30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ובמקום הראשון בחינוך : המועצה האזורית שומרון

היסטוריה בהתיישבות – בטקס חגיגי שהתקיים בערב (ב) בבנייני האומה בירושלים, העניק היום שר החינוך את פרס החינוך הארצי למועצה האזורית שומרון, הראשונה בדירוג מבין הרשויות הזוכות.

 

 

ועדת פרס החינוך היישובי של משרד החינוך, המורכבת מסמנכ”לי המשרד, בחרה בחמש רשויות לקבל את הפרס, הנחשב ליוקרתי ביותר מכלל הפרסים לרשויות במדינה: מועצה אזורית שומרון, אור יהודה, טבריה, אילת, באר שבע.

המועצה האזורית שומרון הינה הראשונה בדירוגה מבין כלל הרשויות הזוכות, וזכתה בניקוד המקצועי ביותר בכל הפרמטרים (9.28 מתוך 10).

הטקס התקיים במעמד שר החינוך גדעון סער, מנכ”לית המשרד דלית שטאובר, יו”ר מרכז המועצות האזוריות שמוליק ריפמן, ראש הרשויות הזוכות ומאות אנשי חינוך.את התעודה קיבלו מידי שר החינוך גדעון סער ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ומנהל אגף החינוך במועצה יוחאי דמרי.

שר החינוך גדעון סער אמר בנאומו:

“המכנה המשותף של חמשת הרשויות הזוכות הוא שהן לא נמנות על הרשויות העשירות במדינה.  ראשי הרשויות הזוכות הם מנהיגים, המראים דוגמא אישית.

אני קורא הרשויות לחזק את המדעים, לימוד השפות, המוזיקה ובעיקר בחיזוק הזהות היהודית במערכת החינוך – בעיקר במערכת החינוך הממלכתית. כלח מה שנעשה בנושא לא יספיק. אנחנו לא מספיק נותנים את אוצרות המורשת שלנו לדורות הבאים.   תלמיד שלומד פרקי אבות, איגרת הרמב”ן והרמב”ם יוצא יותר ערכי, יותר מחונך ויותר מחובר לשורשים. אלו המעגלים הנכונים.

השר סער סקר את הייחודיות של הערים הזוכות, ופנה מעל הבמה באופן אישי לראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה:

“באף מחוז לא מתמודדים עם אתגרים רבים כמו שאתה מתמודד בשומרון. אבל יש לך את יתרון הגדול של האנשים אצלך במועצה: האמונה. אני מודע לאתגרים והקשיים שאתם מתמודדים מולם, אולם לא בכדי –מבלי לפגוע ברשויות הזוכות האחרות- ועדת פרס החינוך הארצי קבעה את המועצה האזורית שומרון במקום הראשון בדירוג ההצטיינות מבין חמשת הרשויות הזוכות. אני מאחל שתמשיכו לפעול ושהשומרון, ובראש ובראשונה המועצה האזורית שומרון, ימשיכו להיות מעצמת חינוך במדינת ישראל”.

 

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר לארח קבלת פרס החינוך הארצי:

“זוהי תעודת כבוד לחינוך בשומרון, ולהתיישבות בשומרון כולה. המועצה האזורית שומרון התברכה בנשות ובאנשי חינוך מהשורה הראשונה: גננות, סייעות, מחנכים, מורים ומנהלים מקצועיים ואידיאליסטיים , הרואים בחינוך שליחות ומטרה. החשוב הזה, פרס החינוך הארצי, הוא לפני הכל של נשות ואנשי החינוך בשומרון, כולנו מצדיעים להם” – אמר מסיקה.

“המועצה בראשותי שמה לעצמה את החינוך כנושא מרכזי וכיעד ראשון במעלה, ולכן חמישים ושמונה אחוז מתקציב המועצה מושקע בחינוך. ההתיישבות והעשיה הציונית נובעות קודם כל מהחינוך. אני גאה לשרת במועצה האזורית שומרון, שתושביה מובילים במדינה לא רק בהתיישבות אלא בראש ובראשונה בחינוך ובערכים.

עיתוי הזכייה מרגש מאוד את אנשי השומרון, זאת לאחר שבחודשים האחרונים ספגו בני הנוער השומרון הכפשות רבות בכלי התקשורת. מסיקה התייחס גם לנקודה זו:

“פרס החינוך הארצי לשומרון הוא תעודת כבוד לאנשי החינוך ולנוער בהתיישבות, אך הוא גם תשובה לכל המסיתים ומפיצי השנאה בתקפה האחרונה. שוב מוכח, בכל קנה מידה שהנוער בשומרון הוא נוער מוביל, תורם, מגוון, איכותי ואידיאליסטי”.

 

פרס החינוך הארצי מצטרף לפרסי הצטיינות רבים בהם זכתה המועצה האזורית שומרון בשנה האחרונה, וביניהם: פרס מועצה מצטיינת ארצית מטעם אלוף פיקוד העורף, פרס החינוך המחוזי,

פרס מחוז מרכז של מחלקת הנוער ופרס, פרס מחוזי לגן הילדים בישוב אבני חפץ ניהול תקין מטעם שר הפנים ושר האוצר.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה למנהל אגף החינוך במועצה יוחאי דמרי, למ”מ ראש המועצה ראובן גור אריה, למנהלת מדור בתי ספר שלומית בוכניק ומנהלת מדור החינוך לגיל הרך רות אברהם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מנהיגי הליכודניקים החדשים מודים שהם לא מצביעים ליכוד

אריק זיו ויזר

ברקת: אל תמכור את שכונת נוף ציון לפלסטינאי

אריק זיו ויזר

נציג הליכוד, רז גרנות, נבחר לכהן כסגן יו”ר בארגון EYC

אריק זיו

אתר תנועת בית”ר

אריק זיו ויזר

בלי בושה: שלום חנוך מתנגד לנאום השרה רגב בפסטיבל ישראל

אריאל אילוז

עיני בראיון : “הצבעה בי משמעה הישגים לעובדים”

אלי חזן
דילוג לתוכן