27 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין : “אפעל לעצור את מפגע המפחמות”

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין נועד השבוע בלשכתו עם ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה. אדלשטיין הודיע לשדה כי בכוונתו לפעול בכנסת לעצירת מפגע המפחמות. בפגישה- שנערכה ביוזמת שדה- המוביל את המאבק במפגע המפחמות, הדגיש שדה כי תושבי השרון הצפוני נחושים לעצור את המפגע




כך ביום שישי הקרוב תיערך הפגנה המונית בצומת כרכור לקראת דיון בבג”צ בנושא. שדה:”  המדינה חייבת להירתם עכשיו ולעשות מעשה כדי לעצור את המחדל הזה.  קיימות חוות דעת של מומחים  לפיהן ניתן לטפל בגזם וכפועל יוצא מכך במפגע. לתושבי המועצה והאזור נגרמים נזקים בריאותיים קשים ואיכות החיים פה נפגעת, אנו נלחם עד להפסקת המפגע”. אדלשטיין ציין כי יש לפעול בכדי לעצור את המפגע החמור וכי יסייע ויקדם למאבק של מאתיים אלף תושבי השרון הצפוני.


בתמונה: אדלשטיין ושדה (צילום:המועצה האזורית מנשה).

אז מה זה מפגע המפחמות : 

מקורו של זיהום האוויר הוא במפחמות (אתרים לייצור פחם) הפועלות בשיטה מסורתית מזהמת בשטחי הרשות הפלסטינאית. בג”צ קבי כי יש לאסור פעילות מפחמות בשטח C הנמצא בשליטת ישראל. כפועל יוצא הועתק מיקומן של המפחמות לשטחי Aו- B בהם אין לממשלת ישראל יכולת אכיפה. משטר הרוחות מבטיח שהמטרד הסביבתי המסוכן הזה ימשיך להפריע ולגרום לתחלואה קשה בקרב תושבי מדינת ישראל.

אפשר לעצור את זיהום האוויר על ידי תקנה שמחייבת את החקלאים לפנות את הגזם מהמטעים שהם עוקרים לאתר מורשה בתוך שטחי מדינת ישראל ויצירת הסדר לקניית הגזם מהחקלאים והסבתו לצורכי אנרגיה על ידי שריפה או לריסוק  . תקנה כזו לא תוקנה עד היום , למרות הבטחות משרד החקלאות .

תחושת הנטישה שחשים תושבי האזור מחריפה לנוכח מקרים קשים של סרטן בדרכי הנשימה, אסטמה חריפה ומחלות נוספות שהרכבו הכימי של עשן המפחמות גורם להן והתפרצו בשלוש השנים האחרונות אצל תושבי האזור מתינוקות שזה עתה נולדו, דרך נשים וגברים ועד לקשישים. כמו כן, על פי דוחות מקצועיים של איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל , שהוגש לבג”צ, מהווה מפגע המפחמות נזק סביבתי חמור הגורם לזיהום אויר רב.

לאחרונה הגישה המועצה האזורית מנשה ומטה המאבק עתירה לבג”צ במטרה לאלץ את משרד החקלאות ומשרדי ממשלה נוספים לנקוט באמצעים להפסקת המפגע. דיון בבג”צ יתקיים ב-03/06.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הממשלה אישרה הטבות ללימודים אקדמיים לחיילים משוחררים בפריפריה

אריק זיו ויזר

כביש שש הגזל נעצר.

אריק זיו ויזר

מנסים למנוע רפורמות

אריק זיו ויזר

“המורכבות הפוליטית אינה קשורה למחויבות שלנו לכל ילד ירושלמי”

אריק זיו ויזר

יו”ר סיעת הליכוד ח”כ גדעון סער בתגובה לחשדות החדשים נגד אולמרט:

אריק זיו ויזר

כל הזמן נכנסים במתנחלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן