24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת: ז’בוטינסקי ידע להבחין בין ליברליזם סוציאלי לקפיטליזם דורסני

באזכרה לז’בוטינסקי במליאת הכנסת אמר ריבלין: “אני חושש שממשלות ישראל, מימין ומשמאל, ראו בשיקולי המיקרו מכשול לצמיחה. מצוקת מעמד הביניים לא נולדה בקדנציה הנוכחית, היא פרי באושים של הזנחה של שנים” הוסיף: ” אני חושש היום, ממה שאני מזהה כניצנים של אנרכיה”

“המאבק המתחולל ברחובות איננו רק עוד מאבק כלכלי אלא זעקה על אובדן אידיאולוגי”, כך אמר היום (ב’) יושב ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין באזכרה לז’בוטינסקי במליאת הכנסת. לדבריו, “ז’בוטינסקי ידע להבחין כבר אז בין ליברליזם סוציאלי לקפיטליזם דורסני והבין שהאינדיבידואלי עשוי להידרס בתחרות הפרועה של השוק החופשי. משנתו החברתית-כלכלית של ז’בוטינסקי הקדימה לשרטט את דמותה של מדינת הרווחה, עוד לפני שהיה זה מושג מקובל. חמשת הממ”ים שעומדים בלב משנתו הם אלה המתנופפים היום על דגלי המחאה: הזכות למעון, למזון, למרפא, למורה ולמלבוש.”
“ז’בוטינסקי ראה בזכויות האלה מצפן חברתי מוסרי ואת חובתה היסודית של המדינה כלפי אזרחיה. המחאה הנוכחית היא הזעקה לחמשת המ”מים, מחאה שהימין הנאמן למורשתו של ז’בוטינסקי מבין אותה ומאמץ אותה אל ליבו. היא מבטאת את הדרישה להשיב את דמותה של החברה הישראלית כמדינת רווחה וכחברה צודקת.”
לדברי ריבלין, “בעשורים האחרונים נראה שזנחנו את היסודות האידיאולוגיים מהם ינקנו את השראתנו. אסור להתעלם מכך שניהולה של הכלכלה הישראלית ברמת המאקרו, נעשה ביד רמה והצעיד את ישראל לשיעורי צמיחה יוצאי דופן, ולשיעור אבטלה מהנמוכים בתולדותיה. בעוד שמדינות סביב ספגו פגיעה אנושה במשבר הכלכלי האחרון, ביניהן יוון, ספרד, אירלנד ואף ארה”ב, מדינת ישראל, בזכות העומדים בראשה, צלחה את המשבר ביציבות מעוררת השתאות. אולם נדמה שמרוב שיקולי מאקרו לא הבחנו כיצד הפלנו חללים במיקרו, בכל הנוגע לדיור, למערכת החינוך ולמעמדו הירוד של המגזר הציבורי.”
יו”ר הכנסת אמר עוד: “לפתחן של הממשלה הזאת והכנסת הזאת מונחת ההזדמנות לתקן את הדרוש תיקון, ולפתור את המשבר המצטבר. עלינו לאפשר לממשלה הנוכחית להמשיך בעבודתה המאומצת והנמרצת למען רווחתו של הציבור כולו. תלמידי ז’בוטינסקי אינם צריכים לצאת מעורם כדי להיענות לאתגר הזה, אלא לשוב הביתה לבית מדרשו של ז’בוטינסקי.”
ריבלין הזהיר מפני גלישת דפוסי המחאה: “אני חושש היום, ממה שאני מזהה כניצנים של אנרכיה. עלינו לזכור, כי לצד הזכות הקדושה של המחאה למשחק הדמוקרטי כללים קדושים משלו. אוי ואבוי לנו, אם המחאה הנוכחית תגלוש לפסים של הרס וחורבן, אם האנרכיה תחליף את הדמוקרטיה.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ אופיר אקוניס, יו”ר ועדת הכלכלה:” הרפורמה במשק החשמל תייתר את רצונו של שר התשתיות להעלות מחירים”

אריק זיו ויזר

בליכוד לא מפסיקים לעבוד

אריק זיו ויזר

קדימה רחביה

אריק זיו ויזר

בעקבות הדיון שיזם אקוניס, הודיע מנכ”ל הרכבת שיתגבר השאטלים בחינם

אריק זיו ויזר

בעקבות פניית חוטובלי הכריז נתניהו: לא יהיה שריון לברק

אריק זיו ויזר

אקוניס ממשיך לאתגר את חברות הסלולאר

אלי חזן
דילוג לתוכן