18.1 C
תל אביב
8 במאי 2024
ליכודניק
בליכוד

“ההסכם עם יהדות התורה היא פשרה קואליציונית רעה”

הליכודניקים החדשים ממשיכים לחשוב מחוץ לקופסא. לחו מכתב לראש הממשלה שבו הבהירו כי הם מתנגדים להסכם הקואליציוני הנוכחי עם יהדות התורה. ליכודניק מביא את נוסח המכתב 


3 במאי 2015
לכבוד
ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו

נכבדנו,
התבשרנו השבוע על ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה, אשר לטעמנו מהווה כניעה לדרישות מגזריות לא סבירות, וזאת בניגוד לאינטרס הציבורי בכלל, ובניגוד לאינטרס הציבור החרדי בפרט. יתרה מכך, הסכם זה מכיל לא מעט סעיפים אשר אינם תואמים את דרכו הכלכלית של הליכוד ואת דרכך האישית שלך. כשר אוצר בממשלת שרון, בשעת המשבר הקשה שעברה על מדינת ישראל, הצלחת לבצע רפורמות מרשימות שהובילו, בין היתר, להגברה משמעותית של שיעור התעסוקה בקרב מגזרים שויתרו על השתתפות בשוק העבודה לטובת קבלת קצבאות שונות שהעניקה המדינה. תוצאות מדיניות זו, אשר נתקלה בביקורת קשה בזמנו (במיוחד במגזר החרדי), ניכרות כיום במשק הישראלי, שעל אף שהוא עדיין סובל מבעיות מבניות שונות (כגון הבעיה הקשה בתחום הדיור), הרי שבהשוואה עולמית צלח את המשברים האחרונים ומציג נתונים כלכליים טובים יחסית, ובמיוחד שיעור אבטלה נמוך מאד לצד עליה דרמטית בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה. כך, לדוגמה, טיפס שיעור ההשתתפות של גברים חרדים בשוק העבודה מרמה של 20% לרמה של 43% תוך שנים ספורות. 
נוכח ההישגים הללו, ומגמת השיפור העקבית, אל לנו להחזיר את הגלגל לאחור. אנו חוששים כי ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עלול להסיג את הכלכלה הישראלית אחורה ולפגוע בציבור הישראלי בכללותו. אנו מבינים כי שיטת השלטון הישראלית גוררת עימה, בלית ברירה, פשרות בלתי נמנעות שאינן תמיד משביעות רצון, ולפעמים הינן בגדר “רע הכרחי”; אולם המדיניות הראויה שהונהגה עד עתה, והביאה לשיפור התעסוקה במגזר החרדי – איננה יכולה להיות נתונה לפשרה. הויתור על חובת לימודי ליבה וביטול קריטריונים המתגמלים עבודה פוגעים במגמת ההשתלבות של הציבור החרדי בשוק העבודה, מזיקים קודם כל להם ולמשפחותיהם, וכמובן גם מטילים עול כלכלי נוסף על שאר הציבור. 
אנו מקווים כי ההישג בבחירות האחרונות יתורגם למדיניות כלכלית נכונה, ועל אף הכניעה לדרישות אלו, שיש לבחון כיצד ניתן למתן אותן בפועל, תימצא הדרך לשמור על ההישגים בשוק העבודה, וזאת לצד קידום התחרות במשק, הסרת חסמים מיותרים שעומדים בפני אזרחים ויזמים, קידום רפורמות כלכליות חיוניות במקרקעין, בדיור ובמגזר הפיננסי, וחשיפת כמה שיותר ענפים במשק לתחרות. עוד אנו מבקשים כי במסגרת ההסכמים שעתידים להיחתם בימים הקרובים, הליכוד יעמוד על כך שהשותפות הקואליציוניות יתחייבו לעקרונות יסוד אלו, לטובת כלל הציבור הישראלי.

בכבוד רב,
הליכודניקים החדשים

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפגשים אצל נג’יב

הרויזיוניסט

קריאה לקול שפוי בליכוד לנוכח רצח הנערים

אלי חזן

עובד חוגי על חוק המסתננים : “מעט מדי, מאוחר מדי”

אלי חזן

הבגידה של סער

אריק זיו ויזר

אביר בריטי חדש עומד לצד ישראל

אריק זיו ויזר

מועמד חדש לראשות הליכוד: יואב קיש

אלי חזן
דילוג לתוכן