11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

שטייניץ התמוגג מהצטרפות ישראל למועדון ה – OECD

יום היסטורי למדינת ישראל ושר האוצר רואה בכך הישג הנובע ממדיניות אחראית

מזכ"ל ארגון ה- OECD, אנחל גוריה, הודיע לפני הצהרים כי מועצת השגרירים, המייצגת את המדינות החברות בארגון, בחרה במדינה ישראל לחברה מלאה ב- OECD. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי 31 המדינות החברות בארגון.

 

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, קיבל בשמחה את ההודעה ואמר: "הצטרפותה של ישראל למועדון יוקרתי זה התאפשרה בזכות מדיניות כלכלית אחראית ומאוזנת שהובילה הממשלה בעשורים האחרונים. מדיניות זו כללה את הפחתת החוב של מדינת ישראל, שמירה על מדיניות פיסקאלית ופיתוח ושכלול שווקי ההון. ההודעה על הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD מהווה תעודת כבוד למשק  הישראלי וכמובן ממלאת את ליבנו גאווה רבה. עם זאת חשוב לזכור שעל אף שזהו יום חגיגי וחשוב, אנחנו רק בתחילתה של דרך. ישראל תידרש להמשיך ולהוכיח את חוסנה ויציבותה של הכלכלה והחל מהיום גם לעמוד בסטנדרטים ובכללים מחייבים".

 

ארגון ה- OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) הוא ארגון בינלאומי המאגד את המדינות בעלות הכלכלות המפותחות בעולם. מטרתו להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות תוך עמידה בסטנדרטים כלכליים בינלאומיים.

 

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, החליט להעניק לתהליך ההצטרפות עדיפות עליונה על מנת להביא להשלמתו במהרה וזאת לאחר שנים ארוכות של משא ומתן, דיונים והחלפת עמדות בין ממשלת ישראל לבכירי הארגון. כזכור, שטייניץ ביקר בחודש יוני האחרון במטה הארגון בפריז ונפגש עם מזכ"ל הארגון וצמרת המטה של הארגון. פגישות אלה הניבו סיכום עקרוני על תכנית מזורזת להצטרפות ישראל לארגון כבר במהלך המחצית הראשונה של 2010, אשר כללה מפת דרכים מאושרת.

בהמשך לביקור זה, הגיע ארצה מזכ"ל ארגון ה- OECD, אנחל גוריה לביקור גומלין בישראל בחודש ינואר השנה, ואף הכריז על מחויבותו להשלמת תהליך ההצטרפות בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי.

 

משרד האוצר עמד בשלוש השנים האחרונות בראש צוות היגוי מקצועי המשותף למשרדי הממשלה השונים. תחת צוות זה פעלו 18 צוותי משנה שהובילו את הבחינה המקצועית בתחומי העבודה השונים מול מומחי הארגון וועדותיה השונות. בצוותים השונים השתתפו נציגים מכל משרדי הממשלה, בהם משרדי החוץ, המשפטים, התמ"ת ועוד,  כמו גם בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, הרשות לניירות ערך, הרשות להגבלים עסקיים, הביטוח הלאומי, משטרת ישראל וגופים נוספים.

 

יצוין כי בדוחות האחרונים שפרסם הארגון אודות כלכלת מדינת ישראל, הודגשו במיוחד החשיבות בהמשך הנהגת מדיניות פיסקאלית אחראית, תוך המשך צמצום חובותיה של ישראל והפחתת יחס החוב-תוצר. כמו כן, הארגון סבור כי ישראל צריכה לחזק את מדיניות "מעבודה לרווחה" בנושאי תעסוקה ולפעול לעידוד שילוב אוכלוסיות נוספות במעגל העבודה כפתרון לצמצום הפערים החברתיים כלכליים. בכוונת משרד האוצר לפעול בהתאם לרוח הדברים במדיניות הכלכלית לשנים 2011-2012.

 

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, אמר: "הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD מצביעה על האמון הרב שנותנות חברות המועדון בכלכלת ישראל ובאיתנותה. אני סבור שתג החברות החדש יקדם את החברה והכלכלה בישראל, ימשוך משקיעים זרים ויביא לתנופה נוספת בהתפתחות הכלכלית של המשק."

 

המשמעויות הנגזרות מהצטרפותה של ישראל לארגון:

      הכרה בינלאומית באיכות פעולותיה של המדיניות הממשלתית הישראלית בנושאי רגולציה, מלחמה בשחיתות ושמירה על זכויות קניין.

      משיכת משקיעים זרים שנשענים על "חותמת האיכות" שמעניק הארגון.

      לחברות בארגון צפויה להיות השפעה חיובית על דירוג האשראי של ישראל, מה שעשוי להביא להוזלת עלויות גיוס החוב של ישראל.

      ישראל תעמוד בסטנדרטים של ה- OECD כמכשיר מסייע לפעילות בשווקים בין לאומיים (כדוגמת אמנת OECD למניעת כפל מס, אימוץ כללי איכות מעבדה של  OECD)  ותהיה שותפה מלאה בגיבושם.

      ישראל תאמץ מתודולוגיה לאיסוף נתונים וביצוע ניתוחים סטטיסטיים כאמצעי להשוואות בינלאומיות ולקבלת החלטות מדיניות.

      סיוע לישראל בגיבוש רפורמות כלכליות פנימיות באמצעות למידה השוואתית של ה- Best Practice  במדינות החברות בארגון. כמו גם בניתוח צרכי החברה ובגיבוש צעדים לצמצום אי השוויון והפערים החברתיים.

      בתחומי הגנת הסביבה תיישם ישראל רפורמות להן התחייבה בתהליך ההצטרפות במהלך מספר שנים לגישור על הפערים בתחום שיפור איכות הסביבה ומניעת זיהומים של קרקע, מים, אויר וים, שתביא לשיפור איכות החיים ובריאות התושבים.

 

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הודה לכל מי שתרם להצלחת התהליך, לעמיתיו השרים, לעובדי משרדי הממשלה השונים שלקחו חלק בתהליך ולעובדי המזכירות של ארגון ה-OECD. שר האוצר ביקש למסור תודה מיוחדת למזכ"ל ארגון ה-OECD וליועץ המשפטי של הארגון, אשר הובילו את צירוף ישראל לארגון. כמו כן, הודה השר לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לצוות ההיגוי הבין-משרדי המקצועי בראשות הממונה על האגף לקשרים בינלאומיים במשרד האוצר, עודד ברוק וצוות המשא ומתן המדיני בראשות סמנכ"ל כלכלה במשרד החוץ, אירית בן-אבא.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות

אריק זיו ויזר

ט"ו בשבט בסניף הליכוד בחולון

אריק זיו ויזר

דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה

אריק זיו ויזר

נמשיך להוביל את המדינה לשגשוג ולפריחה

אריק זיו ויזר

בוגי מגנה את פעולות תג המחיר

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין תוקף את אבו מאזן בחריפות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן