15.2 C
תל אביב
8 במאי 2024
ליכודניק
דעות

שינוי שיטת הפריימריז, רע ליהודים!

יעקב וידר נגד שינוי שיטת הפריימריז – בצורה נחרצת

 

 

1. דמוקרטיה איננה מילה גסה, ככל שפורום הבחירה יהיה נרחב יותר כך סיכון שחיתויות ועסקאות מדיפות ניחוח חירייה ירחק, פריימריז סגור לחברי מועדון אקסקלוסיבי ככל שיהיה, הוא פרצה הקוראת לגנב, וכפי שהורו לנו רבותינו הגששים: כשקוראים לגנב, הוא בא.

2. ברמת ההגינות, אדם משלם את דמי החבר שנה בשנה, ולעיתים נעשה עמל רב לפוקדו ולשכנעו להצטרף לתנועת הליכוד ולהצביע עבורה ביום פקודה, לרוב זה נעשה, לא בכדי לבחור את אדון בוסקילה או מר פומרנץ זה או אחר למועצה בעלת מס’ חברים גדול יותר מהתושבים, בעיירה נידחת אי שם בקצה הארץ.

גם לא בשביל לבחור את אמזלג, קרכצנוביץ’ אחותו ושכנתו לוועידה שכּוֹחה, כינוסה והשפעתה נתונה כמעט בלעדית להחלטותיו של נשיא הוועידה וחבריו המכובדים. אלא בכדי לבחור ולהשפיע ישירות על רשימת הליכוד בה הוא מאמין ומצביע, חבר ופעיל בקרבה.,

3. ברמת ההשפעה הציבורית, בכדי לתמרץ את הח”כ לפעול עפ”י רצון בוחריו ותנועתו, חשוב שנר התמיד המלווה אותו בכל מהלך הקדנציה יזכיר לו כי 150 אלף המתפקדים מלווים את מעשיו, ובכל צעד ושעל, הוא יפסוק את גזר דינו אודות כהונתו בקדנציה הבאה. פריימריז סגור לחברי מרכז עלול לתמרץ את שליח הציבור לנום שנת קדנציה, כי הרי במילא קדושת הדיל והקשר האישי הוא זה שיקבע .

4. חברי מרכז ומועצה יקרים, שאני אחד מכם, זה יפגע גם בכוח השכנוע למתפקד החדש, הלוא השאלה הראשונה הצצה בפיהם של עם ישראל, הוא: “מה יצא לי מזה?!”

ההסבר הראשוני אותו אנו מספקים הוא, כי התפקדות, זה אומר כוח השפעה ישיר על בחירת החכי”ם ומועמד התנועה לראשות הממשלה, ויהיה זה לא חכם בעליל, להשיל מעלינו את כלי השכנוע הכה יעיל, דבר שיקשה על כולנו לפקוד.

 

נכון, עלות התמודדות בפריימריז זהו מסע יקר, אולם אפשר בהסדרים חכמים לשמר התמודדות הוגנת, כגון קביעת רף עליון לסכום כספי אותו יכול המתמודד לבזבז בפריימריז, וכן הסדרים נוספים שיאפשרו למועמדים חלשים, להתפרסם או לקבל סיכוי הוגן יחסית, זה בהחלט לא צריך לבוא על חשבון המתפקדים..

נכון, בהחלט מלטף נעים ונחמד הוא, שאתה אחד מ-4000 בעלי בחירה, ולא אחד מ-150 אלף, אבל במבחן רווח מול תועלת, בריא וטוב לליכוד פריימריז פתוח!

 

הכותב הוא חבר ועידת הליכוד

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פריימריז בליכוד 2014 – בוחרים נבחרת לאומית

אריק זיו ויזר

אז למה לי פוליטיקה עכשיו ?

אלי חזן

פייגלין פוביה או פייגלין מניה ?

אלי חזן

פסגת העל בסינגפור

חיים פוזן

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

מהפכה שתוצאותיה נחרצו מתחילתה

מנדי ספדי
דילוג לתוכן