19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

עמוס גלעד במכון ז’בוטינסקי

במכון ז’בוטינסקי נערכו אמש שני אירועים : חלוקת מלגות לדוקטורט והרצאתו של האלוף במיל’ עמוס גלעד. הקהל לא נשאר אדיש אלא שכמו בליכוד כך במורשת הלאומית : צעירים לא נראו בקהל

 

 

שני אירועים מעניינים וחשובים התקיימו אמש במכון ז’בוטינסקי : חלוקת מלגות והרצאת ז’בוטינסקי השנתית. הקהל הרב שמח לראות כי הודות לתרומה שהגיעה למכון התקבלה מלגה על סך 50 אלף ₪ לדוקטורט. לאחר מכן התקיימה הרצאתו של אלוף במיל’ עמוס גלעד אשר הייתה מרתקת. בלטה בקהל חוסר נוכחותם של צעירים לאומיים וזאת בזמן שהליכוד לא משקיע בהם ואילו התנועה הלאומית בית”ר על סף כיליון.

 

אז הנה כי כן, יגאל לפידוס הוא הדוקטורנט מאוניברסיטת תל אביב שנבחר על ידי הוועדה האקדמית של מכון ז’בוטינסקי למלגה על סך 50 אלף ₪ שנתרמה על ידי משפחת לוין על פי צוואתו של פרופסור מנחם לוין – אישיות יהודית מופלאה אשר היה איש מדע אך גם לוחם אצ”ל ואיש התנועה הלאומית.

 

לאחר מכן עלה חבר הנהלת המכון, אלי חזן, ונאם על השינוי ביחס לז’בוטינסקי מכיוון מחנה השמאל ומה משמעות ז’בוטינסקי לצעירים דהיום בארץ. ואולם, גולת הכותרת של הערב הייתה הרצאתו של אלוף במיל’ עמוס גלעד אשר הרצה על השאלה “המזרח התיכון – לאן?” ועשה זאת במסגרת הרצאת ז’בוטינסקי השנתית, יוזמה שהחל מנכ”ל המכון יוסי אחימאיר לפני כמעט עשור.

עד עתה הרצו בהרצאה השנתית בנימין נתניהו, דן מרידור, יעקב עמידרור ואחרים.

גלעד החל את הרצאתו בתשבוחות לאחימאיר וניכר בו שהוא מכיר את התנועה היטב. ההרצאה ריתקה את הקהל משום שהיא שילבה סקירה מקפת שכללה את המזרח התיכון, מאיראן ועד מצרים דרך ערב הסעודית, מדינות המפרץ ואחרות אך לגלעד יש היכולת לשלב גם אירוניה צינית לגבי מנהיגי ערב שגרמה לקהל פרצי צחוק.

 

מה שבלט בערב הוא חסרונם של צעירים. הקהל מנה ותיקים בתנועה בלבד ודומה שזה משקף את מצבו של הליכוד היום – חוסר השקעה בצעירים אלא של מספר אינדיבידואלים כמו יוסי אחימאיר – מנכ”ל מכון ז’בוטינסקי שמנסה בכל כוחו להשקיע במקום הזה ולהביא אליו את הדור הבא.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דימה תאיה: ערביה, מוסלמית, ציונית.

מערכת ליכודניק

שחקנית חיזוק ללשכת כ”ץ – פליסיה מועלם

דניאל נחמיה

יחידת 101 של הליכוד

מערכת ליכודניק

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בנשר

אריק זיו ויזר

אקוניס מצטרף למאבק בקונסוליה הפלסטינית אותו מוביל ניר ברקת

מערכת ליכודניק

מירי על המפה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן