20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ציונים לפוליטיקאים – מהטוב ביותר לגרוע ביותר

מהשבוע – הפוליטיקאים מ-10 עד 0, בראי של עובד קראוס


10

על העשייה והתפקוד שלו כשר תחבורה הגיע לישראל כץ 10 מזמן. כעת, הוא גורף את הציון המושלם בהתנהלותו הפוליטית. גאון הוא זה שיודע לעזוב את שולחן המו”מ בזמן: שניה אחרי שמיקסמת את ההישג שלך ושניה לפני שהחבל נמתח יותר מדי. כץ הבהיר לנתניהו בדרך שקטה כי עליו להיות השר הבכיר בליכוד, לא עסק באינתיפאדות פנימיות, לא איים אפילו במרומז וחיכה בעצבי ברזל כדי להוציא מראש הממשלה עסקה מצוינת – שני תיקים טובים וחברות בקבינט שממצבת אותו ללא ספק כבכיר הליכוד השלישי בממשלה אחרי ביבי ובוגי. ראש הממשלה הבא?


9

גם שר הביטחון יכול לסמן “וי” גדול על הדרך בה התנהל והביא עצמו לקדנציה שניה רצופה במשרד הממשלתי החשוב ביותר אחרי הראש. גם כשהיה לכולם ברור שבוגי לא יהיה שר ביטחון אחרי הבחירות ושהתיק הובטח לבנט אם בכלל נתניהו ינצח, שמר יעלון על קור רוח מדהים, היה כלי חשוב במערכת הבחירות והמשיך לחרוש בשקט את השדה ולהיות הסמן השפוי והמתון בכל הקשור להשקפות הבטחוניות-מדיניות של הממשלה. עצם העובדה שלאחר תוצאות הבחירות לאיש לא היה ספק כי השר שהיה במשרד הביטחון הוא השר שיהיה – מראה שגם משה יעלון, כמו כץ, יודע לעבוד.


8

כשאיתן כבל ועמיר פרץ עברו מעוד עיירת פיתוח שמפלגתם השקיעה בעוני ניצחי לעוד פריפריה שחבריהם ניסו לתפוס עליה טרמפ – חרשה מירי רגב את הארץ במיניבוס שלה והביאה במו ידיה מנדטים יקרים מפז. מדובר באחת הפוליטיקאיות החרוצות והממוקדות ביותר וכבר עם כניסתה לתפקיד שרת התרבות מרגישים רוח חדשה. צודקים שייקה לוי, גברי בנאי וחבריהם: יש לכם בהחלט סיבה לחשוש. לא עוד משרד חסר השפעה עם פוליטיקות קטנות, אלא שרת תרבות אמיתית ועוצמתית שתדאג לעשות צדק, לפוצץ את הבועה ולייבש את המדוזות העוקצניות. את מה שכץ עשה בתחבורה תעשה מירי בתרבות. כפיים!


7

ראש הממשלה ספג קיתונות רבות של בוז, אבל בגדול הצליח בדרכו הייחודית להרכיב ממשלה מעניינת מאוד ולשמור פחות או יותר כמעט את כולם מרוצים. כרגיל, לקח אותנו בנימין נתניהו על רכבת שדים וכמו בספר הילדים המיתולוגי חתול תעלול, בילגן הכול 44 יום ובדקה תשעים אירגן למופת קואליציה די יציבה למרות מספרה השברירי. הסידור עם כץ, הכבוד לסילבן, המינוי של מירי רגב וכמובן, איך לא, הכרטיס האדום לארדן. למה רק 7? כי אקוניס שר ולגילה גמליאל הגיע תיק הרבה יותר משמעותי.


6

מיקי זוהר הולך להפוך לאחד מחברי הכנסת הפעלתנים ביותר במליאה. אני עוקב אחר הפוסטים שהוא מפרסם, מדובר באיש חרוץ מאוד שיודע לדבר ולענות מנה אחת אפיים לתגרנים מהאופוזיציה. שרים טובים באמת, הם אלו שהפשילו שרוולים בכנסת (כמו מירי רגב למשל). חברי כנסת רבים של הליכוד לאורך ההיסטוריה, לא הבשילו אחרי קדנציה אחת. עושה רושם שבסיפור של מיקי זוהר, זה ייגמר אחרת.


5

נו בחייאת סילבן,.. קיבלת את תיק הפנים ואת המשנה לראש הממשלה. ביבי באמת השתדל להשאיר אותך בפנים, מה זה החוכמות האלו עכשיו עם ההתנגדות להעברת המינהל לכחלון? מי צריך משבר על ההתחלה ועוד כזה שעלול לסכן את חיי הממשלה? תתיישב על הכסא, תפריח יוזמות מעניינות כמו שאדם מקורי כמוך יודע ועזוב את השטויות והמריבות המיותרות שמשוות לך תדמית של קטנוני, במקום של מנהיג רציני וחשוב – מה שאתה באמת.


4

צדיק גדול התגלה בסדום. לא מעניין אותו תפקיד ולא תואר. רק עקרונות. ואיפה הוא היה עד היום? מעולם לא המעטתי בערכו של אביגדור ליברמן. הוא מוכן לשבת באופוזיציה עם המפלגה הערבית המאוחדת שהוא יצר במו ידיו וכישוריו, רק כדי לחכות בסבלנות של בדואי לרגע הראשון שנתניהו יצטרך אותו ואז, הו אז, הוא יפשוט את עורו וייכנס לממשלה א לה קארט. הסכנה אצל עקרוניסטים כמו ליברמן זה האופורטוניזם: לא יהיה איכפת לו להמליך גם אחד כמו הרצוג, רק כדי להראות לכולם שאצלו זה הרי עקרונות. רק עקרונות. לא חלילה ניסיון למצוא חן בעיני אף אחד.


3

באמתלה של שנאת נתניהו, הירשו לעצמם הרבה מאוד נסיכים חרותניקים לחטוא בחטא החמור ביותר ולתמוך במפלגה האסורה. דן מרידור כבר חצה את הקווים פעם, חזר וכעת הוא שוב אביר שלטון החוק על הסוס הלבן שלוחם בבני האופל. מרידור שירת תחת נתניהו בשתי ממשלות, המליץ לבחור בו פעמיים לראשות הממשלה וככל הנראה היה ממשיך לעשות זאת אם היה נמצא בעבורו ג’וב הולם או מיקום ברשימה לכנסת. מתלמידם של יצחק שמיר ומנחם בגין ניתן היה לצפות ליותר.


2

אורח במצעד: בוז’י הרצוג. איזה נאום… בכריזמת הצנון שלו ובקולו המאיים על אף אחד, החליט בן הטפנוקים המפאיניקי להחמיץ כהרגלו עוד הזדמנות ובמקום לשלב זרועות עם נתניהו במאבק על שינוי השיטה המעוותת, רכב על ששת המנדטים ש”גנב” למחנה הלאומי בחסות ליברמן ודחה את ההצעה שמעולם לא קיבל – להיות שר החוץ. מעולם נדמה לי, לא הציבה המפלגה האסורה אדם כה לא ראוי לראשות הממשלה כמו בוז’י: כשהוא לחוץ הוא הולך לישון, כשהוא מתראיין אין לו כלום לחדש, בחירת האנשים שלו (ידלין לתיק הביטחון?!), הסכם הרוטציה המגוחך עם לבני, הביטול שלו (בעזרת המנוף שהפעיל אדלר), הריחוק מהציבור הפשוט (ולאחר מכן הפליאה שהוא אינו מחובר לעם) והחוצפה, שיא החוצפה להאשים את נתניהו בסחר מכר פוליטי בהרכבת הממשלה. כאילו הוא, הרצוג, לא היה מוכר את אמא שלו כולל בית גיל הזהב שבו היא נמצאת על כל יושביו, כדי שאריה דרעי וליצמן יישבו בממשלה שלו. ראש ממשלת אילוזיה. באחת מתכניות הרדיו, סיפרו על אזרח יפני שהשליך את הפלזמה שלו מהקומה השלישית של הבניין לאחר שהתעצבן ממה שראה על המסך. מה, יכול להיות שראו את הנאום של בוז’י גם בטוקיו?!


1

שר במשרד התקשורת. מהגרועות שבהחלטות נתניהו לטפח את הדובר שלו ולקדמו לתפקיד שר שבנינו לבין עצמנו ברור לגמרי שמדובר בסוג של שר קש שיעשה בדיוק דברו של ראש הממשלה. אך כמו במקרים אחרים, גם כאן, נתניהו עוד יופתע לגלות שמעבר לייצר החנופה והיסמניות של “נאמניו”, יש ייצר גדול יותר – הקידום שלהם עצמם. על השאלה איך אדם כמו אקוניס בכלל נבחר בפריימריס של המפלגה לפני אנשים ששמים אותו בכיס הקטן, היא מחדל אדיר שאנחנו משלמים עליו ביוקר.


0

האסימון נפל לנתניהו והוא התחיל להבין שמי שחשב שהוא לא מסכן אף אחד ושום דבר – התחיל להאמין שהוא באמת כזה נפיל… לטפח את גלעד ארדן על שום לחסום אנשים מצוינים אחרים בתקווה שמשום שהוא לעולם לא יגיע למעלה יוכל ביב לשלוט בנחת – זו עסקה זמנית בהחלט. פתאום יש לו דרישות למי שסברתי כי גם התפקיד שמילא בצעירי הליכוד היה יותר משיא קריירה עבורו: שר חוץ, שר פנים ובטחון פנים ביחד… טוב שלא דרש גם רוטציה בראשות הממשלה. אחרי שבנה את דרכו בחנופה, הפך לפתע עורו וכעת הוא עובר לאופנסיבה מגוחכת… ומגוחכת עוד יותר קינתה של התקשורת השמאלנית לגלעד – הבן יקיר לה החדש – זה ש”שכב על הגדר” למען ראש הממשלה. הלו! האיש הזה וזאת לא אני אמרתי, ישכב על הגדר וגם על גדר חשמלית – רק למען עצמו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“יורדים מההר אל החיים עצמם”

ליכודניק

כזוהר הרקיע ”מאירים ומזהירים”

אלי חזן

בעד שתי מדינות לשני עמים. נגד ויתור על כל שטחי יהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

הזירה המרכזית – ההחלטות החשובות מוכרעות בעליון

אלי חזן

שלושה מסרים לתקופת הקורונה

עזריאל צפר

פרשת חוקת

אלי כהן
דילוג לתוכן