11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
עיצוב ועריכה בן אריה
יומן פוליטי

ציפי ומופז הקברנים של קדימה

עיצוב ועריכה בן אריה

ציפי נראית כמו עלה שדוף ליד יחימוביץ, כבל מול מופז,וייזר הביס את הברמן,תסתכלו לנו בעיניים.

 

שלי לעומת ציפי

אמנם לא כך הציגו את השבוע הזה אך אני רואה בשבוע הזה את השבוע שבו שלי יחימוביץ' העמידה את עצמה כאלטרנטיבה לנתניהו. שלי נקטה בקו תקיף כאשר הציגה את הדברים בצורה הבאה : מופז הוא זגזגן בלתי נלאה והיא האלטרנטיבה היחידה מול נתניהו. אין ספק כי היא נמצאת בתהליך מבורך שבו יותר ויותר קהלים מעניקים לה לגיטימיציה כמי שיכולה לבוא ולהנהיג את המדינה. אין לזלזל בתהליך ואין ספק כי פלסנר גרר את קדימה למצב של דרך ללא מוצא. יש הטוענים כי מאחורי המהלך נמצא אולמרט מיטיבו ויש הטוענים כי מי שעומד מאחוריו הוא היועץ האסטרטגי ליאור חורב. דבר אחד בטוח : מופז לא הרוויח. מופז מהווה בדיחה עצובה בפוליטיקה. לחשוב כי שרון הקים את קדימה ,אולמרט הצליח להניע אותה וציפי ומופז פשוט הפכו להיות הקברנים של קדימה.

כאשר אני מסתכל על שלי יחימוביץ מול מי שהייתה התקווה הלבנה של הבועה התל אביבית אני חושב שאין מקום להשוואה. שלי ממוקדת מטרה מתנהלת בשכל רב הצליחה לקרב את הדור הצעיר האידאולוגי אל סביבתה. ציפי, אשר קיבלה מפלגת שלטון, גרמה להיתאדות המפלגה בתוך שלוש שנות שלטון, לעומת שלי יחימוביץ שקיבלה שלד של מפלגה שכולם ספדו אותה והביאה אותה למצב של המפלגה השניה בגודלה אומנם רק בסקרים כרגע אך המגמה נמצאת.

החולשה של מופז לעומת החוזק של איתן כבל

בקדנציה הזאת נחשף מנהיג. מבחינתי מנהיג הוא אדם שמוכן לשלם על הדרך שלו גם מחיר פוליטי. איתן כבל
תמך בתחילת הקדנציה בברק. כאשר ראה את ברק נכנס לממשלת נתניהו וגורר איתו את כל המפלגה היה מהראשונים שעמד על הנזק למפלגת העבודה ועמד חוצץ כנגד האפשרות שהעבודה תהפוך לגרורה של נתניהו. כבל סירב לכל הצעה מפתה שקיבל כדי להיכנס לממשלה ועמד בפיתוי שהרבה אחרים לא עמדו בו. לא רק מול ברק עמד כבל לאורך הקדנציה. איתן ראה בעופר עיני את הדבר הרע במפלגת העבודה. צריך לזכור שעופר עיני היה השושבין המרכזי של הקמת ממשלת ביבי ברק וכך מצא את עצמו איתן כבל מול במאבק מול עופר עיני בהסתדרות. התחזיות ניבאו לאיתן כבל תבוסה מוחצת מול המכונה המשומנת של עיני, אך איתן כבל קיבל תוצאה יפה של תמיכה של למעלה משליש הקולות.

מופז. כל הקרירה שלו הייתה בנויה על הצנחות, מכיסא הרמטכ"ל ישירות לתפקיד שר הביטחון, משם כאשר הגיע עת הפילוג מופז הודיע כי נשאר בליכוד והחל בהתמודות מול נתניהו אך כאשר הסקרים הראו כי יקבל פחות מפייגלין חתך את הקווים ביום שהגיע למתפקדי הליכוד המכתב המפורסם "בית לא עוזבים" מופז עבר לקדימה וכיהן כשר אצל אולמרט ולאחר שליבני הפסידה בבחירות המקדימות בקדימה הוא זכור כיצד כינה את נתניהו שקרן, ולאחר שבועיים זחל לממשלתו, השבוע שוב זיגזוג ומופז יצא מהממשלה.
ללא ספק כאשר אתה שם את כבל ליד מופז אין ספק כי כבל מהווה תקווה רעננה מול הדבר הדהוי הזה מופז.

גרוס גרס את הברמן
במקום האפרורי שנמצא ברחוב קינג ג'ורג בתל אביב "מצודת זאב" מתנהל כבר מספר חודשים מאבק אימתנים על הבחירות בסניף חדרה. חיים אביטן מול צדוק כהן. בעת ספירת הקולות התברר כי צדוק כהן הובס והקבוצה שקרובה לאביטן לקחה את מאה האחוז של סניף חדרה. צדוק כהן טען כי הבחירות לא היו תקינות ועירער על הבחירות באמצעות עו"ד עמנואל וייזר וכדי להבהיר האם הבחירות כשרות או לא ביקשו רק את הפרוטוקולים. לאחר שמי שניהל את הבחירות לא יכל להציג פרוטוקולים היה ברור דבר אחד : לא יהיה מנוס מבחירות חוזרות. כך קבעה ועדת הבחירות. קבוצת אביטן עירערה בפני בית הדין של הליכוד כי לא כל חברי ועדת הבחירות נכחו, בית הדין קיבל את העירעור והחזיר את ההחלטה לועדת הבחירות. מדהים לחשוב שמי שהיה העו"ד של אביטן הוא איתן הברמן, היועץ המשפטי של קדימה ולשעבר היועץ המשפטי של הליכוד. למרות נסיונו הרב, היהירות והשחצנות הפילו את הברמן, עד כדי כך שטען כי "מה אתם מתלוננים? כך תמיד נהוג בליכוד! ככה מנהלים בחירות".

האמרה היא אמרה חמורה מאוד. האם הוא כיועץ משפטי נהג כך בליכוד ובקדימה? יש פה אפילו מצב שהברמן עבריין.
יתר על כן, עורכת הדין שהם הביאו כדי להסביר כי הבחירות נוהלו כדין, נראתה לא כמי שעמדה כאחראית על קלפי אלה כמי שהייתה מריונטה של הברמן, היא הייתה נלעגת והחליפה צחוקים עם הקבוצה שהברמן ייצג.
אין ספק כי התהליך שהברמן מייצג הוא רע. להברמן מתאים לייצג את אסד ולא אף אחד במדינה דמוקרטית.
יתר על כן בצד של צדוק כהן נבדקת האפשרות האם לתבוע את עורכת הדין שעמדה כיו"ר ועדת הבחירות לתביעת פיצוי וכן להגיש תלונה לועדת האתיקה של עורכי הדין.

המבזק הבא ב ynet
השבוע החל בצמד פלסנר ומופז כאשר הם בראש החדשות והמציאות המזרח תיכונית הזכירה כי לא הכל ספינים, כי החורף האיסלאמי נמצא בעיצומו. בסוריה, דמשק כנראה נופלת לידי המורדים, וצריך לזכור כי המאבק עכשיו הוא סונים מול שיעיים, וכך המשכנו לתזכורת של הפיגוע בבולגריה ואז הספין התאדה מול המציאות עימה אנו מתמודדים.
כאשר חוזרים למציאות אז מבינים כי המצב הוא פריך וכל אירוע גורר את המערכת לתגובת שרשרת, לכן המציאות בתקשורת היא כי כותרת טובה את הזמן שעלתה הכותרת הבאה בתקשורת.

לפיד
אין ספק כי יאיר לפיד היה המרוויח הגדול של המהלך של פלסנר. קדימה התרסקה ולפיד אוסף שאריות המזבלה השרועה על האדמה. ללפיד בכלל לא חשוב כי מה שהוא הציג כתוכניתו לגיוס החרדים היא יותר גרועה לשיוויון בנטל ממה שהסכים בוגי יעלון. אז ההתלהמות של פלסנר שירתה את לפיד אך לא את הרעיון. אולי הגיע הזמן שגם אלה שמנהלים את המאבק יבינו כי אפשר לנצח בתהליך לא רק בכפייה.
מי זוכר שפעם הייתה בצבא יחידה גדולה של לוכדי עריקים. הצבא הבין כבר הרבה שנים מה שלפיד ופלסנר לא יבינו עוד מאה שנה, הצבא לא צריך להתעסק עם מי שלא רוצה להתגייס. יש היום יותר סרבני גיוס חילוניים מאשר חרדים, אך הצבא לא רוצה להשקיע משאבים באכיפה ללא הפסקה ולכן עדיף היה לחזור לימים שהמדינה דאגה לתגמל את המשרתים בצבא. כך היה בעבר נקודות זיכוי למשכנתא למי ששרת בצבא, כך היו קיצבאות ילדים למי ששרת בצבא, רוצים שיויון בנטל תתגמלו את מי שחשובה אוהלה של מדינה ולא אוהלה של ישיבה, תתגמלו את מי
שחשוב לו המדינה ולא מי שקורא לקדאפי מלך המלכים.
צריך לזכור כי מי שפגע במשרתים את המדינה היא ממשלת השמאל של רבין ויוסי שריד.
לכן צריך לתגמל את המשרתים ולא לבזבז משאבים ברדיפה אין סופית אחר משתמטים.
אבל באמת מה מבין אחד שכל יכולתו הצבאית הייתה כתב במחנה.

תסתכלו לנו בעיניים.

אתם מאמינים שמי שעלה לזירה להיתאגרף לא יכול לשרת ביחידה מובחרת? לא יכול להיות לוחם? כלומר יש פה אחד שמאמין באי שוויון והוא מתיימר לעמוד בראש אלה שדורשים שיוויון בנטל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר

הקומבינטור חזר

אריק זיו ויזר

האם יש קומבינת-זרים של אלקין וברקת להשתלטות על הליכוד?

אריק זיו ויזר

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר

הנגבי : יש חיים אחרי ההפסד לכץ

אריק זיו ויזר

האחות מתחזקת על חשבון האח בנט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן