9 במאי 2024
ליכודניק
דעות

גם הליכוד יכול להיות חברתי

טור מיוחד של בני פרץ. ירושלמי, פעיל חברתי ולשעבר פנתר שחור, המספר איפה הליכוד צריך להתחזק

 

 

היום אנו מתקרבים לשעת האמת: חורבן בית שני. ומדוע?  יש הטוענים שנאת חינם.
האם בית שני היה עשיר ופורח כפי שהיום טוענים במדינה שיש פריחה וצמיחה?
אך מי הפורח ומי הצונח? משחק מילים המקביל למעבר משנאת חינם “לאהבת חינם”.

 

משרד הסעד הפך “למשרד הרווחה”. משרד למצוקה ועוני! והוצאתם מחוץ לחוק של כל עמותות השקר של חלוקת מזון. כל אחד מראשיה חי בעושר ואושר על גב המסכנים וחסרי הישע שמנוצלים על ידם.
כל ראשי העמותות האלו עם שכר שבין 25,000 ₪ ל- 80,000 ₪ בחודש. והכל בשם “המצווה”. וזו, זו בדיוק התעשייה הכי פורחת וצומחת במדינה. ימי השקר של ראשי העמותות האינטרסנטיות.
מתן בסתר. אחת המצוות הנעלות ביהדות, הפך למתן בפרהסיה ולקיחת כבודו של החלש אך כמובן – עם תקשורת, כדי שיבכה על מצבו בכדי שהם יקבלו תרומות ומשאבים כספיים לתועלתם האישית.
עיירות פיתוח הפכו “לפריפריה” כביכול. הם כבר סביון שצריכים רכבת לקרב אותם למרכז כדי לבלות בה.

 

האמת, על כך חרב בית שני וראשון. ירמיהו הנביא אמר הבית יחרב, על עושק האלמנה והיתום! על אי משפט צדק בין עני לעשיר! על עושק וגזל החלש וכו’.

 

זה מה שאנחנו רואים היום. לעם אין שנאה לאיש! אך צריך מאוד לחשוב עליו ועל בוחרי הליכוד בעיירות הפיתוח אם אנחנו חפצים חיים.  לא כל בחירות ניתן להאכיל ו/או להפחיד את העם – איתו אני כפעיל חברתי רואה ושומע את אכזבתו. בבחירות הבאות הרבה מהם שבחרו ליכוד חושבים להדיר את רגלם מהקלפי גם אם יגידו להם שהערבים הולכים לשלוח פצצה אטומית. מעדיפים למות עם כולם מאשר המצב בו הם חיים.

לכן בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות, חשוב מאוד לתת להם לחוש ולהרגיש את השינוי בכיסם. ולא ברברת של הטבות שקר שלא משנה להם כל טיפת כבוד בחייהם.

 

חשוב מאוד לגדוע את תאוות הבצע של אלו להם הועברו משאבי העם והמדינה (טייקונים). להשלים את החוק שמורדם מאז ששר המשפטים לשעבר מאיר שטרית עמד לבצע והוצא מהמשרד לשם הוכנס טומי לפיד ז”ל וקבור איתו עד היום. חוק הרמת מסך, הלאמה של החברות מכל מי שגרם נזק למשק ו/או לא משלם את חובותיו.

 

יש להעלות קצבאות הזיקנה, נכות, הבטחת הכנסה לכל הנזקקים והצמדתם לשכר המינימום במשק.
תעסוקה ישירה וביטול כל חברות העושק והגזל כמו גם חברות כוח האדם ו/או חברות עובדי קבלן, כדי לתת בטחון כלכלי לעובד שלא יווצר מצב בו אדם עובד ונשאר מקבץ נדבות, חסר בטחון להתחייבויות.

 

יש צורך בפיקוח על כל הפנסיות הצוברות בהן החוסך נגזל ונשדד ובמקום שחסכונותיו לעתיד ימריאו הן רק מדרדרות.

יש לבצע העברת מפעלים בעלי ידע ויכולות לשלם שכר כבוד לעיירות הפיתוח מדימונה, ערד וכדו’. כדי שרמת החינוך תמריא במקומות אלו, הנוער צריך מראה מול עיניו כדי שיראה על מה כדאי לו להשקיע בלימודים, בדומה לאינטל שעברה לקרית גת, שם עשתה פלאות בסביבתה ורמת החינוך עלתה – זהו שינוי חד שצריך לבצע ומהר, גם במחיר מתן הטבות מדינה לחברות אלו, מאשר להטיב עם מפעלים בדומה לעבר שרק ניצלו את הטבות המדינה לטובתם והשתמשו כסחטנים בסגירת המפעלים כדי לסחוט מהמדינה עוד הטבות וכספים והעובד אצלם השתכר בשכר מינימום ונישאר מקבץ נדבות.

 

לסיום, אני מקווה שתהיה אוזן קשבת ושנת תקציב עם מהפכת אמת לטובת העם והמדינה.

 

 

 


הכותב הוא בני פרץ, ירושלמי, פעיל חברתי משנות ה-70 בתקופת הפנתרים השחורים ועד היום.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלעד מרון – מועמד בנגב לרשימת הליכוד – על התפטרות בוגי

אריק זיו ויזר

פרשיות השבוע קדושים : אסור מעשה הגויים וחיקוי תרבותם

אלי כהן

דגל שחור על ממשלת בנט

אריק זיו ויזר

חטא היהירות ועונשו

אריק זיו ויזר

להיטיב העם, תמצית חיי המחנה הלאומי – על פרישת השר כחלון והשלכותיה

אלי חזן

להיטיב העם, תמצית חיי המחנה הלאומי – על פרישת השר כחלון והשלכותיה

אלי חזן
דילוג לתוכן