26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הברירה בין מופז ללבני היא הברירה בין נפקנית לבין נערת ליווי./מאת: אריק זיו

מופז או לבני : מי טוב לליכוד וחשוב מכך, מי טוב למדינה?
אחרי ככלות הכל, המסך יורד מעל ממשלתו של אולמרט. הודעתו השבוע, המבשרת על התפטרות מעשית, שתיכנס לתוקפה בחודשים הקרובים, כך יש לקוות, נתנה את האות לפתיחת הקרב על ראשות קדימה.
אמנון דנקנר אמר בכתבה ששודרה בתוכניתם של שלח ודרוקר כי "אתם תתגעגעו לאולמרט הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים". אירוני להקשיב לאדם שחתום על שקיעת העיתון "מעריב" כמי שמטיף לגעגועים אל אדם שסייע לשקיעתה של מדינת ישראל ואחר כך טוען בעזות מצח כי "מצבנו השתפר לאין ערוך".

אם כן, מי עדיף לליכוד ? ויותר חשוב מכך, מי טוב למדינה ?
עלינו לצאת מנקודת הנחה מצערת שאת הממשלה הבאה תקים קדימה. אחרי ככלות הכל, אינני רואה את חברות הקואליציה מוותרות על השררה, בייחוד כאשר הפוליטיקאים הנמוכים הללו קוראים את תוצאות הסקרים ומבינים שהם הולכים לקבל כרטיס בכיוון אחד – רכבת היציאה מהכנסת.

נתחיל מהשאלה מה טוב לליכוד תוך שאנו יוצאים מהנחת הייסוד כי מה שטוב לליכוד טוב למדינה :
ברור כי עדיף לליכוד שציפי לבני תנצח בפריימריס בקדימה. שכן, יכולות התמרון שלה להקים ממשלה פחותות בשיעור ניכר מאלו של מופז. בהיגיון הקלוקל של ש"ס אישה לא יכולה לנהל את המדינה. דרך אגב, הדבר מראה עד כמה המפלגה הזו אנכרוניסטית ועלובה. פסילת לבני על ידי ש"ס עלולה להוביל לכך שממשלת לבני תתבסס על תמיכת הערבים והשמאל הקיצוני. הדבר רע למדינת ישראל ובייחוד לנוכח מדיניות השמאל שקרסה באופן טוטאלי בשנים האחרונות.
מאידך, ש"ס לא פוסלת את מועמדותו של מופז ויש להניח שהיא תצטרף אליו. צריך לזכור כי התנאי של ש"ס להצטרפות לממשלה הוא החזרתם של קצבאות הילדים ומופז, שעתידה של מדינת ישראל מעניין אותו כשלג אשתקד, כבר הביע נכונות לשלם. הדבר יוביל מן הסתם לברק, הרצוג, איילון, פואד ושות' לזחול לממשלה שכזו כי הם כבר הוכיחו שיהיו מוכנים להיכנס לכל ממשלה ובלבד שהאתנן הפוליטי המשולם למפלגה יהיה גבוה.

במקרה של הקמת ממשלה על ידי מופז נראה כי בחירות כלליות יתקיימו לפחות עוד שנה. אז ייצטרכו ביבי, סער ושות' לחכות.

הייתי רוצה בשלב זה לעצור ולהסב את תשומת ליבם של ביבי, כץ, כחלון, סילבן ושות'.
אני רוצה להסב את תשומת ליבם לכך שאם מופז ינצח האשמה היא בעיקר בהם. כן, שמעתם אותי טוב – בהם! נאמר כבר במקורות כי "מחריביך ומהרסייך ממך ייצאו" ואתם הוכחתם זאת היטב.
במצודת זאב לא השכילו לנהל מלחמת חורמה בעסקני הליכוד שחברו למופז ושאר שרי קדימה.
אותם עסקנים, שמעון סוסן, ואיציק קוייפמן ועוד, הם מייצגים טיפוסיים שלהם, הלכו ופקדו חברים בצורה המונית לקדימה. לא מעט מהם היו חברי מוסדות הליכוד. התופעה היא תופעה נלוזה ושלילית ואותם עסקנים זכו ללגיטימציה מח"כים ופעילים אחרים של הליכוד יובילו לכך שאנו עוד נשלם על כך ובריבית דריבית.

מספר אנשים מסוימים בליכוד טוענים כי "מופז יותר טוב". למען השם, מישהו יכול להגיד לי במה הוא טוב יותר ?
יתר על כן, לליכוד ולמדינה ברירה בין מופז ללבני היא הברירה בין נפקנית לבין נערת ליווי. שהרי, מה ההבדל בין הגב' לבני שמכרה את נשמתה לפורום החווה לבין מופז שמכר את נשמתו לקליקה של אולמרט ? מן הידועות הן ששניהם הולכים למכור את המדינה בעבור חופן שררה.

בשיחה עם בכיר בקדימה, הוא אמר לי : "תראה לאן הגענו מופז הולך להיות ראש ממשלה". השבתי לו : מה אתה מלין, איזה תפקיד תקבל אתה ? ברור לנו, כי אם נשתמש במשל כי "כולכם יציר הריון מחוץ לרחם". הרי קדימה ברובה היא קבוצה של לוזרים שהתקבצה תחת זכרונו של שרון ומרסקת מדינה שלמה רק כדי להנות מהשררה הזמנית".
אותו בכיר צחק לי בפרצוף ואמר : "אנחנו כאן ואתם שם, אז מי צודק?" המנהיגים שלך משותקים!.

אולמרט, שכל נאום הפרישה שלו זו פיקציה אחת גדולה, אמר כי הוא לא מתערב בבחירות הפנימיות אולם ידוע לכל כי הוא הולך לרתום את כל המנגנון שלו למופז. מופז גם עלול לזכות בתמיכת גורמים בתקשורת שאיתרגו את אולמרט. ע"ע יצחק לבני מגלי צה"ל, אמנון דנקנר ואחרים.

לצערי, הליכוד לא תוקף את מופז. הוא לא מבליט את העובדה כי מופז ימשיך את מורשת אולמרט.
במצב שנוצר כיום אנו עומדים לפי הקביעות הבאות : בחרת מופז קבלת אולמרט, בחרת ליבני קבלת עומרי.

מלבד זאת, אל תשכחו מיהו מופז. מופז הוא אחד' מאנשי הצבא הכושלים ביותר שהיו פה. מפקירו של מדחת יוסוף שלא ראה בשום שלב של הפרשה שום נכונות להתפטר מזכיר במידה רבה את מורשת אולמרט שלא לקחת אחריות. שהרי, אולמרט אחראי לאסון וורסאי כראש עיריית ירושלים ולא לקח אחריות ואילו מופז אחראי למותו של מדחת יוסוף ולא ראה נכונות להתפטר.
אני רוצה לשאול : את מי יפקיר מופז כאשר יכהן כראש ממשלה ?
אל תשכחו, מופז השאיר את הליכוד לדמם כאשר עבר לקדימה. ואילו עסקני הליכוד מעניקים לו לגיטימציה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פתרון ליפתא לפני עמונה

אריק זיו ויזר

די אריאלי לך לך

אריק זיו ויזר

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

סער מסתער על הליכוד

אריק זיו ויזר

אדלר : בוז'י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

אריק זיו ויזר

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן