26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ברקוביץ אלקין.משה ליאון,דייטש
יומן פוליטי

ירושלים נכנסת לישורת האחרונה.

ירושלים נכנסת לישורת אחרונה, סניף הליכוד בעיר הגיע להחלטה: הם תומכים במשה ליאון.
לא מדובר בהודעה רשמית, כי יש התחיבות שלא יצאו נגד אלקין .
מערכת הבחירות התחילה עם הברית ברקת אלקין, בסה"כ הכל היה נראה כי אלקין לוקח את העיר בהליכה. אך מרגע שאלקין הודיע על ההתמודדות שלו נעשו מספר טעויות בסיסיות.
הראשונה היא הברית עם ברקת והמחשבה כי ברקת מביא לו את התמיכה שהייתה לו לפני חמש שנים, אלא שניר ברקת אחרי קדנציה של כשלון והמחשבה שאלקין ממשיך דרכו הייתה בעוכריו של אלקין.
הטעות השנייה של אלקין הייתה הניתוק המוחלט מול סניף הליכוד בירושלים. ברקת את אלקין נקטו עמדה שלילית מול סניף הליכוד, כך סניף הליכוד רץ ברשימה נפרדת וחתם הסכם עודפים עם עופר ברקוביץ.
בסניף היה ויכוח במי סניף הליכוד יתמוך לראשות העיר כאשר חלק מראשי הסניף רוצים לתמוך ביוסי דייטש, והרוב במשה ליאון, בסופו של יום המגמה שהולכים לתמוך במשה ליאון.
הטעות השלישית של אלקין הייתה בבניית רשימה שלא מזוהה עם הליכוד, אלא באנשי שמאל ויש עתיד ברשימה אחרי אלקין. אלקין טעה והוטעה, לפי מה שאומרים ע"י אנשי ניר ברקת את רחל עזריה, כאשר לקח אותם לרשימה שלו והפקיר את הבייס שתומך בו.
הבייס שהיה תומך באלקין אלו בוחרי הליכוד, ואלקין לקח אותם מובן מאליו.
נראה שאלקין איבד את הבייס , והחילונים שתמכו בניר ברקת מתחלקים ברובם בין משה ליאון וברקוביץ.
את הבית היהודי אומנם בנט הכריח לחתום על הסכם תמיכה באלקין, אך כמו בליכוד חלק גדול מהפעילים של סניף הבית היהודי בירושלים לא תומכים באלקין למרות ההכרזה.
בכל קמפיין הבחירות של אלקין יש תהליך אחד, מי שהוביל את הקמפיין והאסטרטגיה של אלקין גרם לו נזק גדול: אין פעילי שכונות, וגם הסביבה של אלקין לא ירושלמית.
ולכן אנו עדים לפאניקה אצל אלקין עד כדי כך שאלקין הוריד את התמונה שלו מקמפיין הפרסום והעלה את התמונה של נתניהו.
קצת חישובים:
בבחירות הקודמות ניר ברקת קיבל 111,108 ומשה ליאון קיבל 95,411 קולות. הקולות שניר ברקת קיבל מורכבים מתמיכה של עופר ברקוביץ 25,000 רחל עזריה 16,000 , מרץ- עבודה 12,000 והשאר הבית היהודי ומפלגות שכונתיות כמו פסגת זאב וגילה.
כלומר הצלחה של ניר ברקת בבחירות הקודמות הייתה בבסיסה בנויה על תמיכה של ברקוביץ העבודה וירושלמים מבחוץ ומבית. הצרוף של תורגמן נתן לניר ברקת עוד תמיכה של כ8,000 קולות
מה שקורה בסיבוב הזה הוא שברקוביץ הצליח לקבל תמיכה של הבסיס של ניר ברקת, התעוררות ירושלמים והיתר, ואם ניקח את המצב שהוא מזנב גם באלו שתמכו בניר בפעם שעברה.
אם בכל הסקרים ברקוביץ הולך לקבל 8 עד 9 מנדטים הרי שמדובר בכ 70 אלף קולות, בהנחה שמשה ליאון שבפעם שעברה קיבל כ 95,000 קולות, אומנם חלק מקולות החרדים לא יקבל בגלל המאבקים ברחוב החרדי, אך מנגד הצליח להביא אליו את עופר איובי ,רמי לוי, נציגי שכונות, והוא זוכה לתמיכה במקומות שלא קיבל לפני חמש שנים אז מסתמן כי משה ליאון עולה לסיבוב השני מול ברקוביץ , אך אם יצליח להגדיל את התמיכה הוא עוד יכול לעבור בסיבוב הראשון.
בהנחה שהשנה יגיעו להצביע כ 240,000 מצביעים ארבעים אחוז מתוך זה הם 96,000 .

תוצאות בחירות 2013

רשימהמספרים מוחלטיםלראשותמספרים מוחלטים
ירושלים תצליח31,159ניר ברקת111,108
הליכוד ביתנו7,154משה ליאון95,411
יהדות התורה53,706
ש"ס35,148
התעוררות25,190
ירושלמים16,181
מרצ עבודה12,325
ירושלים מאוחדת9,753
הבית היהודי9,097
בני תורה 7,316
פסגת זאב6,120
שכונות ועסקים3,088

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כלכלה שהופכת לקללה

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

בנט מחכה לשקד

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן