22.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

שר החוץ האיטלקי ליו”ר הכנסת: נסייע לישראל במאבקה נגד דו”ח גולדסטון

ריבלין נועד היום עם פרנקו פרטיני ברומא במסגרת ביקור רשמי ואמר לו: הביקורת על פעולות ההגנה שלנו- בלתי נסבלת. לא ייתכן שנידרש לויתורים מול הפלסטינים, אך לא נקבל גיבוי לתוצאותיהם, כאשר נאלץ להגן על עצמנו

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נועד לפני הצהריים (שני, 5.10) ברומא עם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, בהשתתפות שגריר איטליה בישראל ושגריר ישראל באיטליה. מחר ייפגש שר החוץ האיטלקי עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והשניים צפויים לדון בעיקר בסוגיות כלכליות ובסיוע לבניית תשתיות ברש”פ. ברטיני שיבח את העמדה של אבו מאזן לגבי דו”ח גולדסטון, והבטיח לעמוד לצידה של ישראל בין היתר בכל הקשור לפולמוס סביב הדו”ח.

“חלק גדול מהציבור בישראל נכון לויתורים למען הסדר מדיני, אך לא לאשליות”, אמר ריבלין לבן שיחו. “פינוי רצועת עזה הביא ליצירת חזית קשה בדרום, במהלכה התגבר מאד ירי הטילים על אזרחי ישראל. אחרי שמונה שנות איפוק השבנו מלחמה, וספגנו התקפה קשה בדו”ח גולדסטון. זה מצב בלתי נסבל המביא לכך שלא נוכל להגן על עצמנו: מצד אחד אנו נדרשים להבנות מול הפלסטינים, אך איננו יכולים להתמודד אחר כך באופן צבאי עם תוצאות אפשריות של פשרות”.

ריבלין ציין, כי “שני העמים נועדו לחיות זה עם זה. שלום יבוא רק אם יובטח בטחונה של ישראל. האופן שבו הפלסטינים מפרשים את ההסכמה הישראלית למדינה פלסטינית הוא שגוי. לא תיתכן הדדיות בין המדינות בגלל הסמיכות הגיאוגרפית ההדוקה ומרווח הביטחון שישראל חייבת להבטיח. הקמת מדינה פלסטינית בהתבסס על הדדיות תסכן את קיומה של ישראל ולא נוכל לתת לכך יד”. עוד אמר, כי ההתנחלויות אינן מכשול לשלום, וכי משמעות הקפאת הבניה היא חיסול ההתיישבות ביהודה ושומרון, שלה יש חשיבות אסטרטגית עבור מדינת ישראל.

שר החוץ האיטלקי גילה הבנה לעמדה שהציג בפניו ריבלין לגבי עתידה של ירושלים, ולפיה חלוקת הריבונות בירושלים איננה אפשרית מבחינה פיזית וכי הדבר עלול להביא להנצחת הסכסוך במקום לפתרונו.

שר החוץ אמר ליו”ר הכנסת כי איטליה תעשה את כל ביכולתה כדי להגן על העמדה הישראלית, גם בסוגית דו”ח גולדסטון, וכדי להגן על האינטרסים של ישראל באירופה. הוא הביע אופטימיות נוכח מה שהוא רואה כתזוזה והבנה בעולם הערבי לכך, שהגיעה השעה להגיע לנורמליזציה עם ישראל.

ריבלין אמר בתום הפגישה, כי שר החוץ האיטלקי הוא ידיד ישראל אמיתי, שעמד לימינה בשעותיה הקשות וגילה בפגישתם הבנה לשיקולים האסטרטגיים והצרכים הביטחוניים של ישראל”.

מחר ימשיך ריבלין בסדרת פגישותיו באיטליה, ויוועד בין היתר עם ראשי הסנאט האיטלקי ובראשם עם יו”ר הפרלמנט של איטליה, ג’יאנפרקנו פיני. הבוקר פתח את ביקורו בתפילה בבית הכנסת ובביקור בסוכה בקהילה היהודית, במעמד שגריר ישראל והרב הראשי לרומא.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרצופה האמיתי של יחימוביץ’ ?

אלי חזן

נאום הקופים הנחרץ של ח”כ מירי רגב

אריק זיו ויזר

שנה טובה לחברי הליכוד ואזרחי ישראל מיו”ר הכנסת ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

“דין שדרות כדין תל אביב”

אלי חזן

אושר בטרומית: יבוצע חילוט לרכוש מחבלים

אריק זיו ויזר

ב”על משמר הכנסת” מעניקים לכם את האפשרות לשאול את השר

אלי חזן
דילוג לתוכן