34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“המורכבות הפוליטית אינה קשורה למחויבות שלנו לכל ילד ירושלמי”

יו”ר הכנסת פתח עם רה”ע את שנה”ל במגזר הערבי בבי”ס לחינוך מיוחד בעיסאוויה

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פתח הבוקר (ג’, 6.9) את שנת הלימודים במגזר הערבי, בביקור בבית הספר “אלאמל” לחינוך מיוחד בעיסאוויה שבירושלים. את הביקור ערך יחד עם ראש העיר, ניר ברקת. במהלך הסיור נחנך אגף חדש בבית הספר.
בביקורו אמר יו”ר הכנסת: “אתמול יעצו לי לא הגיעו לעיסאוויה מחשש להפרות סדר ואלימות. עיסוואיה היא חלק מירושלים ותושבי עיסאוויה הם ירושלמים בדיוק כמוני. הרצון שלהם לשיתוף פעולה, הוא לצערי גדול לעיתים מהרצון שלנו לסייע. עלינו להיות עם הפנים לכל אותם תושבים הזקוקים למערכת של העירייה ולסיוע הממשלה והכנסת”.
ריבלין אמר כי הוא הקשיב להערות התושבים וביקש מהם לאפשר לגורמים המוסמכים להגיש את הסיוע הנחוץ. בתגובה לשאלה אודות גורלה של ירושלים המאוחדת הוסיף ריבלין כי “הצורך לדאוג לכל תושבי ירושלים צריך להיות מובן מאליו. יש בעיות פוליטיות, אבל הן אינן קשורות למחויבות שלנו להבטיח חינוך הולם וראוי לכל ילד ירושלמי באשר הוא”.
ראש העיר, ניר ברקת אמר כי: “בעיריית ירושלים ניתן דגש להשלמת הפערים בין תושבי ירושלים. לא רק הפערים הפיזיים, אלא גם הפערים באיכות החינוך וההוראה בבית הספר”. ברקת הוסיף, כי: “מוכתאר הכפר הוא שותף אמיתי, ורק בזכות שותפות אמת נוכל לגדל תלמידים טובים יותר בי-ם”.
ריבלין התייחס בביקורו למשבר ביחסי ישראל טורקיה ואמר: “יש לנו מחלוקת קשה עם הטורקים. הם דורשים שנודה שהסגר על עזה איננו מוסרי ואינו חוקי על פי המשפט הבינ”ל. כמובן שתביעה זאת איננה לגיטימית, כפי שגם מאששות מסקנותיה של וועדת פאלמר. הדרישה הטורקית להתנצלות איננה במקומה. הישראלים אינם יכולים לעמוד בזה והטורקים יודעים זאת”. ריבלין דחה את האמירה לפי טורקיה היא גורם עוין, ואמר: “איננו רואים בטורקיה גורם עוין. השלום האזורי הוא אינטרס חיוני, גם עבור הטורקים וגם עבורנו”.
בבי”ס “אלאמל” לומדים השנה 238 תלמידים, המגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך ומאזורים שונים, והם בעלי מוגבלויות שונות. גם צוות ביה”ס מורכב מאוכלוסיה מגוונת. לדברי מנהל ביה”ס, זאהר חרזאללה, בביה”ס נקלטים תלמידים מכל רחבי מזרח ירושלים והוא ביה”ס היחיד במגזר שקולט תלמידים עם שיתוק מוחין.
מנהל בית ספר זאהר חרזאללה, אמר לריבלין ולראש העיר כי: “אני מקווה שנוכל לממש את היכולת שבכל ילד ושנפיק מביקורכם את המרב, עבור ביה”ס ועבור הכפר כולו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת גלעד ארדן – למנוע שידור ישיר של הנאומים בעצרת לזכרו של רבין

אריק זיו ויזר

גלעד ארדן: “הבחירות הן בין שתי תפיסות”

אריק זיו ויזר

“צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי”

אלי חזן

חוק שריון ירושלים להכנה לקריאה ראשונה – בן זאב

אריק זיו ויזר

אלקין לוחם במחרימי ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן