38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בודד בצמרת משה כחלון

הפוטש של אשת הגנרל, מי 15 הבטוחים שבכנסת הבאה, יובל שטייניץ נשאר אטום, תג מחיר אסון חברתי, האם נתניהו ינצל את ועידת הליכוד כדי לשריין את ברק וחבריו

הפוטש של אשת הגנרל
כאשר שרון היה קצין בצה”ל היו נגדו טענות כי הוא יעשה פוטש לשלטון הנבחר. יתר על כן, הציגו אותו כמי שיקיף את הכנסת בטנקים. בימים אלה אנו עדים לפוטש שעשה גבי אשכנזי לברק. החמור ביותר הוא שגבי אשכנזי מתחבא מאחורי הסינר של אשתו ועכשיו כבר ברור כי זהו פוטש. בדרך כלל אנו שומעים על ביקורת כנגד הפרשות של שרה נתניהו, אך מה למריבה על המטפלת, או העוזרת, לזיוף מסמכים ולהפלת מינוי רמטכ”ל? מהלך כזה מחייב חקירה מקיפה ולא מריחה כפי שנראה שהפרקליטות מבצעת. אם ישקיעו במשטרה ובפרקליטות עשרה אחוז ממה שהשקיעו בפרשת ליברמן היינו רואים שיש הרבה בשר בפרשה. הפוטש של משפחת אשכנזי בנוי משררה,כסף ומה לא.

 

רשימת הליכוד לכנסת הבאה
אני מניח כי רשימת הליכוד הבאה לכנסת היא אחד הדברים המסקרנים ביותר בעיניי מתפקדי הליכוד, התקשורת ובוודאי שהדבר מעניין את נבחרינו בכנסת ואת אלו שיש להם סיכויים ריאליים לכך. הנה כי כן, ישנן דרכים לנסות ולחזות את העניין. אפשר לגשת לחברת סקרים או לסקרי פייסבוק אבל אני בחרתי הפעם את השיטה של קבוצת מיקוד.

במשך השבועיים האחרונים אני בונה קבוצת מיקוד כאשר כל ליכודניק שאני פוגש או שאני מחובר אליו בדואר האלקטרוני אני מבקש רשימה של 15 נבחרים שלדעתם של הנשאלים יהיו נבחרי הליכוד בכנסת הבאה. חשוב לי להדגיש כי מה שאני מציג הוא לא מדע מדויק. זה מעין קבוצת מיקוד של ליכודניקים, אבל קבוצת מיקוד אותנטית. ממש כך.

הסדר לא מדויק. רק שאלתי 100 חברים את מי הם רואים בכנסת הבאה:
חילקתי את הרשימה לשניים : 15 בטוחים וחמישה מתנדנדים שצמודים מאוד לבטוחים.
הנה כי כן התוצאות :

הבטוחים :  
שכבה ראשונה
– 99  פתקים: משה כחלון,

שכבה שנייה –  80 עד  85 פתקים: בוגי יעלון, ישראל כץ, חיים כץ,  גלעד ארדן, רובי ריבלין, גדעון סער,

שכבה שלישית – 65 עד 75 פתקים: סילבן שלום,  יובל שטייניץ, יולי אדלשטיין.  

שכבה רביעית – 40 עד 45 פתקים:  לאה נס,כרמל שאמה, מירי רגב, אופיר אקוניס , יריב לוין.

המתנדנדים – 37 עד 39 פתקים: דן מרידור,גילה גמליאל, לימור לבנת, דני דנון, זאב אלקין.

שכבת שנמצאת בפער רחוק. – פחות מ 31 פתקים: יוסי פלד, מיקי איתן, איוב קרא, ציפי חוטובלי, ציון פיניאן.

השמות החדשים שהועלו וקרובים מאוד לכנסת  :
ארבע נשים חדשות ששמן הוזכר במפורש –  קטי שטרית, קרן ברק, מרים פיירברג ואיילת שקד.
שלושה גברים ששמם הוזכר במפורש – עוזי דיין, אפי איתם, משה פייגלין.

המבוגר אחראי יובל

השבוע התברר כי ראש הממשלה ושר האוצר הם המשפיעים והמובילים של העיתון “דה מארקר”.
יומיים אחרי זה ביטל שטייניץ את ועדת טטכנברג כאשר שם סייגים ואמר כי יש לקצץ רק מתקציב הביטחון. רק משם יבוא הכסף להמלצות הועדה. כלומר, שטייניץ אומר לנו : “לי לא משנה דבר. המחאה לא מעניינת אותי. אני נשאר בבונקר כמו במערכון של הגשש (ראש העיר של טבריה עדיין לא יצא מהמקלט, כי עדיין מנסים להסביר לו שהכפתור של ההרגעה התקלקל).
אז יובל. כן לחצו על כתפור האזעקה ואם לא שמעת אז אנחנו משמיעים לך.

אחד ממקורבי השר אמר לי : “אולי הוא המבוגר האחראי היחיד”. אז נזכרתי שכאשר התרעתי על יוקר המחייה ויוקר הדיור שמעתי את אותו משפט. הרי כל בר דעת יודע שבמידה והיו מטפלים ביוקר המחיה והדיור לא הייתה מחאה, כנראה שהמבוגר האחראי באמת לא יצא מהמקלט.

סדר יום חברתי
אין ספק שאם נתניהו ושטייניץ היו מקשיבים לחברי סיעת הליכוד – חיים כץ, כרמל שאמה, מירי רגב ואופיר אקוניס – הם לא היו מגיעים למצב שהם נמצאים בו היום. נהר לבה חברתית זורם מתחת לרגלנו שכן גם כאשר החלה המחאה נתניהו התעלם מאנשי הליכוד החברתי, אלה שפעילים למען התושבים באזורים שלהם.

כך מסלאווי בדרום תל אביב, איציק דדוש באור יהודה, מישל ביטון ביפו, שוקי אוחנה בצפת, פרי כהן בטירת כרמל, יגאל בוזגלו וסמי מלול בקרית שמונה, סופה בילין באשקלון, עובד חוגי בתל אביב, שלום אדרי בבית שמש והרשימה עוד ארוכה.

נתניהו לא קרא להם וניסה להקשיב על פתרונות שהם מציעים. למה ? כי נתניהו לא סופר אותם.
כך, גם לליכוד כארגון לא היה מענה כי כבר למעלה משנתיים יש מנכ”ל שמחכה רק לתפקיד, התנועה משותקת ורק לפני שבוע הייתה התעוררות קלה בקוד 99 .

תג מחיר

תופעה רעה שאוכלת את יושבי הארץ.
הבעיה היא שרשויות אכיפת החוק עצמו עיניים במשך שנים כאשר האוכלוסייה הבדואית הפעילה תג מחיר באלימות. אצלנו עצמו את העיניים. כאשר האוכלוסייה בגליל הפעילה תג מחיר אצלנו הייתה שתיקה. גם כאשר נוער הגבעות הפעיל את תג המחיר לא היה מענה וגם כאשר יואל מהרשק נתפס עם מסור כדי לבצע פרובוקציה לא מוצא החוק כל אלה שהוזכרו וכן אלה שביצעו את השחתת הג’יפים של צהל חייבים לשלם את המחיר. כך גם לגבי עבירות הבניה בכל הארץ דין אחד לכולם.


הועידה מתקווה לסכנה

ב31 לינואר תתקיים ועידה הליכוד. וכפי הנראה בהרמת הכוסית לקראת ראש השנה יכנסו את המרכז שבו יוכרזו תאריכי היעד של סגירת ספר הבוחרים, הערעורים ושאר התהליכים.
יש לשים לב לתהליכים המקבילים שיכולים להתנגש עם הועידה. במידה ויוכרז על בחירות כלליות לפני קיום בחירות לועידה הבחירות לועידה תתבטלנה.
במידה ויכריזו בחירות לאחר קיום הועידה יעצרו כל הליכי הבחירות בסניפים ולראשי המוסדות.
במצב זה מרכז הליכוד הקיים מתבטל וועידת הליכוד היא הגוף הקובע את תהליך הפרימריז ו/או שיריונים ואיחודים עם מפלגות אחרות לקראת הבחירות הבאות.
במצב זה ינסה נתניהו לנצל את תמימות חברי הועידה החדשים ולהעביר החלטות רעות לליכוד, כמו שיריון ברק וחבריו ברשימת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

אריק זיו ויזר

אובמה בבואה רעה של קרטר

אריק זיו ויזר

שי קינן כמשל

אריק זיו ויזר

?האם נתניהו יצעד במצעד האיוולת

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן