18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הממשלה אישרה הטבות ללימודים אקדמיים לחיילים משוחררים בפריפריה

סגנית השר גילה גמליאל יזמה את החוק ועתה עמדה בפניה הזדמנות להשלימה

הממשלה אישרה הבוקר את הצעת החוק "קליטת חיילים משוחררים", המעניקה הטבות לחיילים משוחררים במטרה לעודד אותם ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בפריפריה (נגב, גליל ויהודה ושומרון).

החוק מקנה שנה אקדמית חינם לכל חייל משוחרר אשר יבחר ללמוד במבחר של מוסדות אקדמיים. בנוסף, יינתנו הטבות גם לחיילים המתגוררים בנגב ובגליל במטרה לעודד אותם לרכוש השכלה גבוהה.

החלטת הממשלה מהיום היא החלטה אחת משורה של החלטות וצעדים שנועדו לתגמל קצינים וחיילים, במילואים ובסדיר, הנושאים בנטל גדול של תעסוקות מבצעיות, אימונים ופעילות מבצעית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ציין כי יש לזרז את סיום חקיקת החוק בכנסת במהירות האפשרית כדי לעודד צעירים לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב אחר כך בהצלחה במעגל התעסוקה. "זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לאלו השומרים על ביטחוננו יומם ולילה , ודווקא בימים אלה אשר אנו מחוייבים להתאחד סביבם". הצורך לסייע לחיילים משוחררים ולקדם את הפריפריה הוא קונצנזוס לאומי. הממשלה תעמוד בהבטחותיה לבוחר ותיתן העדפה לאלה שנושאים בנטל העיקרי של השירות הצבאי למען ביטחון כולנו".

לדברי סגנית השר לקידום צעירים ,סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל , אשר יזמה את החוק, החוק הינו נדבך נוסף בתוכנית האסטרטגית, והוא "נועד להפוך את ציבור הצעירים למשאב לאומי באופן שיהוו נכס למדינה. אני מאמינה כי השקעה בקידום ההשכלה הגבוהה תצמצם באופן משמעותי את הפערים בחברה הישראלית, תקרב את הפריפריה למרכז ותחזקה, ותבנה חברה יצרנית ולא נתמכת. אני מאמינה כי קידום החוק יבסס את מדינת ישראל כמדינה משכילה חזקה ומשגשגת".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנס אלטרנטיבות לתפיסת "שתי המדינות" ביוזמת ח"כ חוטובלי

אריק זיו ויזר

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן

"אלוין"

אלי חזן

ח"כ נאוה בוקר נגד משרד המשפטים – טייק one

אריק זיו ויזר

אקוניס שם את הצרכן במרכז

אריק זיו ויזר

לצורך קידום הצעת חוק "פיצויים למוקפאים" – ח"כ דני דנון אוסף מנפגעי הקפאת הבניה הערכות נזק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן