32.9 C
תל אביב
20 במאי 2024
ליכודניק
כללי

ההיסטוריה של המשחק הכפול של ג׳ו ביידן נגד ישראל

על רקע הלחצים הפוליטיים שחווה בימים אלה הנשיא ג׳ו ביידן, שחלק מהמבקרים תולים בהם את הסיבה ליחס המנוכר מצד ממשלו כלפי ישראל שהגיע לשיא עם עצירת הסיוע הביטחוני לישראל. עם זאת, נראה שג׳ו ביידן מגלה עקביות במדיניות אנטי ישראלית כבר עשרות שנים במקרה ספציפי בו התעמת עם ראש ממשלת ישראל מנחם בגין.

ההיסטוריה הבעייתית של ביידן עם ישראל מתחילה כבר בשנת 1982 אז בזמנו כמו היום, כסנאטור, צעיר איים ביידן על מנחם בגין רה״מ דאז, שיעצור את הסיוע האמריקאי לישראל. לכן נראה כי ביידן לא למד דבר מיחסיו האישיים השנויים במחלוקת עם ישראל במשך עשרות שנים גם ללא קשר לנתניהו, למרות הרושם שהתקשורת הישראלית מנסה להציג.

מה שבזמנו הוציא את תגובתו של בגין שהגיב לסנאטור על האיום ואמר לו “אל תאיים עלינו בניתוק הסיוע שלך. זה לא יעבוד. אני לא יהודי עם ברכיים רועדות אנחנו שואפים ליצור את המדינה שלנו. אנחנו נלחמנו על זה. ישראל לא תוותר על העקרונות שלה ותהיה מוכנה במידת הצורך גם למות עבורם.”

הזמנתו של גנץ לבית הלבן בישרה על כוונתו של ביידן לחתור בכל אמצעי אפשרי נגד שלטון נתניהו והמשיך בהוצאת צווים נשיאותיים באופן שערורייתי נגד ארבעה מתיישבים מיהודה ושומרון שלא הרגו איש, בעוד הוא מבליג על רצח של אלפי ישראלים . אלו מלמדים על הפאניקה שבה שרוי הנשיא האמריקני בימים אלה. ואכן, הסקרים לא נראים טוב עבור ביידן.

בהתחשב באופיו ובהיסטוריה דו-פרצופית של ביידן, שתמיכתו של ביידן תהיה זמנית על סמך יחסיו הלא עקביים עם ישראל. כעת ביידן הוכיח את כל טענות המבקרים שהבחינו כבר בביקורו בישראל לאחר ה-7 באוקטובר שמטרתה הייתה להנציח את מדיניות ההכלה מול האיראנים.

עם זאת, אסור לישראל לקבל בהכנעה את ניסיונותיו של הנואשים של ביידן ושל עושי דברו, שמשקיעים בימים אלה את מיטב מרצם לפייס את הבייס הרדיקלי של המפלגה הדמוקרטית. היום ברור כבר לכולנו שלא היה מדובר באקט של סולידריות אלא הצגה מכוונת של פוליטיקה מרושעת שנועדה לפצל את דעת הקהל הישראלית ולהפיל את ממשלת ישראל הנבחרת באופן דמוקרטי בזמן מלחמה.

ואכן, בעת שחיילנו מחרפים את נפשם ברצועת עזה ישראל צריכה לדרוש מהממשל האמריקני לתמוך באופן מלא במאמצים לחסל את שלטון החמאס, ולשקף להם את המחיר הפוליטי שיגבה מהם במידה ולא. מהלך זה חשוב למען יראו ויראהו נשיאי ארה״ב שינסו בעתיד להכפיף את ביטחון ישראל לצורך אינטרסים פוליטיים צרים.

יחד עם זאת, יש צורך לרתום למאמץ את הקהילה היהודית בארצות הברית שמצביעים באופן מסורתי למפלגה הדמוקרטית שכוללת בתוכה גורמים עוינים לישראל כמו אילהאן עומאר ממדינת מינסוטה ורשידה טאליב ממדינת מישיגן. בימים אלה אף הם החלו לפקפק בתמיכתם המסורתית במפלגה הדמוקרטית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תוצאות בחירות בסניף הליכוד בהרצליה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

מערכת ליכודניק

האוצר מחפש כסף קל

רועי אזולאי

יום עצוב דוד עמר נפטר

הרויזיוניסט

עמוס גלעד במכון ז’בוטינסקי

אלי חזן

ליכודניקיות לעזרתה של רחלי יוקד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן