22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
עיצוב ועריכה בן אריה
יומן פוליטי

האחים של בנט

עיצוב ועריכה בן אריה

מי דייק בסקרים,מי זה הפייגלין הזה, ממשלה בלי חרדים, מלכודת הדבש של נתניהו, קרן תל חי של נתניהו

 

מסביב לנתניהו יהום הבנטים
כבר דשנו באלו שאכלו מהצלחת של נתניהו ואחר כך עברו לרעות בשדות זרים. אבל בזמנים האלה נשברים שיאים של בריתות העובדים למען בנט. הקשר של בנט עם שלום שלמה כבר פורסם. שלום היה ציר מרכזי להקמת ההסכם של הבית היהודי, ועכשיו הוא ברקע המשא ומתן. אייל גבאי מי שהיה מנכ”ל משרד ראש הממשלה הוא
הנציג של בנט למשא ומתן, ויש להם את גיל שפר שעוד נראה אותו ביום שיעזוב את לשכת נתניהו נוחת אצל בנט או כמו גבאי שנחת בתפקיד אצל סער.
בנט, שלום, גבאי, שפר. כולם אכלו מהצלחת שלו ולמי לא נשאר……..

אלו הימים שבהם הפוליטקאים בליכוד הם בין המצרים. אף לא אחד מהם יודע מה יקרה איתם. מתברר כי בזמן שרובי יושב שבעה על פטירתו של אחיו לייזי ריבלין מאחורי גבו מכינים את ההדחה שלו מתפקיד יו”ר הכנסת .החלו מהלכים להרצה של יולי אדלשטיין לתפקיד. אמנם,  יולי הודיע כי לא יתמודד מול רובי, אך נשאלת השאלה מה יעשה אדלשטיין כאשר נתניהו יבקש ממנו לרוץ לתפקיד? יתר על כן, מה קורה וריבלין מחליט להתמודד במליאה? לריבלין יש תמיכה רבה בשל ההתנהלות הדמוקרטית וההוגנת שלו בכנסת. בהצבעה במליאה הוא יכול לנצח. זה כבר קרה בבחירות 1999 כאשר ברק רצה את שמחון לתפקיד ובורג התמודד וזכה למורת רוחו של ברק.


הקמת קואליציה של משרתים
מתברר כי מה שנראה קל לביצוע הופך להיות קשה מאוד. נתניהו שממשיך בתרגילים מול השותפים מגלה כי החזית שעומדת מולו היא חזקה. בנט לא נשבר וחבריו לסיעה מגלים סימנים שהגנטיקה ההיסטורית של המפד”לניקיות נעלמה. מעניין עד מתי? מה שברור הוא שבנט הוא לא המפדלניק המסורתי.
בסביבת נתניהו לא מבינים כי אי אפשר לפרק שותף עוד במשא המתן. הם צריכים לחזור לשיטה של הדממה וניהול המשא ומתן עד סיומו. התרגיל שהיה השבוע כנגד בנט כאשר בנט לפי טענתו קיבל את ההצעה דרך התקשורת רק מחזק את הברית עם לפיד. נתניהו צריך לחזור להיות נתניהו של 2003 כאשר טובת המדינה עמדה לנגד עיניו לפני טובת ביבי.
צריך להקים ממשלה בלי חרדים כרגע וללכת למהלכים גדולים למען מדינה יהודית דמוקרטית כאשר בבסיסה יעמוד שיויון בנטל, שינוי שיטת ממשל, חלוקה מחדש של גבולות השלטון המקומי. זהו המקום שבו מתגלה האם אתה מנהיג או מונהג – “נתניהו – מקסימום החרדים לא יתמכו בנו בעתיד, אך האם חשוב השלטון שלנו הליכוד או חשובה המדינה?”
לכן נתניהו לך לממשלה בלי החרדים. הגיע הזמן שתקום ממשלה רק של משרתים,ממשלה שבסיסה הליכוד+לפיד+בנט+ציפי+קדימה היא ממשלה שיכולה ליצור תקווה לעם , ממשלת תיקון.
“נתניהו, אל תפחד מהחרדים, הם מאיימים בקרע בעם, הקרע נמצא בנו יום יום
הם מתחמנים אותנו בכל צורה, צריך לעצור את הקומבינה”.
יש שם ציבור שלם שרק מחכה שתוציא אותם מהדרך ללא מוצא, יש בציבור החרדי הרבה כמו הרב אמסלם.
נתניהו, גם אם אתה מפחד שבבחירות הבאות החרדים ינקמו אל תפחד, לך למהלך שבו המדינה חשובה יותר, זה הזמן.
אין בעיה שהחרדים יהיו בממשלה רק אחרי שיסגר עם לפיד ובנט. הקריאה לשיווין בנטל היא נכונה רק במידה צה”ל צריך לשנות את פניו כאשר הוא הופך להיות צבא מקצועי, כאשר יש לצה”ל את היכולת לגייס כל אחד מכל
מגזר, רק שבמקום להפוך להיות צבא העם, מה שהוא כבר הרבה שנים לא, יהפוך לצבא מקצועי למען העם, כך יתגמל צה”ל כל חייל במשכורת , חיילים יקבלו משכורות בהתאם לתרומה שלהם, הצבא יוכל לקלוט רק מי שמתאימים למטרות שלו. איני רוצה לראות יחידות צבאיות שנשמעות להוראות הרב של החיילים הרי אז יכולים בשם הקדושה לכוון את הנשק אל תוך הנגמ”ש. צריך לזכור כי הצבא היום לא בנוי על כמויות של חיילים הנשלחים אל הקרב
והמסה של הכמות קובעת, היום המקצועיות של הלוחם היא המכרעת. צריך להבין, הלוחם המקצועי של צה”ל נמצא במודיעין וביחידות מיוחדות בעלות צרכים ויכולות טכנולוגיים.
הלוחם נמצא במערכות הגנה כמו כיפת ברזל, ובמערכות הגנה על הגבולות, לכן צריך לבטל את החובה ולעבור לגיוס פרטני, צה”ל יוכל להגיש לכל אזרח זימון לצבא וצה”ל הוא זה שיחליט האם הוא רוצה או לא את החייל ובאילו תנאים,
כאשר תגמול המגוייס הוא לפי התרומה שלו. במהלך כזה יבוטל כל נושא ישיבות ההסדר, כי הצבא והמדינה לא צריכים לממן את הישיבות כפי שהאלוף חובש כיפה שטרן טוען כי ישיבות ההסדר לא מצדיקות את קיומן.

 


 

מיתוס הסקרים

בשנות התשעים נבנה מיתוס ולפיו הסקרים הם מובילי דעת הקהל במערכות בחירות, מתברר כי הסוקרים טעו. ואין כמו מערכת הבחירות הזאת, שלא לדבר על הקודמת, כדי להוכיח זאת. נטען כי הסוקרים בונים את הסקרים למען הקליינט, או לפעמים למען הדעה האישית שלהם עצמם הם קובעים תוצאות אךמתברר שבשנים האחרונות כי הסקרים לא טועים לחלוטין במערכות הבחירות הגדולות.

איני מתייחס למערכות פנימיות בתוך מפלגה. בואו וניקח למשל את מינה צמח, הסוקרת המושמצת ביותר בליכוד. צריך לומר את האמת : מינה צמח צדקה לאורך כל הדרך והיא חזתה כי הליכוד הולך לכיוון השלושים. ואצלנו האשימו אותה כי היא הסוקרת של נוני מוזס. את הסיבה, כך טענו אצלנו, שהסקרים שלה מוטים. אז מינה צמח הפעם דייקה, כמעט, לאורך כל הדרך.


ועדה מסדרת
יש בסביבת נתניהו יועצי אחיתופל שמפילים אותו כל פעם. כבר הכינו לו הצעה שבה נתניהו יקבע את חצי הרשימה והשאר בבחירות. הצעה שנשמעת נוצצת מרחוק אך ככל שמתקרבים אליה מתברר כי היא אפלה מכמה בחינות: אלה שהציעו את ההצעה שייכים לאחת משתי הקטגוריות : אלו שפשוט לא מבינים את המצב, שאי אפשר להעביר החלטה בועידת הליכוד על ועדה מסדרת, וברגע שתגיע להצבעה פשוט תהייה הצעה נגדית של חברי המרכז שמרכז הליכוד הופך להיות הגוף הבוחר.  והקטגוריה השניה היא אלה שמטמינים לנתניהו מלכודת דבש. מספרים לנתניהו
שזהו מהלך מנצח ואפשר להעביר אותו, ימרחו אותו שקיימת אפשרות להסכמה בנושא, ואחרי שילך למהלך יגלה כי המפלגה שלו אומרת לא גדול למהלך. נתניהו ייצא מהמהלך מוחלש,  ובזמן הזה גוררים אותו לבחירות לראשות התנועה , מול נתניהו לא יעמוד בפעם הבאה רק פייגלין, מול נתניהו יעמוד גדעון סער שזכה לתמיכה גדולה בבחירות המקדימות, וסער כבר הודיע בעבר ש ‘אני מתמודד אני בא לנצח’.


מי זה הפיגלין הזה.
קצת יותר מעשור עבר מאז הגיע משה פייגלין לליכוד. השם משה פייגלין הטיל מורא ופחד בציבור ובליכוד, הרי לטענת שרון ולבני הם ברחו מהליכוד בגלל הפייגלינים. נתניהו חיפש כל הזמן כיצד למנוע את בחירתו. אך מתברר כי
פייגלין המפחיד שציפו שיגרש את הערבים, ידכא את השמאלנים, יכה את המתנגדים לדעותיו הגיע לכנסת רך כמו קטיפה. פייגלין יהפוך את המריחואנה לליגאלית, פייגלין נפגש עם התא הגאה בליכוד, במערכת הפוליטית משפשפים את העיניים ‘האם זה מי שהפחדנו ממנו את הציבור, או שזאת פאטה מורגנה?


מקרן תל חי ועד מטה הבחירות
הבחירות האחרונות נוהלו בצורה בזיונית. אל הבחירות האלה הגיע הליכוד בזחיחות דעת כאשר מול המועמד לראשות הממשלה לא היו מתחרים, והליכוד היה מפלגה שהגיע לבחירות האלה ללא גרעונות. לליכוד היה תקציב לבחירות של 54 מיליון שקל ולפי השמועות, כפי הנראה גמר את הבחירות עם גרעון של 8 מיליון שקל.
כאשר הקימו את מטה הבחירות הצהירו ראשיו כי הפעם יוקם מטה מקצועי, מטה אשר לא יתגמל את העובדים בו רק בגלל שהם חברי הליכוד. מאחורי המטה עמדו מקימיו צחי ברוומן ברמה הניהולית וגיל סמסונוב ברמה האסטרטגית והפרסום. אליהם צורף בעת האיחוד עם ליברמן היועץ פינקלשטיין.
בראש המטות עמדו וניהלו ללא עירעור השרים גדעון סער וגלעד ארדן. כאשר תוך כדי מערכת הבחירות פניתי לאחד מהנאמנים שלהם וטענתי כי הם מובילים את הליכוד להתרסקות. קבלתי את התשובה “מה גדעון וגלעד לא יודעים מה לעשות?”
מה שברור הוא כי כאשר הגיע יום הבוחר התברר כי המלך עירום. יתר על כן, מתברר כי עד לרגע זה אין שקיפות מלאה לאן הלך הכסף, לאן התאדו כ 60 מיליון שקל.

 

לצורך השוואה : אם ניקח את העבודה+לפיד+והבית היהודי נקבל שהתקציב של כל המפלגות מגיע ל 39 מיליון, במנדטים הם קיבלו ביחד 46 מנדטים מול הליכוד
שהתקציב היה 54 מיליון ומדברים על גירעון של כ 8 מיליון שקל וקיבל רק 31 מנדטים, צריך לזכור כי בלי ישראל ביתנו הליכוד היה 20 מנדטים, ומה שברור הוא כי רק הפעילות של ישראל ביתנו הצליחה להציל את הליכוד.

ההערכה היא כי בתנאים האלה, אם הליכוד היה הולך לבד היה פחות מנדטים מ – 20 .
אך ההשתקה מסביב למה שקרה בבחירות האלה מצדיקה אפילו חקירת משטרה או לחילופין הקמת ועדת חקירה פנימית בליכוד, הרי לא יעלה על הדעת שכך יקרה, יש פה עיניין בכספי ציבור, וההתנהלות בתקציבי הבחירות שהייתה מופקרת ללא כל ספק, במידה ולא יתנהל בירור אנחנו מגיעים לימים של ניהול קרן תל חי , כאשר בבוקר אחד התברר למנחם בגין שיש בור גדול מניהול לא תקין של קרן תל חי. אז נרתמו רבים לשיקום הקרן, יו”ר הקרן יוסף קרמרמן שהיה אחד מהמנהיגים החזקים של תנועת החרות שילם בכיסאו ונאלץ לפרוש מהחיים הפוליטים, גם אז
יו”ר התנועה לא ידע את המצב, כמו שכפי הנראה נתניהו לא היה מודע לניהול הכספי של המטה, צריך לזכור כי מי שהיה אמור להיות נאמנו במטה, צחי ברוומן, היה אחד הגורמים שלא העביר את המידע. ברוומן היה אמור להיות שומר הסף שלנתניהו ואפילו היה מבעלי זכות החתימה במטה, רק דבר אחד ברור: כל מי שמונה ע”י נתניהו לא ראה את טובת הליכוד ונתניהו במעשיו.
קרן תל חי היא קרן לגיוס והקצאת כספים אשר שימשה את התנועה הציונית הרוויזיוניסטית. הקרן נוסדה בלונדון בשנת 1929. הקרן הוקמה כדי לסייע למטרות התיישבות, הכשרה צבאית ועלייה לארץ ישראל. את עיקר כספה הקרן הייתה צוברת מתרומות של תומכי מטרותיה. חניכי בית”ר בארץ ביצעו פעולות התרמה רבות עבור הקרן, בשנים שלפני קום המדינה. הקרן גם קיימה רישום של שמות התורמים ב”ספר הברזל לזיכרון”. הקרן שימשה את מטרותהצה”ר והייתה מכשיר מסייע עבור עולים בית”ריים אשר התיישבו בנקודות שקמו מטעם הרוויזיוניסטים ופלוגות הגיוס של בית”ר.
במהלך שנת 1975 התברר לראשי תנועת החרות הנדהמים כי הקרן עומדת לקרוס תחת גל של חובות אדירים שמקורם היה בהלוואות בריבית קצוצה אשר נלקחו בשוק האפור במשך מספר שנים ואשר “גולגלו” על ידי לקיחת הלוואות אחרות. חלק מהמלווים היו אנשי תנועה ותיקים שפותו להלוות לקרן תמורת הבטחה לריביות גבוהות.

 


האסיר X
איני נכנס לכל מה שקרה בפרשה, אין ספק כי ההרגשה לא טובה מכל מיני בחינות, קודם כל מצד המשפחה של הבחור שכפי הנראה חינכה אותו לציונות ואהבת מדינת ישראל וכך איבדה את הבן וכן נדבק בה כתם. המוסד –  כיצד לא זיהה את הבעיה בבחור שנשבר , צריך להבין הבחור לא היה בוגד כמו וענונו , הבחור היה משול ללוחם שנשבר בקרב, אין ספק כי המדינה הייתה צריכה להגן על עצמה כי המידע שהיה אצלו היה משמעותי.
המדינה – כיצד אסיר שנמצא בבידוד מצליח לשים יד בנפשו, ומדוע המדינה לא פעלה בשיטות אחרות, כשהיה ברור כי הסיפור הולך לצאת היה צריך לבצע מהלך של שחרור המידע על הבחור ועל התהליך המשפטי, כי כאשר מתברר שהיה תהליך והייתה חקירה של ההתאבדות אז זה לא נראה גרוע כמו שזה היה בעת החשיפה.

 

 


המלצת השבוע
כמי שסופג הרבה ידע ומידע מרשת האינטרנט אני רוצה להמליץ לקוראי על אתר מידה, האתר של נרי אבנרי והפלוג של טל שניידר:
מידה’ הוא אתר אינטרנט חדשותי ואינטלקטואלי אשר שם לו למטרה להעמיד לרשות הציבור מידע ועמדות שאינם שכיחים בשיח הרווח באמצעי התקשורת בישראל, שיח שמרני ליברלי מנקודת מבט מעמיקה.

 

האתר של נרי אבנרי הוא אתר מהפכני שמביא מידע רב על התנהלות והתבטאויות כושלים של פוליטיקאים מהשמאל. האתר של נרי הוא ה”ישראל היום” של האינטרנט.
הפלוג של טל שניידר ללא ספק הוסיף מידע וניתוח על התהליכים הפוליטים, לטל שניידר היו הרבה חשיפות שלא היו מבישות מערכת חדשות ותיקה.
שלושת האתרים האלה נכנסים למהפך שהעתונות עוברת, כאשר זהו תחילת סוף עידן המערכות הגדולות של העיתונות, ותחילת עידן של מערכות הנישה המתמקצעות בתחומים שונים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שי קינן כמשל

אריק זיו ויזר

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

אריק זיו ויזר

הליכוד בתל אביב מרוסק

הרויזיוניסט

הקרב על ראשות הליכוד

אריק זיו ויזר

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן