19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

עלילות טלנסקי בארץ הגדולה – יומן פוליטי מאת : אריק זיו

טלנסקי, גיאורגיה ומקיין, ברק, זאבי וכלכלה תיירותית עלילות טלנסקי בארץ הגדולה…

משה טלנסקי, עד המפתח בחקירת אולמרט, הודיע שלא יגיע להמשך עדותו בסוף החודש וזאת מחשש שיפליל את עצמו בחקירה שנפתחה נגדו בארה”ב. הודעתו זו מהווה ניצחון לפרקליטות.

כאשר ביקשה הפרקליטות לגבות הודאה מוקדמת, קמה צעקה והטיעונים היו פחות או יותר : מי שמע על דבר כזה ? זהו ניסיון להפיל את ראש הממשלה וכיוצ”ב. כאשר הגיע טלנסקי לחקירה הנגדית, אמרו מלחכי הפנכה מקדימה שהנה הוא הגיע והעדות המוקדמת הייתה רק למען רדיפת אולמרט.
כל הכבוד לפרקליט המדינה. התברר אפוא כי משה לדור צדק שהלך למהלך העדות המוקדמת, וטעו פרקליטי אולמרט, שלא מיצו את החקירה הנגדית בסיבוב הראשון.

גיאורגיה כמפנה בבחירות בארה”ב

במהלך האולימפיאדה מתנהלת מלחמה, מלחמה קשה. זאת מלחמה של דוד שבאה בדמותה של גיאורגיה, מול גולית שבאה בדמות רוסיה. בעצם, יהיה זה נכון יותר לומר על רוסיה שהיא מפלצת.

בבחירות האחרונות נבחר נשיא לגאורגיה ושמו מיכאל סקשוילי. סקשוילי מזכיר לי מנהיגים גדולים בעלי חזון ולמרות הביקורת כנגדו צריך לזכור כי האדם הנפלא הזה (ומי ייתן שבליכוד אמצא המון סקשוילים) נבחר בניגוד לדעת האחות הגדולה, רוסיה, ונטיותיו הפרו מערביות והפרו אמריקאיות הרגיזו עוד יותר עוד הרוסים. מכיוון שארצות הברית נמצאת בתקופת דימדומים, שהרי היא עומדת בפני בחירות, ממשיכים הרוסים במהלך הפלת השלטון הגאורגי.

הניסיון ההיסטורי מוכיח כי כאשר המעצמות גמגמו מול הבריונות הגרמנית בתקופת עליית הנאצים ומול ברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה אזי שהבריונים החזיקו בעמדות ניצחון. מאידך, כאשר המעצמות הציגו מדיניות של קיר ברזל אזי הבריונים הפסידו.

כך היה כאשר נשיא ארה”ב רייגן העלה את המלחמה עם ברית המועצות לדרגה מתוחכמת יותר כאשר החל ביוזמה הנקראת “מלחמת הכוכבים”. ההיסטוריונים יודעים להצביע על זאת כמהלך שהתחיל את התפוררות של ברית המועצות. כך היה כאשר בוש הבן גילה כי הטרור הגיע למימדים מסוכנים בדמות אל קעידה ופתח במתקפה בלתי מתפשרת על אפגניסטן.

לאחר התקפת הטרור על בניני התאומים בניו יורק,[שנים לפני ההתקפה הזהיר נתניהו ממצב דומה] נקט בוש מלחמה בלתי מתפשרת בטרור האיסלמי וכך במהלך הכהונה שלו הצליח להוריד את הבריון סאדם מהשלטון וכן את המשטר הטרוריסטי שישב באפגניסטן. נכון, אחמניג’אד האיראני עוד לא הופל בידי האמריקאים אבל כל המקרים מכיחים בצורה גורפת כי רק מדיניות של “קיר ברזל” תצליח.
להוריד.

היה ומקיין יצליח לנצל את המצב בגאורגיה ולהסביר היטב לעם האמריקאי כי רק מדיניות של נחישות תנצח הרי שהוא יוכל להגביר את הסיכויים לגבור על הדמוקרט אובמה.

מי שמגן על איראן זאת רוסיה. איראן זאת המדינה האחרונה שהטרור הוא מכשיר מדיני שלה – דרך אימון, מימון והדרכה של קבוצות טרוף היא הופכת למשפיעה.

המרוויחה הגדולה מכך היא רוסיה וזאת משום שרוב הנשק בא מהתעשייה הרוסית. מסתבר אפוא כי המימון איראני ואילו הרווחים נשארים ברוסיה.

מבחינת הרוסים אם המערב ידמם לאט מול איראן זה מצב מצוין להחזיר אותה למצב של מעצמת על.
.
נחזור למקיין. מקיין מוכרח לעשות אקטואליזציה למצב מתקופת רייגן. הוא צריך להציג את המצב היום ממש כמו תקופת רייגן כאשר הוא מקיין המקביל של רייגן ואילו אובמה הוא המקביל של קרטר. כן, קרטר הדמוקרט הנחמד שהתרסק בסופו של דבר במדבר האיראני בניסיון לחלץ את בני הערובה האמריקאיים. לעומתו, עומד רייגן הרפובליקאי, שמדיניותו הייתה אבן דרך באותה תקופה ושהביאה לנפילת ברית המועצות וששמה סוף למלחמה הקרה.

אצלנו
השבוע ראינו כיצד מתחלקת קדימה בתמיכה. ציפי ליבני מקבלת את התמיכה המסורתית של פורום החווה ומופז מקבל את תמיכת קבוצת אולמרט.
זאב בויים, העבד נרצע של אולמרט התייצב לצידו של מופז. יש לזכור כי כל המערכת של אולמרט עומדת לצידו של מופז.

אל ליבני הצטרפו הנגבי, בר און ואחרים. אלו, כזכור, היו הפיונים של פורום החווה בתקופת שרון וכך גם היום.
השחקן החדש במערכת הבחירות של קדימה הוא אהוד ברק. פתאום גילה ברק כי קדימה בעייתית ולקדימה אין ניסיון ובקדימה יש לוזרים שערקו ממפלגתם למפלגת פורום החווה.
על ברק יהיה זה ראוי לומר “טוב מאוחר מאשר אף פעם”.

מדליה אולימפית
אתמול נצבט לכולנו הלב כאשר ראינו כי אריק זאבי לא הצליח להביא מדליה אולימפית.
שכחנו כי כמדיניות אנחנו לא רוצים מדליות. את הנציגים שלנו אנחנו לא מטפחים, אנחנו לא משקיעים בהם, בכל פעם אנחנו קוראים בתקשורת, כאשר המשחקים רחוקים, על הזלזול בספורטאי הרוצה להגיע למדליה.
הכל מתחיל ונגמר בעסקנות של ענפי הספורט.

היה ומדינת ישראל רוצה מדליות בלונדון, מוכרחים להתחיל היום לטפח ולהשקיע בספורטאים, ולא, נמצא את עצמנו שוב בעוד ארבע שנים מחכים למזל, כדי להביא מדליה אחת.

כלכלה
בעולם אין יציבות כלכלית. בארה”ב נפילת בנקי המשכנתאות. באיטליה, שהיא אחת מעמודי התווך של מדינות היורו, האבטלה עולה והכלכלה מדרדרת. לברלוסקוני יש הרבה עבודה.

האווירה בעולם אינה טובה אך אצלנו יש ממשלה שביזבזה את ההצלחה של נתניהו ושרון בכלכלה.

במקום שהממשלה תהייה עם מעוף ותיתן לעוד יזמות כלכלית להתפתח, תקופת אולמרט בר און תיזכר כמי שהרגה את האפשרות לשנות את הגורל בעקבות המשבר שבא עלינו לרעה.

דוגמה קטנה : לפני כשש שנים הובא פרוייקט האוונגליסטים באזור טבריה לתקשורת. הזרם המתעורר בעולם הנוצרי, מתכונן להקים מרכז עולמי באזור טבריה.
הקבוצה שעומדת מאחורי הפרויקט התחייבה להשקיע כ – 60 מיליון דולר. גורמים בתקשורת ובממשלה שיבחו את המהלך, הנוצרים השקיעו כבר למעלה כמה מיליונים ועברו חמש או שש שרי תיירות, מי סופר?
והבירוקרטיה עובדת לאט ותוקעת מקלות בגלגלים.
במידה והיה קיים מרכז עולמי לנוצרים האוונגליסטים, היינו עדים לגל תיירות גדול שאינו קשור למצב כלכלי. זאת תיירות שתבוא לחזק את מדינת ישראל, מתוך אמונה במדינת ישראל.

מצחיק לראות כיצד אנו רוצים להגיע ב – 2008 ליעד של 2.8 מליון תיירים כאשר היה אפשר להגיע, במידה והמרכז היה קיים, ל – 6 מיליון ואולי יותר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנתיב נתניהו : מהעברת התקציב ועד בחירת יו”ר המרכז

אריק זיו ויזר

המריונטות של ארנון גלעדי

אריק זיו ויזר

גבאי, לבני וברק מאחוריך !

אריק זיו ויזר

האוצר של שלי

אריק זיו ויזר

אהוד בנה ברק הרס את תמיר – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

תקשורת מדממת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן