22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

המירוץ של דליה איציק לנשיאות החל

דליה איציק ראתה את עצמה מועמדת לנשיאות כבר בימיה בתפקיד יו”ר הכנסת ומ”מ הנשיא הנבצר משה קצב. לאחרונה החלה בשני צעדים מהותיים להמשך





יו”ר הכנסת והח”כית לשעבר דליה איציק מתכוונת להתמודד לנשיאות בבחירות שייערכו ביוני 2014. היא אמנם לא מצהירה על כך בראיונות פומביים, עדיין יש להדגיש, אולם הצעדים שהיא נוקטת בעת האחרונה לא מותירים לספק.


איציק הודיעה על תמיכה במשה ליאון לראשות העיר ירושלים. מה הקשר ביניהם מלבד הקשר ה”הוני שלטוני” ? הקשר היחידי שאני מוצא בין איציק לבין ליאון הוא מרטין שלאף. שלאף הוא חברה הטוב של דליה איציק ושל חבר אחר שלה – השר לשעבר חיים רמון. ישנו קשר נוסף בין איציק לבין ליאון. הקשר הנוסף הוא הצלע השלישית בחבורת שלאף – איווט ליברמן.


ודומה שזה הסיפור כולו : ליברמן ניגן כינור מרכזי בהדחתו של רובי ריבלין מתפקיד יו”ר הכנסת והוא ביקש להביא את דוד לוי כמועמד לנשיאות. ליברמן קידם את המועמדות של ליאון לראשות עיריית ירושלים ואיציק קפצה לתמוך בו על אף שהקשר בינה לבין העולם החרדי הוא די רחוק. ואולם, המועמדות של לוי לא עולה עדיין על הפרק כמו שליברמן היה רוצה. ה – default הופך להיות ככל הנראה דליה איציק.


איציק מבקשת בתקופה האחרונה להיפגש עם ח”כים במשכן. כך למשל חברי כנסת מהשורות האחוריות במליאה מקבלים טלפונים ובהן בקשות לפגישה מאיציק. הואיל והיא לא מקדמת יוזמות חינוכיות או כל יוזמות אחרות אלא שהיא בוחנת בחיוב ריצה לנשיאות הרי שייתכן מאוד שנראה אותה בין השמות שיבצבצו מאחורי הפרגוד בבחירות החשאיות לנשיאות.


ישנה אופציה נוספת בעייתית מבחינת איציק והמתמודדים האחרים : נשיא המדינה שמעון פרס יבקש להאריך את כהונתו. מתווה הסיפור עלול להיות צפוי משום שזה מה שקרה בבחירות לנשיאות ב – 2007.

כזכור, פרס התמודד בשנת 2000 לנשיאות ולמרבה הבושה הפסיד למשה קצב למרות שלעבודה היה רוב. ככל הנראה חבריו הטובים מהמפלגה הצביעו בעצמם לקצב. כולנו זוכרים את הכותרות בעיתונים : בושה וחרפה כך נכתב. איך יכול להיות שקצב נבחר ולא פרס?

על מנת לא ליפול שוב, ניסה פרס לקדם הצעת חוק, בעזרתו של ח”כ יואל חסון, ולפיה יתקיימו בחירות גלויות ולא חשאיות לנשיאות. כך לא יהיה אפשר לרמות את פרס. המהלך כשל בשל הביקורת הציבורית. ואולם, צריך לזכור כי חוק יסוד נשיא המדינה, סעיף 3,  תוחם את הקדנציה לכהונה אחת של  7 שנים. ייתכן ופרס יקדם מהלך להארכת הכהונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ גדעון סער: קדימה שווה מרץ

אריק זיו ויזר

והיכן הח”כים של הליכוד ?

אלי חזן

דנון מתנגד לממשלת האחדות

אלי חזן

יו”ר הכנסת לחברי מועצת העיר ירושלים: השקיעו יותר במזרחה של העיר

אריק זיו ויזר

המבחן של מאי

ליכודניק

אושר בטרומית חוק “עידוד התיישבות”

אלי חזן
דילוג לתוכן