9 במאי 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין יאמר לברלוסקוני: גם בין ידידים יש חילוקי דעות


בנאומו יאמר עוד יו”ר הכנסת לברלוסקוני, שקרא לישראל לסגת מהגולן: “חלק גדול מהעם בישראל רואה ברמת הגולן חבל ארץ אסטרטגי גם לעת שלום”; “רבים מאזרחי ישראל המיוצגים גם כאן, בכנסת – מטילים ספק רב בהיגיון וביעילות שעשויים להניב נסיגות ומחוות נוספות מצידנו כלפי שכנינו”; “איטליה היא הגשר בין אירופה למזרח התיכון, חשופה כמונו לגרעין האירני  – ומבינה טוב יותר את ההכרח לעצור אותו”

גם בין חברים, המחויבים להקשיב אחד לשני, לא רק מן הנימוס, יש לפעמים חילוקי דעות. גם בין ידידים, מותר לנהל ויכוח, ואפילו סוער, נטול פטרונות, באשר לאופן שבו יש להביא פתרון מדיני לאזור. נסיגות ומהלכים חד צדדיים, ואפילו ההצעה לקיים כאן שתי מדינות זו לצד זו, מתפרשים על ידי הצד האחר כחולשה וכאבדן חוסן לאומי, ומנוצלים לכרסום נוסף בביטחון וביציבות באזור”.

 

כך יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בנאום שישא מחר  (יום ד’ 3.2., ב- 11:00), בפתח ישיבת המליאה המיוחדת בה יתארח וינאם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני. יו”ר הכנסת מדגיש את חשיבות רמת הגולן בעיני הישראלים, “הרואים  בו חבל ארץ אסטרטגי החיוני לביטחונה ולקיומה גם בעיתות שלום”.

ריבלין משבח את ברלוסקוני על שאיפתו לצרף את ישראל לאיחוד האירופי, אולם מדגיש: “לאיטליה, כמדינה שכנה לחופי הים התיכון ומצויה בטווח הטילים הגרעיניים, ישנה משימה דחופה, אלמנטארית וקיומית יותר עבורנו, הישראלים: להעיר את אירופה מתרדמתה, להציב בפניה את האיום במלוא חומרתו; לחשוף את היסודות השטניים, המפלצתיים והמסוכנים, שמצויים בתשתיתו של המשטר בטהראן. להפציר בשכנותיה באירופה, כי הזמן אוזל, וכי הגיעה העת להמיר דיבורים, בפעולות של ממש.”

יושב ראש הכנסת מודה לראש ממשלת איטליה על המחווה המיוחדת, בהשאלת רישומי ליאונרדו דה-וינצ’י לכנסת, היוצאים לראשונה את גבולות איטליה ויוצגו במשכן ממחר ועד ערב חג הפסח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שולחים תנחומים נוכח האירוע הנורא באיתמר

אריק זיו ויזר

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

הכנסת מצדיעה לכבאים,לשוטרים וסוהרים

אריק זיו ויזר

במיוחד לליכודניק : המאמר של דנון מהניו יורק טיימס

אלי חזן

הבשורה על פי כץ

ליכודניק

רון ירקוני – יועץ עם סטייל. בן אדם עם סגנון.

אריאל אילוז
דילוג לתוכן