גירעון כזה?
אין ספק כי שלי יחימוביץ שמופיעה בכל במה ומזלזלת בנתון של אבטלה נמוכה היא הזוייה במלוא מובן המילה. אין ספק כי הנתון של אבטלה נמוכה הוא אחד ההשגים הגדולים של ממשלות ישראל בשנים האחרונות. כאשר יש פה דור שקם לעבוד בכל יום ולא מחפש את דמי האבטלה הרי שזהו שינוי מבורך ובריא לחברה. אולי חברינו בשמאל מתרפקים על ימים שאת העבודה הם נתנו לפי פנקס אדום. ולכן אין הם מעריכים את העובדה של אבטלה נמוכה.

מה שברור הוא כי אין תחליף לכלכלה אחראית. חבל ששטיניץ לא רואה לפעמים לרחוק. לדוגמא מכרז מכוניות bmw. הרי הנראות להסתובב עם מכונית שרד מנקרת עיניים מול זה שאתה הולך להוריד גזירות על הציבור. האם הפקיד באוצר שהוביל את הרעיון הנלוז של רכב מנקר עיינים פוטר או שילם בכיסאו? הגדלת משכורות הרבנים אחרי שאנחנו רואים כי יש מהומה על חוק טל היא שערורייה. אתה עוד הולך לתת למי שחורטים על דגלם בטלנות בישיבה תוספות חורגות בשכר?
יובל, כל מה שאתה עושה אולי הוא נכון אך נראה רע מאוד.
החיוך שגרם לעצבות בועדת הכספים הוא סימבול למצב.

 

סוף שבוע רע עבר על הליכוד ועל לנתניהו בסקרים. סקר "הארץ" מראה כי התמיכה בנתניהו צנחה ל -30 אחוזים. אתמול, יום חמישי, בא אלי יואב דבוש – אחד מחסידי נתניהו. הוא אמר : "אבל ראית את הסקרים, אתה שומע את העם, אנחנו הולכים לכיוון 12 מנדטים". אז אמרתי לו : זה אותו מצב של הקיץ הקודם, גם אז הליכוד ונתניהו היו בשפל באווירה של המחאה, כך גם היום ההשפעה של ועדת טל והגזרות הכלכליות מהוות את הסיפטום של ההרגשה.
הלכתי לבדוק ובסקר "הארץ" שלפני שנה התמיכה בנתניהו הייתה 32 אחוזים, כך גם השבוע התמיכה בנתניהו יורדת לאותה רמה של הקיץ שעבר נמתין לסתיו ונראה מה קורה.

אפקט צחי הנגבי
השבוע הוא השבוע הראשון של צחי שחזר לליכוד. ביום שלישי בשעות הערב נפגשתי איתו בביתו במבשרת. מבחינתי זהו סוג של סגירת מעגל שכן הייתי עם צחי באנדרטה בעת פינוי ימית. בהמשך השנים שלאחר הפינוי לא היינו באותו המחנה, כן באותה המפלגה,]חוץ מקדימה[ עם היסטוריה של מאבקים.
בכל מקרה ההערכה האישית שלי לצחי היא רבה. במשך השנים היו לי ויש גם חילוקי דעות עם צחי אך נשארה ההערכה שלי לאיש.
בעת שישבנו ראיתי את צחי שנהנה לענות לכל טלפון והשיחות התחלקו לשניים : אלה מקדימה שהולכים אחריו ואלה בליכוד ששמחים שצחי חזר.
החלפנו חוויות משותפות מהעבר וקיבלתי גם הערכות על העתיד. אין ספק כי צחי מאוד ריאלי לגבי החזרה שלו לליכוד. אין ספק כי גם צחי יודע שיש לגשר על שש שנים, אך ללא ספק הכניסה של צחי יצרה בליכוד מערך של תזזית.
נתניהו רוצה לראות את צחי הנגבי לצידו. מערכת היחסים שבין השניים היא וותיקה. אין ספק כי ההערכה שנתניהו מפגין לצחי היא ברמה אחת מעל כולם. גם כשצחי היה בקדימה צחי היה איש אמונו של נתניהו. נתניהו סמך על הנגבי בעת שנוהל משא ומתן על ממשלת אחדות.
שרים בליכוד רואים את צחי חוזר וכולם עושים את חשבון המקום והמיקום. בכל מקרה, צחי מגיע למגרש ביתי שהוא מכיר. כאשר שיחק בעבר במגרש שהקהל אהב אותו, עכשיו הוא חוזר למגרש הביתי. אין ספק כאשר יחזור להבקיע במגרש גם אהדה תחזור.
ללא ספק כאשר צחי יבסס את מעמדו בתוך הליכוד נראה מצב חדש. אחד החוסרים של נתניהו הוא גורם שהוא סומך עליו להוביל מהלכים פוליטים פנימיים וחיצונים. אומנם, בשבוע שעבר מהלך שהובילו לא צלח אבל אין ספק כי צחי יוסיף לנתניהו משהו שהיה חסר : הובלה פוליטית פנימית.
אחד מיושבי הראש של סניף גדול אמר לי השבוע : "לי ולצחי מעולם לא היה חיבור כאשר היה בליכוד, אך אם נתניהו רוצה אותו וחושב שהוא טוב אז למה אני צריך להתנגד? להיפך, אני חושב שאולי הפעם אני אתמוך בו".

אריק זאבי
הלב נחמץ כאשר ראינו את אריק זאבי מפסיד. אך אין ספק כי זאבי הוא ספורטאי מספר אחד אצלי למרות ההפסד, מי שלא יודע להפסיד לא יודע לנצח.
אריק זאבי אל תיפול רוחך אתה סמל להרבה שנים של נחישות בספורט.

חסר בליכוד

הליכוד תנועה שהייתה אמורה להיות מורכבת מקשת דעות. חסר בליכוד את אותו גורם שאינו נכנע לחרדים שלמרות שאנחנו בשלטון יעמוד מבחינה פנימית פוליטית ויילחם את המלחמה מול החרדים אשר נוגסים בכל פינה טובה בליכוד.
ראינו כיצד בבית שמש לא היה מי שעמד בראש המחנה. לא היה מנהיג פוליטי משמעותי אלא רק מס שפתיים. זה חסר בליכוד ואין ספק כי צריך לקום גורם שיאחד את כל אלה שרואים בנסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת מאה שערים, אסון למדינה. אין ספק כי מה שקורה בשנים האחרונות לבית שמש עלול לקרות למדינה.
הליכוד השפוי צריך הובלה שבה מסומן למנהיגים : אל תאבדו לנו את הדרך. שלא ילכו שבי אחר החרדים. נכון שהם בעלי הברית בקואליציה אך אם הם מגזימים יש לתת פייט מולם.

בין זהבה לשלי
שלי איבדה את דרכה בדרך של הפרחת סיסמאות .שלי מאשימה את נתניהו בקשר עם הטייקונים אך מתברר כי שלי צבועה : היא הצהירה כי אין לה חברים בעלי הון וממילא לא קיבלה כסף מהם. מעיון בדו"ח מבקר המדינה מתברר כי שלי קיבלה תרומות מבעלי הון. אז שלי, גם בדרך שאת הולכת לאסוף קולות תזכרי כי השקר יצוף בסוף, תנהגי לפחות כמו זהבה גל און. היא לפחות לא עוטפת את דרכה בכיפה של חרד וטיקון שתומך מאחור.
האם בעלי ההון שתמכו בך תמכו כדי שתבצעי הלאמה במשק הישראלי ותחלקי את ההון בין כל התושבים? או שהם מפחדים ממך שאם לא יתרמו תחסלי אותם?
אין ספק כי זהבה גל און מציגה את האמת שלה ונאמנה לאמונה שלה.

שונא ביבי
אתמול פגשתי חבר ותיק. בשנים האחרונות לא היה מצב שנשמע ממנו מילה טובה על נתניהו. גם כאשר הוחזר גלעד שליט הייתה לו ביקורת. לא על ההחלפה עם הרוצחים אלא על הדרך. אתמול נפל עלי מלא קיטונות : גזירות, חרדים, מיסים ומה לא? בסוף שאלתי אותו : נו, יש לך תקווה, כולם כועסים על נתניהו, אז עכשיו אולי נפתח הפתח ששלי יחימוביץ תהיה אלטרנטיבה. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר : "אם זאת שלי עדיף ביבי!"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט הבסיס למהפך הבא

אריק זיו ויזר

איילת הפרחח ויצחק שמיר

אריק זיו ויזר

חיבוק הדוב של אובמה

אריק זיו ויזר

בנט ופלופ המנהרות

אריק זיו ויזר

קרב רב

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן