21 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
כללי

הליכודניקים ביקנעם – איפה אתם?

חודש לממשלת בנט-לפיד ודי מהר אפשר להבין לאן הולכת המדינה. במציאות מורכבת עם קואליציה כל כך שברירית ורעועה – הונאה, סחטנות והישרדות על הכיסא הן מילות המפתח.


קשה על גבול הבלתי אפשרי, להחזיק בממשלה שמנוהלת בפועל על ידי “ארבעה ראשי ממשלה”.
(לפיד-רה”מ מדיני, ליברמן-רה”מ כלכלי, גנץ-רה”מ ביטחוני וסער-רה”מ משפטי), שהצלע החמישית (להלן נפתלי בנט) סחיטה וחלשה בלשון המעטה ועוד לא דיברנו על מנסור עבאס.


אלא שעם העובדות אי אפשר להתווכח. הליכוד לא הצליח להרכיב ממשלה ואת המחיר אנו משלמים במזומן. עכשיו מספסלי האופוזיציה נוצרה הזדמנות לעשות חשבון נפש על הטעויות שנעשו, לנוח קצת ולאגור כוחות לגיוס מתפקדים חדשים. אופוזיציה היא לא מילה גסה.
כנס צעירי הליכוד שהתקיים בשבוע שעבר במועצה לישראל יפה בתל אביב, נתן פומבי לרחשים והתחושות שמדוברים לאחרונה בשיח הפנים מפלגתי. על הצורך בבדק בית, חיזוק דור העתיד של המפלגה,  מתן ביטוי לצעירים וחישוב מסלול מחדש לקראת החזרה להגה השלטון.


אז איך עושים את זה בפועל ? איך מצליחים לחזק את המפלגה כדי לחזור לשלטון ? המערכת הפוליטית מציעה מגוון פרקטיקות וכיווני מחשבה. אחת הדרכים היא התפקדות למפלגה.


התפקדות (באופן כללי) היא כלי שימושי ואבן יסוד בבסיסה של כל מפלגה דמוקרטית חפצת חיים שצריכה את תומכיה. להיות חבר מפלגה פירושו לקחת חלק בתהליך קבלות ההחלטות, הצבעות, להיות שותף מלא לתהליכים ולהשפיע הרבה יותר מאשר ללכת להפגנה או כל מחאה אחרת. 


ניתוח תוצאות הבחירות לכנסת אצלנו ביקנעם, בארבע המערכות האחרונות, מעלה כי הליכוד ניצח בגדול בכל אחת מהן:
אפריל 2019             כנסת 21  –  35.08% ליכוד   28.84% כחול לבן
ספטמבר 2019          כנסת 22  – 34.69% ליכוד    31.72% כחול לבן
מרץ 2020                כנסת 23  – 41.49% ליכוד    31.58% כחול לבן
מרץ 2021                כנסת 24  –  32.79% ליכוד   18.19% יש עתיד


(ביקנעם כ-18,000 תושבים בעלי זכות בחירה. כ- 12,000 זהו סך הקולות כשרים בממוצע. שיעור ההצבעה הכללי בממוצע בארבעת מערכות הבחירות האחרונות עמד על 69% מבעלי זכות הבחירה).


אם נלך עוד אחורה נראה שגם במערכות הבחירות ב-2015 ו-2013 לא היה שינוי ביתרון הליכודי.
במילים אחרות יקנעם היא עיר ליכוד. תושבי העיר אומרים את דברם באופן קבוע וברור.


אז מה כן השתנה? איך לא מרגישים את זה ברחוב ? בשטח – כפי נוהגים לומר תמיד. איפה כ-4,000 מצביעי הליכוד ביקנעם ? למה מסתפקים בלהצביע אותיות מח”ל ולצאת ידי חובה ?
(כאן המקום לתהות גם על מצביעי הימין שבחרו במפלגות קטנות וקולותיהם ירדו לטמיון). שאלות טובות.
אלא שצריך להסתכל קדימה לעבר העתיד. לעבר החזרה לשלטון. אבל לא רק לשלטון אלא גם למשילות. כפי שאומר שנים רבות יו”ר הליכוד אצלנו סולי בסוס: “אנחנו בשלטון אבל לא שולטים”. אמירה חדה ונכונה שהיתה יפה לשעתה. כעת אנו גם לא בשלטון וגם לא שולטים.
אבל לא אלמן ישראל. עכשיו זה הזמן להתפקד לליכוד. להשפיע על המשחק מתוך המגרש עצמו ולהיות חלק מהקבוצה הגדולה של המחנה הלאומי.
מתפקדים בגאווה ובראש מורם, ומחזקים את הליכוד – המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל.
ההתפקדות לליכוד מעניקה השפעה בזירות ומוקדי כוח פנים מפלגתיים. צריך לזכור שכאשר יש בחירות מקדימות (פריימריז) לראשות התנועה, למתפקדים יש זכות לקבוע מי יהיה יו”ר המפלגה.
בנוסף גם זכות בחירה לקביעת חברי הכנסת ברשימה הארצית (לא הייתם מרוצים מחבר כנסת מסוים ? אל דאגה. בידיכם להחליט האם הוא יכנס גם לכנסת הבאה. לראייה כל פעם מתחלפת קבוצה מכובדת של חברי כנסת מהליכוד. וזה אגב היופי במפלגה דמוקרטית).
בנוסף זכות בחירה למועצת הסניף בישוב, זכות בחירה לוועידת הליכוד מה שמכונה: “חברי מרכז”, הגוף העליון שמקבל את ההחלטות לגבי התנועה. ההשפעה היא גם במוסדות הליכוד כמו מרכז הליכוד, מזכירות הליכוד, לשכת הליכוד, ביה”ד של הליכוד, ועדת חוקה, מבקר הליכוד. המתפקדים הם חלק מקולקטיב. משפיעים ולוקחים צד בעיצוב המדינה. אחריות ומנהיגות.
לא פחות חשובה מכך, ההתפקדות משפיעה גם על מיקום המחוז ברשימה לכנסת. היינו ככל שיהיה לישוב ולמחוז יותר מתפקדים, כך הוא ידורג במקום גבוה יותר ברשימה לכנסת. יצוין כי ההתפקדות כרוכה בתשלום שנתי של דמי חבר. 64 ש”ח ליחיד או 96 ₪ לזוג.
חברות וחברים,
דווקא עכשיו מהאופוזיציה, זה הזמן שלנו לבנות מחדש את הסניף ביקנעם, את המפלגה שלנו, לפקוד תושבים בעיר מצביעי ימין ולהשפיע על המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. חבר הכנסת אמיר אוחנה היטיב לתאר זאת בכנס הצעירים, כאשר קרא לנצל את הזמן ‘להסיר שומנים ולחזק שרירים’ ולחזור לשלטון בפוזיציה טובה יותר. או כפי שציין זאת רה”מ לשעבר נתניהו במהלך האירוע: ‘להחזיר עטרה ליושנה’.
ומילה על פסטיבל נאור יחיא. ראשית, כבוד גדול ליקנעם שבן העיר שלנו נבחר לתפקיד דובר בית הנשיא. אלא שקצת הגזימו החבר’ה מקריים מיניסטר שעתרו לבג”צ נגד המינוי. הלכו רחוק יותר מידי (ומזל שקיבלו ברקס והוצאות משפט). בהפוך על הפוך כל הרעש התקשורתי הזה, עשה לו רק שירות טוב. עכשיו כולם יודעים מי זה נאור יחיא ושנית כנראה שהוא באמת מקצוען, אם נעמדו כך על הרגליים האחוריות.

                                                                                                 לתגובות:
                                                                                                 [email protected]
__________________________________________________________________________



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תקשורת כזב : אלי ורד חזן בביקורת על “הסדנה להנדסת תודעה”

אלי ורד חזן

מסין באחריות

אריק זיו

לא יהיה כלום

חיים פוזן

אלון אלראי ניצח אתמול בגדול בבחירות שהתקימו לרשימת הליכוד למועצת העיר העיר נתניה .

אריק זיו ויזר

הסתייגויות לדיל שיאן – פסל

מערכת ליכודניק

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן